2018-05-20, 23:21
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad spelar det för roll vem som slagit först? Misshandeln är ett lika stort problem oavsett.

Menar du att om en kvinna slår först så kan mannen slå ihjäl henne om han inte får skyddat boende på en mansjour eller vad?

Vad ska mansjouren göra för att han inte skall slå ihjäl henne?
Visst är det ett stort problem ändå.
Men försök att tänka lite innan du skriver ett svar på detta inlägget.
Om kvinnan ger fan i att klappa till sin man så kanske det finns en möjlighet att hon inte blir misshandlad.
Det enklaste sättet att slippa ett slagsmål är trots allt att ingen delar ut första slaget.
Och även om kvinnan inte slår lika hårt som sin man så begår hon ett brott när hon slår först.

Du kommer inte kanske inte åt allt våld på detta sättet men det skulle garanterat att minska.
Citera
2018-05-20, 23:22
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi säger, att sätt igång och starta era ideella mansjouer och börja jobba.
Det har kvinnor gjort under alla tider.

Är det inte bättre om samhället lägger ned kvinnojourerna och skippar lagstiftning som haft skrivelser om "mäns våld mot kvinnor" och istället startar misshandelsjourer och låter folk utanför ROKS och genuspolitiken gå till botten med vad det är som leder till misshandel inom relationer och utanför.

BRÅ har försökt men det räcker liksom inte hela vägen fram om det enda de har att gå på är fällande domar.
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/mans-utsatthet-for-vald-i-nara-relationer/

Standardmallen för en dysfunktionell relation är i vilket fall att kvinnan utsätter mannen för psykisk misshandel och mannen svarar med fysisk misshandel. De borde dragit sig ur det långt innan det gått så långt men av antingen ekonomiska skäl eller ren bekvämlighet så dras de med varandra trots att de vantrivs.
Citera
2018-05-20, 23:23
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Nej då, jag är helt för självförsvar.

Självförsvar kan leda till att motparten dör...........
Citera
2018-05-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det luktar apa för att du är en apa. Fakta säger att det nästintill är 50/50 när det kommer till våld mellan man/kvinna.

Fakta? Har du någon säker källa på det? Tror du anmälningar stämmer med verkligheten? Allt är spekulationer. Jag tror inte män är mer utsatta. Men du tror det; jag rekommenderar att du gör slut med din sadistkvinna och gråter ut i relationsakuten istället.

Och FBmän älskar att gråta av sig pga av alla elaka feminister. Det är ingen idé att köra en tillbakakaka om vem den dumma är för att man inte håller med aka "feminister slåss värst".
Citera
2018-05-20, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Visst är det ett stort problem ändå.
Men försök att tänka lite innan du skriver ett svar på detta inlägget.
Om kvinnan ger fan i att klappa till sin man så kanske det finns en möjlighet att hon inte blir misshandlad.
Det enklaste sättet att slippa ett slagsmål är trots allt att ingen delar ut första slaget.
Och även om kvinnan inte slår lika hårt som sin man så begår hon ett brott när hon slår först.

Du kommer inte kanske inte åt allt våld på detta sättet men det skulle garanterat att minska.
Men nu pratar om skyddsbehov eller hur?

På vilket sätt skulle fler mansjourer hjälpa?
Citera
2018-05-20, 23:28
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Fakta? Har du någon säker källa på det? Tror du anmälningar stämmer med verkligheten? Allt är spekulationer. Jag tror inte män är mer utsatta. Men du tror det; jag rekommenderar att du gör slut med din sadistkvinna och gråter ut i relationsakuten istället.

Och FBmän älskar att gråta av sig pga av alla elaka feminister. Det är ingen idé att köra en tillbakakaka om vem den dumma är för att man inte håller med.

Säker källa....... Vi har det som finns att gå på. Vem fan pratar om anmälningar? Tror du verkligen att det är 50/50 där?

Snälla, sälj mig en relation.... varför skulle jag ingå en relation med en kvinna. (Jag är heterosexuell).

