Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Jag förstår, men du förstår inte att jag förstår. Jag har bara en annan syn på det än vad du har. Lev med det.
Och din syn på just den här saken är helt enkelt felaktig. Det är inte en åsiktsfråga.
Citat:
Jag är också mycket tydlig med att det handlar om just tro, inte vetande, samt att det inte, ännu, går att bevisa att det finns en gud.
Lögn. Du skrev bokstavligen att du vet att gud finns.
Citat:
Jag tror på att vi alla som är troende egentligen tror på samma skapare, men att vi formulerar det på olika sätt.
Och dessa miljontals olika sätt som troende formulerar sin tro på, visar tydligt att ni definitivt inte tror på samma gud.
Citat:
Tro är en sak, religion något annat. Guds existens har inte med olika religioner att göra. Noterade du att jag skrev TROR?
Det har i allra högsta grad med olika religioner att göra. Det är ju inom de olika religionerna massvis av olika påståenden om olika gudar görs.
Och ja, jag läser vad du skriver. Skriver du att du tror snarare än vet så har jag inget att anmärka på. Men det var alltså inte vad du tidigare skrev. Skriv det du menar varje gång så blir allt mycket enklare.
Det mesta du skriver är felaktigt och motsägelsefullt. Det är vad jag förstår.
Citat:
Jag förstår att du tycker att det jag skriver är helt skruvat (det är faktiskt det dessutom

), men det är så det är.
Det är ju bra att du förstår själv att det du skriver inte är särskilt begåvat.
Citat:
Bara det att jag tror på något(n) som det inte går att bevisa för andra att det(n) finns, tillsammans med miljarder andra, borde resultera i att jag blir inlåst på livstid med tanke på hur urbota dumt och skruvat det är. Eller hur?
Inte alls. Du har all rätt att tro på exakt vad du vill.
Men nu befinner vi oss i en diskussion som rör sig om att bevisa guds existens. Då får man räkna med att bli ifrågasatt när man presenterar argumentationsfel som stöd för något som man påstår sig VETA. Det säger väl ändå sig självt, eller?