Citat:
Ursprungligen postat av
Bardotrutanett
Inte så viktigt kanske, men har sett att det skrivs motorväg av i stort sett alla. De gånger jag har åkt igenom så är det inte längre motorväg genom stan utan 90- (och möjligtvis-70)väg. Blir sedan motorväg igen längre fram har jag för mig. Har svängt av in på väg 50 för det mesta.
Av bilden som postats i tråden så är det motorväg som går förbi vid den biten av planket hon hittades. En postare hade också hört skrik från andra sidan motorvägen. Så vi kan nog på goda grunder anta att det är motorväg som går förbi just där, vid sidan av bullervalls buskaget och mindre sannolikt att något nattsuddande barn till LW skulle hoppat av där och att att LW stod och passade bakom planket eller buskarna för att ta dem på bar gärning.
Däremot går det ju en mindre asfalterad väg, en gång och cykelväg, som vetter mot bostadsområdet, det ser ut som något slags vändplan eller dylikt är ansluten till denna. Där skulle i och för sig någon kunnat ställt sig parkerad tillfälligt. För att släppa av någon eller möta uppnågon?