Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Jag förstår att du drömmer våta drömmar om din idol Stalin. Du har inte direkt gjort någon hemlighet av din beundran för denne antivite slaktare och lakej åt judebankirerna.
Ja, alldeles korrekt. Liberalism utgör ett verktyg för att förstöra samhället. Det framgår av såväl Sions Vises Protokoll som av Karl Marx. Jag har heller aldrig hävdat något annat. Däremot är deras slutmål en världskommunistisk judediktatur och det vill du ogärna beröra.
Dra inte ned diskussionen på dagisnivå. Den här tråden handlar inte om att man ska få göra vad som helst.
Vårt nordiska frihetsideal står att läsa i mängder av källor. Och givetvis är du fullt medveten om att våra vuxna förfäder inte vara satta under förmyndarskap av någon stalinistliknande byråkratkader av det slag du eftersträvar.
Nu är det så här, Hjalle, att en massa fyllon på parkbänkar, i trapphus, på alla allmänna platser egentligen är inte någon "frihet". Tvärtom så är det en frihetsinskränkning eftersom jag och många med mig inte vill veta av det. Det är alltså motsatsen till frihet.
Nu bor jag inte i skotertrakter men om jag gjorde det så skulle jag vilja se vissa begränsningar på hur det körs. Detta för min egen sinnesro och välbefinnande. Kort sagt: min frihet. Du har mer gemensamt med adolf512 än vad du tror eller vill medge. Det kan tolkas som att ni har samma idé om vad frihet är. Samma grundidé som så kallade libertarianer har.
Du får uppenbarligen inget medhåll i den här frågan, Hjalle. Denna nya teori du torskat på funkade sämre än vanligt. Jag såg att du vävde in dina gamla vänner frimurarna i ett tidigare inlägg.

Kanske dags att släppa det nu?