2018-05-21, 17:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur länge tar DNA analys?

Vid extrem högprioritering, under dagen. Men det läget lär inte föreligga här.
Citera
2018-05-21, 17:54
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle ju kunna vara en bil som synts till i området när Lena försvann. Eller någon information att de levererar droger i samma område. Kanske rent av i anslutning till fyndplatsen?

om jag tolkar artikeln i expressen rätt så borde det vara samma bil som från början var intressant

Citat:
En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

Enligt uppgifter till Aftonbladet stod bilen parkerad i en annan kommun, ”flera mil” från Örebro. Tidningen skriver om bilen att polisen "hittat flera saker som bedöms vara intressanta i utredningen."
Citera
2018-05-21, 17:54
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av bilden som postats i tråden så är det motorväg som går förbi vid den biten av planket hon hittades. En postare hade också hört skrik från andra sidan motorvägen. Så vi kan nog på goda grunder anta att det är motorväg som går förbi just där, vid sidan av bullervalls buskaget och mindre sannolikt att något nattsuddande barn till LW skulle hoppat av där och att att LW stod och passade bakom planket eller buskarna för att ta dem på bar gärning.

Däremot går det ju en mindre asfalterad väg, en gång och cykelväg, som vetter mot bostadsområdet, det ser ut som något slags vändplan eller dylikt är ansluten till denna. Där skulle i och för sig någon kunnat ställt sig parkerad tillfälligt. För att släppa av någon eller möta uppnågon?
Nej, det är 90-väg. Har kollat street view nu.
Citera
2018-05-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vem är J?
Ja det känns märkligt att de släppte han och att han inte fick reseförbud.
Har inte lusläst men tyckte någon nämde J .G ev som någon granne .
Egen firma men jag kan blandat ihop.
Citera
2018-05-21, 18:00
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett

https://sv.wikipedia.org/wiki/E20_(Sverige)

Citat:
Följande sträckor längs E20 är utbyggda till motorväg:

Öresundsbron (gränsen mot Danmark) till Göteborg, gemensam med E6 från Trafikplats Petersborg i södra Malmö, 110/120 km/h
Göteborg–Tollered, 100 km/h från och med Jerikotunneln (80 km/h genom Mölndal och Partille och 70 km/h genom Göteborg)
Ingared-Alingsås 100 km/h
Lundsbrunn–Holmestad 110 km/h
Vretstorp–Örebro 110 km/h
Genom Örebro, gemensam med E18, 90 km/h
Örebro–Arboga, gemensam med E18, 110 km/h
Eskilstuna–Södertälje, 110/120 km/h
Södertälje–Stockholm, gemensam med E4, 100 km/h. Vid Älvsjö i Stockholm 90 km/h och 70 km/h längs Essingeleden samt Norra länken.
Citera
2018-05-21, 18:00
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det här varit en del uppgifter om SD:s utlandsresor. Bla att han först skulle ha varit i Norge strax efter Lenas försvinnande och att han efter förhör skulle ha åkt med sitt ex till USA.

Ligger det någon sanning i detta?
Norge var det någon/några som gissade på för att det är geo-cache möte där. En annan skrev USA. Om han har åkt utomlands så tror i alla fall jag att det är en resa det handlar om. Om man läser tråden så förstår man.
Citera
2018-05-21, 18:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandi
Har inte lusläst men tyckte någon nämde J .G ev som någon granne .
Egen firma men jag kan blandat ihop.

JG - kompis med SD och LW.
Geocaching gemensamt intresse.
Citera
2018-05-21, 18:02
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Förvisso. Men samtidigt är det ganska rationellt att anta att reportern bakom artikeln har specificerat uppgiften till visst ärende när hen hör sig för. Visst, media har fel frekvent, det är uppgifter fort och fel då och då. Men om det står att i ärendet rörande den försvunna kvinnan från Örebro som hittats död, polisen harhittat intressanta fynd i en bil...

Så är det väl inte rationellt att förutsätta att det säkert gäller ett narkotikabeslag i Eskilstuna?
Jag fattar inte riktigt vad du säger. Men hur som helst, om någon är i Örebro och frågar efter Skavsta säger man knappast "Det ligger i en annan kommun, flera mil härifrån" även om det i teorin stämmer. Jag skulle snarast säga att det ligger i en annan del av landet.

Om någon däremot frågar efter Fjugesta känns det betydligt mer naturligt att säga "Det ligger i en annan kommun, flera mil härifrån" eftersom det ligger i en grannkommun men trots allt ett flertal mil från Örebro.

Rörande hämtningen av bilen sa jag bara att man kanske inte ska dra för höga växlar av just detta. Det låter ganska intressant (i synnerhet kombinerat med uttalandet om kommunen), men det kan trots allt finnas andra anledningar att hämta bilar.
Citera
2018-05-21, 18:02
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Herregud, ska vi nu lägga till jidder om huruvida E3/E18 genom Örebro är en motorväg eller ej, till allt OT? Om du menar att det inte är det, så kan du väl bara kontakta vägverket (eller vem det nu är som har ansvar i frågan) och uppmana dem att ta ner Motorvägs-vägmärkena som sitter vid varenda påfart till vägsträckan.

Vad jag har förstått, så har väl SD barn. Och att då hålla sig undan, på bekostnad av att inte kunna träffa barnen, det borde sitta långt inne hos en "vanlig Svensson". Speciellt som han väl lär framhålla att han är oskyldig.
Ta det lugnt. Har knappt ens pipit i tråden. Än.
Det som jag tänkte var om man får stanna längs vägen eller ej .Ser nu från annan postare att det är motorväg tydligen, fast 90-begränsad. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Senast redigerad av Bardotrutanett 2018-05-21 kl. 18:06. Anledning: Glömde en grej
Citera
2018-05-21, 18:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Vilken av dem? Det är nog möjligt att det är 90 där för det är precis efter rondell.
Citera
2018-05-21, 18:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan vara hans om den var svart

Vad grundar du det på?
Han står som ägare på vit Ford.
Citera
2018-05-21, 18:06
Medlem
Citat:
/--/. Om han har åkt utomlands så tror i alla fall jag att det är en resa det handlar om. Om man läser tråden så förstår man.

Har läst tråden men är tydligen trög; förstår inte vad du menar med att om han åkt utomlands så handlar det om en resa, vad skulle det annars handla om?🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in