2018-05-08, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsplaneraren
Yes. Efter att ha pendlat 2 år på sträckan så känner jag igen den svaga infon med enbart olycka och cirka 2h försening. Den här gången fick vi även informationen ombord på tåget att det var självmord.

Det är 10:de gången mitt tåg, eller precis innan som jag fastnar pga självmord.

Lider med lokföraren och de som tvingas städa upp. De ska ha all cred i hela världen som tvingas vara med om detta

Förjävligt. Måste finnas bättre sätt att gå ur världen på. Nog för att det är tragiskt men att det ska drabba så många andra
Citera
2018-05-08, 17:25
Medlem
Wirfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MTB4LIFE
Förjävligt. Måste finnas bättre sätt att gå ur världen på. Nog för att det är tragiskt men att det ska drabba så många andra

Det går ju fort om man blir träffad rätt, inte mycket sämre än andra sätt skulle jag gissa på.
Tyvärr tror jag att dom räknar på att om du jobbar som tågförare hela livet så kommer du minst 1 gång uppleva ett självmord statistiskt sett hörde jag när jag reparerade tåg/vagnar förr i tiden. Om den infon stämmer är jag inte säker på men det är tråkigt om man ska få PTSD av jobbet eller liknande

Sedan är man lite rubbad som människa med att tänka på "fan nu blir jag sen" m.m.
Jag vet att min första tanke på när jag skulle åka hem med bilen från tumba till hägersten när akilov kört på gatan var "fan nu kommer det säkert vara lång kö".
Och det är rätt skadat tycker jag själv i efterhand.
Citera
2018-05-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wirf
Det går ju fort om man blir träffad rätt, inte mycket sämre än andra sätt skulle jag gissa på.
Tyvärr tror jag att dom räknar på att om du jobbar som tågförare hela livet så kommer du minst 1 gång uppleva ett självmord statistiskt sett hörde jag när jag reparerade tåg/vagnar förr i tiden. Om den infon stämmer är jag inte säker på men det är tråkigt om man ska få PTSD av jobbet eller liknande

Sedan är man lite rubbad som människa med att tänka på "fan nu blir jag sen" m.m.
Jag vet att min första tanke på när jag skulle åka hem med bilen från tumba till hägersten när akilov kört på gatan var "fan nu kommer det säkert vara lång kö".
Och det är rätt skadat tycker jag själv i efterhand.

Den siffran är nu uppskriven till 6-7 st om man jobbar ett par år enligt en bekant som kör tåg (och tyvärr varit med om 4 självmord på 4 år, dvs 1 om året).
Citera
2018-05-09, 15:42
Medlem
LagomLats avatar
100 självmord per år i spårtrafiken, 4000 yrkesverksamma förare ger en olycka per 40 arbetade år.

Dvs en gång per yrkesliv i snitt.

Dock slår det väldigt ojämnt, både geografiskt och mellan olika personer.

3-4 olyckor för de mest drabbade förekomner.

Liksom många som aldrig råkat ut för något.

100 per år inkluderar tunnelbanan i Stockholm.

LL
Citera
2018-05-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
100 självmord per år i spårtrafiken, 4000 yrkesverksamma förare ger en olycka per 40 arbetade år.

Dvs en gång per yrkesliv i snitt.

Dock slår det väldigt ojämnt, både geografiskt och mellan olika personer.

3-4 olyckor för de mest drabbade förekomner.

Liksom många som aldrig råkat ut för något.

100 per år inkluderar tunnelbanan i Stockholm.

LL

Intressant, men sorglig, fakta. Då måste min bekant haft extrem jäv*a otur!
Citera
2018-05-13, 17:16
Medlem
LagomLats avatar
Det är det minsta man kan säga.

Hoppas han har någon att prata ned som förstår.

LL
Citera
2018-05-21, 15:51
Medlem
Stort pådrag Stockhom Östermalmstorg

Stort polis och räddningspådrag Östermalmstorg!

Tunnelbana avstäng.

Nån som vet nåt?
Citera
2018-05-21, 15:56
Medlem
En som hoppat framför tåget
Citera
2018-05-21, 15:57
Medlem
Bajsaren789s avatar
En PUT. (Person under tåg).
Citera
2018-05-21, 16:05
Medlem
Terranulliuss avatar
https://mitti.se/nyheter/linjen-still-riktningar
Citera
2018-05-21, 17:19
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Någon som vet något om dagens incident?

Citat:
Röda linjen: Stopp mellan Slussen och Stadion/Karlaplan sedan kl 15:33 på grund av olyckshändelse vid Östermalmstorg. Bussar ersätter tågen mellan T-Centralen och Karlaplan/Stadion. Tåg mot Fruängen avgår från Hornstull och tåg mot Norsborg avgår från Mariatorget. Tåg från/mot Mörby centrum avgår från Stadion. Ett tåg trafikerar mellan Mariatorget och Slussen i båda riktningar. Ett tåg trafikerar mellan Ropsten och Karlaplan i båda riktningar.
Citera
2018-05-21, 17:40
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Någon som vet något om dagens incident?
Bara att någon ramlat ned på spåret. Olycka eller självmord får vi nog aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in