2018-05-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Hörde att polis hämtat en bil i Fjugesta för några dagar sedan. Rykten o inget jag på något vis kan bekräfta eller har källa på dock två skillda personer som sagt samma sak men kan ju röra sig om något helt annat

Var det en svart Audi ?
Citera
2018-05-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tror att polisen sitter o väntar på att SD ska komma hem. Han lär tas in ganska omedelbart igen, i a f om uppgiften om att den beslagtagna bilen är hans.

Var är han och hur vet de att han kommer hem om han är skyldig
Citera
2018-05-21, 17:19
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Akilov, familjehemsersättning, Knutby, Kennedy, var dörren öppen eller olåst, skäggbarn, emojis på IG, Equmeniakyrkan eller Baptistsamfundet... Skulle vi inte kunna diskutera hur långt ett snöre är också?
Sover varenda moderator? Jag är vanligtvis imponerad av Flashbackgrävare, men den här tråden börjar bli något av det mest bedrövliga jag har sett. Är det någon speciell anledning till att moderatorer tillåter vilket OT-skit som helst i just denna tråd?
Jag tar mig friheten att påstå att vi nu är ganska många som skulle uppskatta om tråden rensades ordentligt.

Nej, det är nog inte speciellt troligt att man släpps av på motorvägen.
Inte så viktigt kanske, men har sett att det skrivs motorväg av i stort sett alla. De gånger jag har åkt igenom så är det inte längre motorväg genom stan utan 90- (och möjligtvis-70)väg. Blir sedan motorväg igen längre fram har jag för mig. Har svängt av in på väg 50 för det mesta.
Citera
2018-05-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Var det en svart Audi ?

En svart nyare kombi enligt de båda dock ingen uppgift om märke
Citera
2018-05-21, 17:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Både USA och Norge har nämnts i tråden.
Oavsett vilket så lär det finnas ett datum satt för hemkomst. Skulle han då inte dyka upp har han ju outat sig själv.
Citera
2018-05-21, 17:23
Medlem
Citat:
En svart nyare kombi enligt de båda dock ingen uppgift om märke

Vid ett lägenhets hus där det bor endel soc folk/ missbrukare mm så kan röra sig om något helt annat och polis tog bilen på kärra från platsen
Citera
2018-05-21, 17:25
Medlem
Citat:
Vid ett lägenhets hus där det bor endel soc folk/ missbrukare mm så kan röra sig om något helt annat och polis tog bilen på kärra från platsen

Kan vara hans om den var svart
Citera
2018-05-21, 17:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Det här varit en del uppgifter om SD:s utlandsresor. Bla att han först skulle ha varit i Norge strax efter Lenas försvinnande och att han efter förhör skulle ha åkt med sitt ex till USA.

Ligger det någon sanning i detta?
Citera
2018-05-21, 17:26
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Hörde att polis hämtat en bil i Fjugesta för några dagar sedan. Rykten o inget jag på något vis kan bekräfta eller har källa på dock två skillda personer som sagt samma sak men kan ju röra sig om något helt annat

Intressant. Fjugesta passar bättre på medias beskrivning "en annan kommun, 'flera mil' från Örebro" än de internationella flygplatser som föreslagits i tråden. Man får dock anta att polisen kan ha andra anledningar att hämta bilar än att samla bevis för det här mordet.
Citera
2018-05-21, 17:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Citat:
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.

1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO

2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.

Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda utreseförbud ????
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (2018-05-15)
Citera
2018-05-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Både USA och Norge har nämnts i tråden.
Oavsett vilket så lär det finnas ett datum satt för hemkomst. Skulle han då inte dyka upp har han ju outat sig själv.

Ja men om han anar att spelet är förlorat kan han ju fly och gå under jorden
Om han har råd
Citera
2018-05-21, 17:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Inte så viktigt kanske, men har sett att det skrivs motorväg av i stort sett alla. De gånger jag har åkt igenom så är det inte längre motorväg genom stan utan 90- (och möjligtvis-70)väg. Blir sedan motorväg igen längre fram har jag för mig. Har svängt av in på väg 50 för det mesta.

Av bilden som postats i tråden så är det motorväg som går förbi vid den biten av planket hon hittades. En postare hade också hört skrik från andra sidan motorvägen. Så vi kan nog på goda grunder anta att det är motorväg som går förbi just där, vid sidan av bullervalls buskaget och mindre sannolikt att något nattsuddande barn till LW skulle hoppat av där och att att LW stod och passade bakom planket eller buskarna för att ta dem på bar gärning.

Däremot går det ju en mindre asfalterad väg, en gång och cykelväg, som vetter mot bostadsområdet, det ser ut som något slags vändplan eller dylikt är ansluten till denna. Där skulle i och för sig någon kunnat ställt sig parkerad tillfälligt. För att släppa av någon eller möta uppnågon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in