2018-05-20, 22:59
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju just det de gör. Kallas ofta individ- och familjeomsorg eller liknande.
Så bra, tror du att man kan låta dessa sköta hjälpen även till kvinnorna så slipper vi lägga en massa pengar på dom frivilliga kvinnojourerna?
Eller kommer vänsterfeministiska kvinnor med höga löner som sitter i toppen för dessa kvinnojourer att protestera om deras välbetalda "frivilliga" jobb försvinner?
Om deras möjlighet att segla omkring på en räkmacka bekostad av skattebetalarna försvinner måste dom ju ta ett vanligt jobb.
Citera
2018-05-20, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så bra, tror du att man kan låta dessa sköta hjälpen även till kvinnorna så slipper vi lägga en massa pengar på dom frivilliga kvinnojourerna?
Eller kommer vänsterfeministiska kvinnor med höga löner som sitter i toppen för dessa kvinnojourer att protestera om deras välbetalda "frivilliga" jobb försvinner?
Om deras möjlighet att segla omkring på en räkmacka bekostad av skattebetalarna försvinner måste dom ju ta ett vanligt jobb.
Nej, jag tycker att man i första hand ska använda sig av de frivilliga krafter som vill och har kompetens för att göra detta. Finns det kvinnor som vill arbeta med detta så ska man inte köra ett eget parallellt spår.
Citera
2018-05-20, 23:06
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den feministiska kritiken gällande våld är mäns enorma totala överepresentation av våld och hot om våld samt acceptansen för detta i samhället.

Acceptansen finns inte för att ens örfila en kvinna i Sverige.......(Det kommer dock ändras inom kort i "speciella områden". I vissa områden är det normalt)

Om ditt svar innehåller "Kvinnor i hela världen...." så behöver du inte svara.
Citera
2018-05-20, 23:09
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Förmodligenhade inga fall av kvinnomisshandel försvunnit. Möjligen hade fall av våld i självförsvar minskat, men nu var det knappast i självförsvar som nitton män dödade sin kvinna . Tror du ävenden enda kvinnan i statistiken som dödat sin man gjort det i självförsvar?

Jag gjorde ett tillägg att det vanligtvis går under det som ofta kallas för individ- och familjeomsorg.
Så du tror inte att något fall där kvinnan slagit först resulterat i att hon har blivit misshandlad?
I så fall så kan jag tala om att du har fel, jag har haft flera fall där kvinnan berättat att hon slagit först för att sedan ha blivit rejält sönderslagen.

När det gäller dom dödade så vet jag inte, det skulle inte förvåna mig om kvinnan som dödat gjort det i självförsvar men jag vet inte.
Skall man göra förändringar i lagar, regler eller starta verksamheter för att förebygga så kan man inte bara kolla på statistik, man måste se vad som orsakat fallen och se om man kan förebygga efter vad man får fram.

Eller tror du att alla dödsfallen har samma orsak och följer samma mönster? (om man bortser från att dom blivit dödade av våld i relationen)
Kan du lösa problemet med en psykiskt sjuk man, ett hederrelaterat mord, eller ett fall av självförsvar där våldet lett till döden på samma sätt?
Citera
Medlem
Jag tycker hela tråden luktar apa. Alla vet att män inte får mest stryk i hemmet så sluta grina nu.
Citera
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Finns det någon forskning som visar att det inte skulle ha någon effekt?
Hur många fall av kvinnomisshandel i relationer hade försvunnit om inte kvinnan slog först?

Se på hens signatur. Inte ens en människa som identifierar sig som en man får försvara sig själv från kvinnan som utövar våld och hotar mannens liv.....
Citera
2018-05-20, 23:11
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Jag tycker hela tråden luktar apa. Alla vet att män inte får mest stryk i hemmet så sluta grina nu.

Det luktar apa för att du är en apa. Fakta säger att det nästintill är 50/50 när det kommer till våld mellan man/kvinna.
Citera
2018-05-20, 23:12
Avslutad
Citat:
Så du tror inte att något fall där kvinnan slagit först resulterat i att hon har blivit misshandlad?
I så fall så kan jag tala om att du har fel, jag har haft flera fall där kvinnan berättat att hon slagit först för att sedan ha blivit rejält sönderslagen.

När det gäller dom dödade så vet jag inte, det skulle inte förvåna mig om kvinnan som dödat gjort det i självförsvar men jag vet inte.
Skall man göra förändringar i lagar, regler eller starta verksamheter för att förebygga så kan man inte bara kolla på statistik, man måste se vad som orsakat fallen och se om man kan förebygga efter vad man får fram.

Eller tror du att alla dödsfallen har samma orsak och följer samma mönster? (om man bortser från att dom blivit dödade av våld i relationen)
Kan du lösa problemet med en psykiskt sjuk man, ett hederrelaterat mord, eller ett fall av självförsvar där våldet lett till döden på samma sätt?
Vad spelar det för roll vem som slagit först? Misshandeln är ett lika stort problem oavsett.

Menar du att om en kvinna slår först så kan mannen slå ihjäl henne om han inte får skyddat boende på en mansjour eller vad?

Vad ska mansjouren göra för att han inte skall slå ihjäl henne?
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-20 kl. 23:15.
Citera
2018-05-20, 23:14
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Nej, jag tycker att man i första hand ska använda sig av de frivilliga krafter som vill och har kompetens för att göra detta. Finns det kvinnor som vill arbeta med detta så ska man inte köra ett eget parallellt spår.
Vad hindrar dessa kvinnor att ta samma jobb dom gör i kvinnojouren från att ta ett i kommunens regi?
Skulle det vara så hemskt att få betalt för sitt jobb eller hur menar du?
Är det bättre att jobba gratis än få betalt för sitt jobb?
Citera
2018-05-20, 23:17
Avslutad
Citat:
Vad hindrar dessa kvinnor att ta samma jobb dom gör i kvinnojouren från att ta ett i kommunens regi?
Skulle det vara så hemskt att få betalt för sitt jobb eller hur menar du?
Är det bättre att jobba gratis än få betalt för sitt jobb?
Jag antar att kvinnorna vill ha helt andra yrken men ändå hjälpa till.

Du får väl fråga dem varför de vill göra detta på sin fritid.
Citera
2018-05-20, 23:18
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Vad spelar det för roll vem som slagit först? Misshandeln är ett lika stort problem oavsett.

Menar du att om en kvinna slår först så kan mannen slå ihjäl henne om han inte får skyddat boende på en mansjour eller vad?

Vad ska mansjouren göra för att han inte skall slå ihjäl henne?

Pja du tycker ju själv att män inte ska få försvara sig själva mot misshandel även om partnerns våld kan leda till deras död......
Citera
2018-05-20, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Pja du tycker ju själv att män inte ska få försvara sig själva mot misshandel även om partnerns våld kan leda till deras död......
Nej då, jag är helt för självförsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in