2018-05-20, 18:02
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Eh? Lämna feminismen? Man behöver ju inte ens vara feminist för att få skit av sådana som dig. Ser inte vilken skillnad det skulle göra att någon som kallar sig feminist skulle ge en skit.

Räcker med att vara kvinna för att män ska uttrycka hat och förakt mot en.

sådana som mig? vänligen visa vart jag uttrycker hat och förakt mot kvinnor
Citera
2018-05-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast det bestämmer den som startar en jour vilka den ska vända sig till.

Självklart, men är det i äkta feministisk anda? Varför skulle man neka vissa individer baserat på kön?
Ungefär som att jag endast skulle anställa män på mitt företag, eller kanske jag bara ska starta en vårdcentral där endast män ska få komma in...

Förutom detta så fick dessa jourer(Och andra organisationer som bekämpar mäns våld mot kvinnor) ett bidrag på 22 miljoner år 2018. Borde inte då kvinnojourerna kunna ta detta bidrag, som betalats in i högsta grad av män, och utöka deras tjänster till alla individer i samhället? Borde inte det vara det mest rättvisa att göra?

I båda fallen så handlar det om individer med samma problematik, varför ska man då begränsa detta till ett kön? Är inte båda könen lika mycket värda? Och vad händer med de individer som inte vill identifiera sig som kvinna eller man?
Citera
2018-05-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
https://www.roks.se/om-roks

Sinnesjukt att dessa individer ska få bidrag ifrån staten för att bedriva segregerande propaganda! Korruption är vad det är!

Vill mig minnas att Uppdrag granskning eller något dylik program granskade dessa jourer för några år sedan och de åsikter som helt ogenerat luftades där var vidriga.

Att Sverige som ska vara ett sånt modernt och jämställt land inte har kommit längre gör mig nedstämd.
Citera
2018-05-20, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
Självklart, men är det i äkta feministisk anda? Varför skulle man neka vissa individer baserat på kön?
Ungefär som att jag endast skulle anställa män på mitt företag, eller kanske jag bara ska starta en vårdcentral där endast män ska få komma in...

Förutom detta så fick dessa jourer(Och andra organisationer som bekämpar mäns våld mot kvinnor) ett bidrag på 22 miljoner år 2018. Borde inte då kvinnojourerna kunna ta detta bidrag, som betalats in i högsta grad av män, och utöka deras tjänster till alla individer i samhället? Borde inte det vara det mest rättvisa att göra?

I båda fallen så handlar det om individer med samma problematik, varför ska man då begränsa detta till ett kön? Är inte båda könen lika mycket värda? Och vad händer med de individer som inte vill identifiera sig som kvinna eller man?
Det är inte privatpersoners jobb att skydda alla medborgare. Vill man gratis på sin fritid hjälpa till att erbjuda skydd får man själv välja vilka man vill hjälpa.

Men ett skäl skulle alltså kunna vara att genom att hålla adressen helt hemlig för män så kan kvinnor som kommer dit känna sig tryggare i att mannen som hotar att döda henne inte kan hitta henne.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-20 kl. 18:40.
Citera
2018-05-20, 18:25
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej jag kan inte tänka mig detta, eftersom kvinnojourer ofta är trånga och kvinnorna där verkligen är i behov av att känna sig trygga, vilket jag inte tror de gör med en främmande man boendes i tältsängen bredvid deras.
Med andra ord ska det finnas bättre lokaler överlag samt en given könssegregering inom verksamheten.

Jag ser inte problemen. Kan dock förstå om du ser mängder av dem när du utgår från det absolut dummaste tänkbara - som att könsneutrala stödjourer skulle para ihop, vad... våldtagna kvinnor med främmande män och placera dem tätt ihop i sovlokaler samt låta besökare vandra runt fritt som om det vore ett zoo.

Vad fan är det här för skämt egentligen?
Citera
2018-05-20, 18:35
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
Sinnesjukt att dessa individer ska få bidrag ifrån staten för att bedriva segregerande propaganda! Korruption är vad det är!

Vill mig minnas att Uppdrag granskning eller något dylik program granskade dessa jourer för några år sedan och de åsikter som helt ogenerat luftades där var vidriga.

Att Sverige som ska vara ett sånt modernt och jämställt land inte har kommit längre gör mig nedstämd.
Du tänker nog på Könskriget del 1 och del 2. Jo, det framkom inte allt för rumsrena saker i den dokumentären... för att inte säga rena galenskaper.

Idag integrerat med vår allmänna socialtjänst.
Citera
2018-05-20, 18:56
Medlem
Citat:
Dessutom så är det bra för kvinnan att veta mannen inte kan hitta henne eftersom inga män tillåts veta var kvinnojouren finns.

