Citat:
Ursprungligen postat av
john-henry-eden
Jag gifte mig i Kina fr ett tag sen. Och nu har jag tnkt bjuda min fru fr att komma och beska mig i Sverige. Frsrjning och dylikt r inga problem.
1. Hur lng giltighetstid har en ifylld inbjudningsblankett? Vi hade tnkt trffas runt slutet av Juni eller brjan av Juni. Kan jag redan nu fylla i blanketten och skicka det till henne? Eller ska jag fylla i det nr det nrmar sig att hon ska beska mig?
2. Hur fyller man i inbjudansblanketten? Jag laddade ner PDF-filen frn migrationsverkets sida, men det gr inte att fylla i p datorn. Skrev ni ut det och fyllde i fr hand?
3. Jag hade tnkt frnya mitt pass. P vr kinesiska ktenskapscertifikat r det mitt nuvarande passnummer som str. Om jag frnyar mitt pass, kommer det p nt stt att pverka vr ktenskapstatus i Kina?
Skulle vara tacksam fr svar
Om hon inte ska stanna mer n 3 mnader kan hon vl anska om ett turistvisum? Tror det r enklare. Med inbjudan mste du nog ocks bifoga typ lnspec o.s.v. d.v.s. att du kan st fr uppehlle om jag inte minns fel. Eller vad specifikt r det man ska bifoga? Lnespec. och ngot bevis p bostad va?
Du mste dock skynda dig, det tar runt 3 veckor fr att f ut visum om man sker i Kina.