2018-05-20, 21:53
Medlem
Man kan inte utesluta att selfie dottern och sonen är iblandande. Vi vet ingenting. Det kanske är en familje tradige.
Citera
2018-05-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.

1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO

2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.

Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda utreseförbud ????

Intressant. När var han på åtalad?

Nu har SD gjort sin fb profil mycket privat, idag när jag kollade in kunde man se flera bilder och mycket info om honom. Jag tror att han är mördaren.
Senast redigerad av KommissarieAbbe 2018-05-20 kl. 21:56.
Citera
2018-05-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har sökt i tråden men fann det inte nu, Det finnns citerat på ett par ställen. Hon var sur för att folk hissade svenska flaggor vid terroristatacken och menade att det inte var en attack på Sverige utan på hela välden och Ingen svensk Flagga på Min profil mer bla bla bla.
Nån annan skarpsynt kanske hittar citat i tråden?
Ok, tack för svaret.
Citera
2018-05-20, 21:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Att sonen är inblandad. Att SD och BO har ett struligt förflutet. Inte sunt umgänge. Att BO inte är den ängel vi trott, utan en ulv i fårakläder. Hon har ett hemligt liv som GW nämnt tidigare. Har jag tolkat fel, eller?

Det kan ju vara att sonen har något problem, exempelvis i skolan, eller varit konflikter mellan sonen och BO. Att skribenten tycker det är konstigt att BO inte löst sonens ev problem eftersom hon varit pastor?
Citera
2018-05-20, 21:57
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
BO:s arbete med flyktingar skedde på ett utslussningshem, alltså kommunalt. Hade inget med hennes tidigare pastorstjänst eller församlingen att göra.
Absolut tystnadsplikt gäller präster OCH pastorer med motsvarande utbildning och ordination/vigning till tjänst, alltså gäller det pastorer inom Equmenkyrkan ( som inte är samma som EFK som någon här i tråden hänvisar till).

Om det mej som hänvisas till har jag redogjort för Equmeniakyrkans tystnadsplikt liksom andra sunda frikyrkors tystnadsplikt. Gäller också diakoner och frivilligarbetare.Reglerna för tystnadsplikt är i princip likandana. Också när det gäller anmälningsrätt (för skydd av livsviktig art.Finns att läsa om på nätet för den som vill)

PS Tystnadsplikten gäller även när man arbetar inom sociala verksamheter DS
Senast redigerad av Stina-Lina 2018-05-20 kl. 22:26.
Citera
2018-05-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Inte bland socialarbetare men om dem.
Du har helt rätt! Många av dem var ovetande om benämningen.
Citera
2018-05-20, 21:59
Medlem
Hur gammal är äldsta sonen och skulle han kunna vara gm?
Citera
2018-05-20, 22:02
Medlem
crawlys avatar
Även om vi kanske färgats av polisens intresse för SD så ska vi inte glömma att det kan finnas andra män som dragits till henne. Det är nämligen så att kvinnor med en speciell sorts karisma och energi drar till sig män som en lampa drar till sig nattfjärilar. Jag tror hennes intresse för dessa (förutom som kompisar) varit obefintligt, men kvinnor är naiva i det hänseendet vilket resulterat i mycket olycka genom tiderna.

Jag kollar lite utanför boxen just nu.
Citera
2018-05-20, 22:05
Medlem
Hur gammal är äldsta sonen ?
Citera
2018-05-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intervalometer
Hur gammal är äldsta sonen och skulle han kunna vara gm?
Håll barnen utanför, de är alla under 18 år !
Citera
2018-05-20, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
BO:s arbete med flyktingar skedde på ett utslussningshem, alltså kommunalt. Hade inget med hennes tidigare pastorstjänst eller församlingen att göra.
Absolut tystnadsplikt gäller präster OCH pastorer med motsvarande utbildning och ordination/vigning till tjänst, alltså gäller det pastorer inom Equmenkyrkan ( som inte är samma som EFK som någon här i tråden hänvisar till).

Är det HVB hem gäller väl tystnadsplikt där som inom vården.

Det som dryftats är ett påstående om att man i vissa samfund lagt själavårdande uppgifterna (som präster har lagstadgad absolut tystnadsplikt för) på frivilliga medlemmar istället för prästerna för att prästerna sägs inte orka med det. Vilket låter jävligt konstigt.
Citera
2018-05-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Även om vi kanske färgats av polisens intresse för SD så ska vi inte glömma att det kan finnas andra män som dragits till henne. Det är nämligen så att kvinnor med en speciell sorts karisma och energi drar till sig män som en lampa drar till sig nattfjärilar. Jag tror hennes intresse för dessa (förutom som kompisar) varit obefintligt, men kvinnor är naiva i det hänseendet vilket resulterat i mycket olycka genom tiderna.

Jag kollar lite utanför boxen just nu.
Logisk tanke !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in