Om en person som vet var jouren finns kommer ut som transman, blir det obligatorisk lobotomi då?
Citera
2018-05-20, 18:59
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det är inte privatpersoners jobb att skydda alla medborgare. Vill man gratis på sin fritid hjälpa till att erbjuda skydd får man själv välja vilka man vill hjälpa.

Men ett skäl skulle alltså kunna vara att genom att hålla adressen helt hemlig för män så kan kvinnor som kommer dit känna sig tryggare i att mannen som hotar att döda henne inte kan hitta henne.

Citat:
Dessutom så är det bra för kvinnan att veta mannen inte kan hitta henne eftersom inga män tillåts veta var kvinnojouren finns.
Kvinnojourer är ingen privat verksamhet utan går under socialtjänstlagen. Vilka verksamheter som överhuvudtaget får statliga och kommunala bidrag kan även det regleras politiskt samt mängd.

Kvinnojourer har inte hemliga adresser. Vilket påhitt.
Citera
2018-05-20, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Om en person som vet var jouren finns kommer ut som transman, blir det obligatorisk lobotomi då?
Vad tror du själv?
Citera
2018-05-20, 19:03
Medlem
Citat:
Du avviker dock från innehållet. Innehållet är hur vi förhåller oss till mäns respektive kvinnors olikheter och vi pratar inte om mytomspunna olikheter utan om faktum som att män och kvinnor har annorlunda fysik samt annorlunda kemicykler.

Du har inte framfört några argument för relevanta skillnader.

Citat:
Din tankevärld kräver ett neutralt stadium som inte existerar. Du kan inte ens presentera ett funktionellt alternativ till ett sådant här ansvar - som både kvinnor och män i praktiken tar hela tiden - och behöver hänvisa till alternativa verkligheter med extra allt för att bygga motargument.

Jag gör jämförelser som ett sätt att visa absurditeten i dina påståenden.

Citat:
Absolut men inte genom att ta textpassager ur sitt kontext. Det är manipulation och en icke legitim premiss för diskussion.

Att dra premisser till sin logiska konsekvens och strunta i ordval är inte "manipulation". Det är vetenskapligt nödvändigt.

Citat:
Den här textpassagen "det finns ingen som kan ställas till svars för hur evolutionen har format oss" ska läsas i ett kontext där jag redan har förklarat, upprepade gånger, att evolutionens resultat kommer med ett ansvar.

Hela min formel bygger på ett sådant ansvar... så att plötsligt påstå att jag skulle legitimera diverse försvar som "jag kan inte rå för det" - bara för att den aktuella textpassagen skulle kunna tolkas så i ett vakuum - är ohederlig manipulation.

Det gäller som sagt inte bara "försvar" utan även farlighetsstämplar som inte kallas för försvar.

Citat:
Förstår du inte sådant här så är du inte kapabel till att falsifiera någonting. Du kan inte förändra objektet medan du falsifierar det - då falsifierar du inte längre samma objekt.

Att tillämpa en premiss konsekvent är inte att "förändra" den.
Citera
2018-05-20, 19:05
Medlem
Citat:
Vad tror du själv?

Om regeln är att ingen man får veta var jouren finns så räknar jag med att tvångsåtgärder brukas mot de som vet var jouren finns om de kommer ut som transmän. Jag skulle inte bli förvånad om förespråkarna för en sådan regel tog till lobotomi mot transsexuella.
Citera
2018-05-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
om nu lönegapet mellan män och kvinnor enbart berott på löneförhandling så hade jag möjligen tyckt det, men nu vet ju alla att det stämmer inte.

jag skäms inte ett skit, varför i helvete ska jag skämmas på detta forum som fullkomligen flödar över av misogyna tramspellar?

nej man kan inte sända en gravt misshandlad kvinna med ett dödshot hängande över sig och tillåta vem som helt fri passage till jouren, kan man? Inte i en värld med så många män som vägrar släppa greppet om en kvinna de anser tillhöra bara dem och det är just män som dominerar inom kriminalitet av denna sort.
Andelen kvinnor som ägnar sig åt mord är fortfarande väldigt fåtaliga. Att vartenda sånt fall blir extremt exponerat i media har sina skäl.

En flicka som tagit sig ifrån en hedersituation där hela hennes familj hotar henne med döden, bara de kan få tag i henne och där kanske 1 far, 3 far-morbröder, 4 bröder, 17 kusiner jobbar arslet av sig för att få tag i henne, så gå det inte ha mansöppna jourer, det gå knappat ha det öppet för någon besökare.

Varför vågar du inte svara på påpekandet om fler än två kön? Det går inte att trolla mellan flera oförenliga premisser, antingen finns det fler än två kön eller inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in