2018-05-17, 12:37
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Nordfront och Martin Saxlind visar prov på just den frihetliga nordmannaanda jag efterlyser. ”Thumos”. Så ska det låta.

”Du får som regel inte heller äga vapen, speciellt inte om du har politiska åsikter som inte faller eliten i smaken. Du ska leva helt på statens nåder; övervakad, avväpnad och kuvad.”

https://www.nordfront.se/omyndigforklarad.smr
Citera
2018-05-17, 23:33
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag lär inte ha några problem med att hitta citat från dig där du hyllar Stalin och avslöjar dina kommunistiska böjelser.

Du smiter ständigt undan diskussionen om Sions Vises Protokoll. Liberalism är inte äkta frihet utan judisk frihet. Liberalism är frihet från sånt som ansvar, plikt och moral. Som den kommunist du är så vill du korrumpera frihetsbegreppet. För då kan judarna i slutändan säga ”titta så dekadent och dysfunktionellt det blev med frihet, vi måste ta bort den för er”.

”Köra skoter” är exempel på frihet som liberaler INTE uppskattar utan det ligger mer i linje med den urgamla nordiska frihet jag talar om.
Stalin var en skön kille som gillade att skoja, till skillnad från dig som alltid är så sur. Så därför är det inte konstigt att folk gillar honom mer.

Söker man CTRL-F i Sions Vises Protokoll så hittar man tiotals gånger där de skriver om att de använder sig av just "Liberalism". Så uppenbarligen är Liberalism ett sätt man kan förstöra samhället på.

Så med en "nationell" lagstiftning ska folk få köra skoter varsomhelst, eftersom det är en uråldrig "nordisk rättighet"?

Var kan man läsa mer om dessa "nordiska rättigheter"? Vad är din Källa? Eller är det så att du hittar på eftersom? Allvarligt och väldigt oseriöst isåfall.
Citera
2018-05-18, 08:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Stalin var en skön kille som gillade att skoja, till skillnad från dig som alltid är så sur. Så därför är det inte konstigt att folk gillar honom mer.

Söker man CTRL-F i Sions Vises Protokoll så hittar man tiotals gånger där de skriver om att de använder sig av just "Liberalism". Så uppenbarligen är Liberalism ett sätt man kan förstöra samhället på.

Så med en "nationell" lagstiftning ska folk få köra skoter varsomhelst, eftersom det är en uråldrig "nordisk rättighet"?

Var kan man läsa mer om dessa "nordiska rättigheter"? Vad är din Källa? Eller är det så att du hittar på eftersom? Allvarligt och väldigt oseriöst isåfall.

Jag förstår att du drömmer våta drömmar om din idol Stalin. Du har inte direkt gjort någon hemlighet av din beundran för denne antivite slaktare och lakej åt judebankirerna.

Ja, alldeles korrekt. Liberalism utgör ett verktyg för att förstöra samhället. Det framgår av såväl Sions Vises Protokoll som av Karl Marx. Jag har heller aldrig hävdat något annat. Däremot är deras slutmål en världskommunistisk judediktatur och det vill du ogärna beröra.

Dra inte ned diskussionen på dagisnivå. Den här tråden handlar inte om att man ska få göra vad som helst.

Vårt nordiska frihetsideal står att läsa i mängder av källor. Och givetvis är du fullt medveten om att våra vuxna förfäder inte vara satta under förmyndarskap av någon stalinistliknande byråkratkader av det slag du eftersträvar.
Citera
2018-05-18, 12:19
Medlem
Dorniers avatar
"Frihet som nationell paroll" kan man ha för sitt folk, att man vill ha frihet och oberoende för svenska folket.

En massa individuella friheter som nationell paroll, typ skrota systembolaget som stollen Aegishjalmr önskar, är naturligtvis bara flum.

