Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Förvisso. Men samtidigt är det ganska rationellt att anta att reportern bakom artikeln har specificerat uppgiften till visst ärende när hen hör sig för. Visst, media har fel frekvent, det är uppgifter fort och fel då och då. Men om det står att i ärendet rörande den försvunna kvinnan från Örebro som hittats död, polisen harhittat intressanta fynd i en bil...
Så är det väl inte rationellt att förutsätta att det säkert gäller ett narkotikabeslag i Eskilstuna?
Jag fattar inte riktigt vad du säger. Men hur som helst, om någon är i Örebro och frågar efter Skavsta säger man knappast "Det ligger i en annan kommun, flera mil härifrån" även om det i teorin stämmer. Jag skulle snarast säga att det ligger i en annan del av landet.
Om någon däremot frågar efter Fjugesta känns det betydligt mer naturligt att säga "Det ligger i en annan kommun, flera mil härifrån" eftersom det ligger i en grannkommun men trots allt ett flertal mil från Örebro.
Rörande hämtningen av bilen sa jag bara att man kanske inte ska dra för höga växlar av just detta. Det låter ganska intressant (i synnerhet kombinerat med uttalandet om kommunen), men det kan trots allt finnas andra anledningar att hämta bilar.