Jaha jag trodde FB män var som du, tuffa och häftiga med minst en 30 centimeter slak kuk.
Citera
2018-05-20, 23:32
Avslutad
Citat:
Självförsvar kan leda till att motparten dör...........
Nej, självförsvar innebär inte att få slå tillbaka.

Självförsvar är att freda sig från pågående angrepp med nödvändigt våld, t ex brotta ner någon, hålla fast någon, knuffa undan någon eller ta en kniv från någon. Detta har även män rätt att göra.

Om personen dör är det vanligtvis mer våld än nöden kräver.
Citera
2018-05-20, 23:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Men nu pratar om skyddsbehov eller hur?

På vilket sätt skulle fler mansjourer hjälpa?
De undersökningar som finns utomlands visar att det är fler män som inte bara utsätts för psykologisk krigsföring utan även misshandel.
Anmälningsbenägenheter är dock nära noll.
Citera
2018-05-20, 23:37
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Finns det någon forskning som visar att det inte skulle ha någon effekt?
Hur många fall av kvinnomisshandel i relationer hade försvunnit om inte kvinnan slog först?

Har kommuner startat mansjourer?
Vilka kommuner har gjort detta?
Visst stimulerar kommuner fram mansjourer men som har "målsättningen att allt våld skall bort och att mannen genom nya insikter och ökad självkännedom skall lära sig välja mindre destruktiva lösningar på konflikter." (utdrag från Eckerös mansjour).

Sådant har blivit ett genomgående tema sedan staten riktade öronmärkta bidrag åt mansjourer för ett ökat fokus på mäns våld mot kvinnor - då fyller kommunerna kvoten mansjourer med de som kammar hem bidragen. I den här processen så har fullt fungerande mansjourer - med ett fokus på att faktiskt hjälpa män - slagits ut en efter en på helt banal grunder/fått rikta om sin verksamhet till ett fokus på mäns våld mot kvinnor...

AdjooooglE presenterade en hope sådana här mansjourer ( (FB) Feministers talande tystnad när just män stängs ute (t ex tjej-gym m.m.) ) och det gäller även Stockholms Mansjour (som män från hela Sverige kan söka sig till) som beskriver sig såhär: "Mansjouren är en ideell förening för män som vill ta ansvar för sina relationer och sig själva.".

Till dagens mansjourer söker du dig för sådant här. Det är vad staten har riktat skattemedel för... enjoy och känn dig värdefull.
Citera
Medlem
Citat:
Säker källa....... Vi har det som finns att gå på. Vem fan pratar om anmälningar? Tror du verkligen att det är 50/50 där? Snälla, sälj mig en relation.... varför skulle jag ingå en relation med en kvinna. (Jag är heterosexuell). Jaha jag trodde FB män var som du, tuffa och häftiga med minst en 30 centimeter slak kuk.
  1. Du erkänner alltså att du inte har fakta
  2. Du erkänner också att du inte har något att gå på
  3. Du pratar plötsligt om snoppar
Citera
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Nej, självförsvar innebär inte att få slå tillbaka.

Självförsvar är att freda sig från pågående angrepp med nödvändigt våld, t ex brotta ner någon, hålla fast någon, knuffa undan någon eller ta en kniv från någon. Detta har även män rätt att göra.

Om personen dör är det vanligtvis mer våld än nöden kräver.

Nu vet jag att du är en idiot sen innan men.....

Först skriver du att självförsvar innebär att man inte få slå tillbaka.

Sen drar du till med brotta ner någon, hålla fast någon, knuffa undan någon eller ta en kniv från någon.....

Som sagt, jag visste att du var en idiot sen innan. Men allt det ovan kan leda till att personen dör.......
Citera
2018-05-20, 23:38
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
  1. Du erkänner alltså att du inte har fakta
  2. Du erkänner också att du inte har något att gå på
  3. Du pratar plötsligt om snoppar

Apropå det här med att relativisera.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in