Martin Saxlinds artikel pekar mer på friheter som folk kontra meningslösa individuella friheter.
Citera
2018-05-18, 12:50
Medlem
Dorniers avatar
Om nån missförstår så kan man såklart tycka att man inte längre behöver ha systembolaget i Sverige, att man ska kunna köpa en flaska vin i snabbköpet eller ha diverse andra så kallade friheter.

Men det blir synnerligen löjligt att ha detta som "nationell paroll".
Citera
2018-05-18, 12:55
Medlem
Citat:
Nordfront och Martin Saxlind visar prov på just den frihetliga nordmannaanda jag efterlyser. ”Thumos”. Så ska det låta.

"nordmannaanda" *suck*

Är det därför som halva NMR nu skaffat sig långa hipsterskägg för att dom vill se ut som vikingar?
Senast redigerad av Kjome-och-Renvall 2018-05-18 kl. 13:11.
Citera
2018-05-18, 13:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
"Frihet som nationell paroll" kan man ha för sitt folk, att man vill ha frihet och oberoende för svenska folket.

En massa individuella friheter som nationell paroll, typ skrota systembolaget som stollen Aegishjalmr önskar, är naturligtvis bara flum.

Martin Saxlinds artikel pekar mer på friheter som folk kontra meningslösa individuella friheter.

Nu är ju du förstås en hopplöst såsseskadad mupp. Att negrer i Afrika fritt får handla öl och vin på livsmedelsbutiken tycks inte bekomma dig. Sen var det här bara ett exempel på löjeväckande förmynderi av ett folk som gör anspråk på att vara högstående. Vi tolkar dessutom Saxlinds artikel helt olika.
Citera
2018-05-18, 13:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"nordmannaanda" *suck*

Är det därför som halva NMR nu skaffat sig långa hipsterskägg för att dom vill se ut som vikingar?

Är du en idiot på riktigt? Jag talar givetvis om mentalitet och inte det yttre. Slå upp ”thumos” vetja.
Citera
2018-05-18, 18:26
Medlem
Citat:
Jag förstår att du drömmer våta drömmar om din idol Stalin. Du har inte direkt gjort någon hemlighet av din beundran för denne antivite slaktare och lakej åt judebankirerna.

Ja, alldeles korrekt. Liberalism utgör ett verktyg för att förstöra samhället. Det framgår av såväl Sions Vises Protokoll som av Karl Marx. Jag har heller aldrig hävdat något annat. Däremot är deras slutmål en världskommunistisk judediktatur och det vill du ogärna beröra.

Dra inte ned diskussionen på dagisnivå. Den här tråden handlar inte om att man ska få göra vad som helst.

Vårt nordiska frihetsideal står att läsa i mängder av källor. Och givetvis är du fullt medveten om att våra vuxna förfäder inte vara satta under förmyndarskap av någon stalinistliknande byråkratkader av det slag du eftersträvar.

Nu är det så här, Hjalle, att en massa fyllon på parkbänkar, i trapphus, på alla allmänna platser egentligen är inte någon "frihet". Tvärtom så är det en frihetsinskränkning eftersom jag och många med mig inte vill veta av det. Det är alltså motsatsen till frihet.

Nu bor jag inte i skotertrakter men om jag gjorde det så skulle jag vilja se vissa begränsningar på hur det körs. Detta för min egen sinnesro och välbefinnande. Kort sagt: min frihet. Du har mer gemensamt med adolf512 än vad du tror eller vill medge. Det kan tolkas som att ni har samma idé om vad frihet är. Samma grundidé som så kallade libertarianer har.

Du får uppenbarligen inget medhåll i den här frågan, Hjalle. Denna nya teori du torskat på funkade sämre än vanligt. Jag såg att du vävde in dina gamla vänner frimurarna i ett tidigare inlägg. Kanske dags att släppa det nu?
Senast redigerad av experten10 2018-05-18 kl. 18:29.
Citera
2018-05-18, 19:12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nu är det så här, Hjalle, att en massa fyllon på parkbänkar, i trapphus, på alla allmänna platser egentligen är inte någon "frihet". Tvärtom så är det en frihetsinskränkning eftersom jag och många med mig inte vill veta av det. Det är alltså motsatsen till frihet.

Nu bor jag inte i skotertrakter men om jag gjorde det så skulle jag vilja se vissa begränsningar på hur det körs. Detta för min egen sinnesro och välbefinnande. Kort sagt: min frihet. Du har mer gemensamt med adolf512 än vad du tror eller vill medge. Det kan tolkas som att ni har samma idé om vad frihet är. Samma grundidé som så kallade libertarianer har.

Du får uppenbarligen inget medhåll i den här frågan, Hjalle. Denna nya teori du torskat på funkade sämre än vanligt. Jag såg att du vävde in dina gamla vänner frimurarna i ett tidigare inlägg. Kanske dags att släppa det nu?

Det är ju makalöst att det enda i min tämligen långa trådinledning som fångat vissas intresse är ”Systembolaget”. Vilket säger mer om dig och dina gelikar. Men ska man följa din logik om att några...promille av befolkningen som är alkoholister utgör ett argument för att omyndigförklara hela folket så borde det inte stoppa där. Varför inte fortsätta med allt annat som en väldigt liten minoritet inte klarar av att ta ansvar för? Bilkörning? Vapen? Gräsklippare? Bara fantasin sätter gränser här.

Vad du och andra blockmongon har för åsikt i frågan intresserar mig egentligen föga. Endera håller man med mig eller också har man fel. Och besvära dig inte med att replikera mer för det här blir mitt enda svar till dig. Trollmatande ägnar jag mig bara åt i undantagsfall numer. Hade du haft en fungerande hjärna så hade du förstått skillnaden mellan liberal frihet och den jag talar om.
Citera
2018-05-18, 20:00
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Jag har iq 140(±10), är vinnande pokerspelare,

Det är detta som skiljer oss åt, vi bluffar aldrig medan du bara bluffar. Att syna din bluff om iq var emellertid helt utan svårigheter, till och med för nybörjare..
Citera
2018-05-21, 18:40
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Nu är ju du förstås en hopplöst såsseskadad mupp. Att negrer i Afrika fritt får handla öl och vin på livsmedelsbutiken tycks inte bekomma dig. Sen var det här bara ett exempel på löjeväckande förmynderi av ett folk som gör anspråk på att vara högstående. Vi tolkar dessutom Saxlinds artikel helt olika.

Inte alls, jag är inte "förstås en hopplöst såsseskadad mupp", jag har aldrig röstat på "såssarna" i hela mitt liv.

Men nej, det bekommer mig inte att negrer i Afrika "fritt får handla öl och vin på livsmedelsbutiken".

Edit: För övrigt är det här med "frihetlig nordmannaanda" mest fantasier och önsketänkande, som Varnagel sade i flera inlägg. Det är väl därför också "såssarna" kunde behålla sin makt oavbrutet i decennier i Sverige.

Postat av Varnagel:

Citat:
Svenskar är tyvärr i stor utsträckning ett efterblivet, trögfattat, naivt, lillgammalt och konformistiskt fårfolk. Det är svenskens natur helt enkelt verkar det som.

Citat:
En del vita folk är extremt kollektivistiska och konformistiska. Svenskar är ju t.ex. ett extremt konformistiskt folk.
[...]
Svenskar har ju dessutom i många hundratals år styrts av en stark centralmakt och byråkrati.
Bara för att de flesta vita inte är myrstacksmänniskor som kineser så innebär det inte att de är någon slags "faustiska" fantasifigurer och storartade individualister. Vi har en del såna och de bättre exemplaren har varit och är viktiga, men generellt så är t.ex. svenskar ett kollektivistiskt och konformistiskt fårfolk.
Senast redigerad av Dornier 2018-05-21 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in