Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Antingen skaffar du plus/gold tjänsten (in-app köp dvs) då väljer du själv vart appen vill placera dig, eller så laddar du ner en fake-GPS app som mockar din position vart du vill så telefonen tror du befinner dig där du väljer att den ska vara, och således får ta del av utbudet på den platsen.
Att välja själv vart appen vill placerar en, är det detsamma som att man uppger sin position och den då kopplar upp där man är, eller hur menar du? Alltså vid plus/gold.

Är det man själv eller appen som väljer?
Citera
2018-05-20, 14:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Att välja själv vart appen vill placerar en, är det detsamma som att man uppger sin position och den då kopplar upp där man är, eller hur menar du? Alltså vid plus/gold.

Med plus/gold får du upp en karta (google maps stilen) och då väljer vart du vill i världen och klickar där på en viss punkt, kan t.o.m vara en viss gata/adress (e.g sveavägen 14) och då säger appen "du sveper i Stockholm" te.x

Inga konstigheter
Citera
2018-05-20, 14:54
Medlem
Citat:

Utan plus/gold = Du placeras där man verkligen är. Är du i Stockholm så placeras du i Stockholm.

Med plus/gold= Du väljer själv vart du vill synas. Är du i Stockholm men vill leta efter tjejer som bor i Malmö så anger du din position som Malmö *vips* så befinner du dig i Malmö och kan såldes matcha med donnor från Malmö.
Citera
2018-05-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag har läst i denna tråden sedan 2015. Jag kan lova dig, att exakt samma användare i många fall skriver exakt liknande dynga nu som då. Du skrev tidigare om grabbar som verkar ha koll på läget, jag skulle ta åtminstone en del av deras historier med en stor nypa salt. Vissa har ett väldigt stort bekräftelsebehov här, det roliga i sammanhanget är att en del klagar över kvinnornas bekräftelsebehov på Tinder men samma gnällpojkar söker exakt samma bekräftelse med sina kryddade historier här på Flashback. Här finns mycket sanning i någras inlägg, men det är mycket sanning med modifikation också.

Är det inte konstigt att en användare som påstår sig söka efter något seriöst, sedan skriver om tjejer som att de vore objekt här i denna tråden med sina uppdiktade historier? Samt hur de knullat 100 brudar bara från Tinder samt hela tiden måste påpeka sin egen förträfflighet men som sen samtidigt inte lyckas hålla i EN ENDASTE BRUD för att det minsann är någonting fel på brudarna..? Varningsklockorna börjar ringa, det kan omöjligen vara fel på 100 brudar, fel som gjort att exakt varenda brud bortsållats..? OM det är sant att du satt på 100 brudar från Tinder och att du söker något seriöst, så är nog sanningen mer den att samtliga 100 brudar sprungit från dig av någon okänd orsak som du inte vill nämna här. Om nu samme användare talar sanning, att denne knullat 100 Tinderbrudar men i själva verket inte varit seriöst letande efter ett förhållande, ser jag inte hur det är intressant för trådens läsare att ta del av sådan information överhuvudtaget. I sådant fall kan det vara intressant att veta hur personen burit sig åt för att lyckas med den bedriften, men det blir bara pinsamt när det övergår till solklart skrytande. Vi har alltså att göra med stora, lögnande narcissister med stort bekräftelsebehov som de inte får av tjejerna på Tinder, de får sin näring här istället. Därav allt spottande mot "Fuckade Tinderbrudar"...Sanningen är den, att killar har förstört Tinder med sitt desperata högerswipande.

Har någon på allvar sagt att den pippat på 100 brudar? Oavsett antal, har någon ens räknat det och det öppet, på allvar?

Jag kanske får ta tillbaka lite av det jag tidigare sagt, om det nu stämmer.

Citat:
Med plus/gold får du upp en karta (google maps stilen) och då väljer vart du vill i världen och klickar där på en viss punkt, kan t.o.m vara en viss gata/adress (e.g sveavägen 14) och då säger appen "du sveper i Stockholm" te.x

Inga konstigheter

Klockrent, då kan man vara verksam var man vill oavsett om man rör på sig. Perfekt.

Du verkar lite mer sansad än många andra här, delar du deras uppfattning om att det är helt värdelöst och att 99.99% saknar självdistans, eller vad är din uppfattning?

Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Utan plus/gold = Du placeras där man verkligen är. Är du i Stockholm så placeras du i Stockholm.

Med plus/gold= Du väljer själv vart du vill synas. Är du i Stockholm men vill leta efter tjejer som bor i Malmö så anger du din position som Malmö *vips* så befinner du dig i Malmö och kan såldes matcha med donnor från Malmö.

Mycket pedagogiskt förklarat.

Bra att veta. Tackar.
Senast redigerad av xtroverto 2018-05-20 kl. 14:58.
Citera
2018-05-20, 15:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Klockrent, då kan man vara verksam var man vill oavsett om man rör på sig. Perfekt.

Du verkar lite mer sansad än många andra här, delar du deras uppfattning om att det är helt värdelöst och att 99.99% saknar självdistans, eller vad är din uppfattning?

Kruxet är att jag VÄLDIGT sällan matchar med någon när jag sveper i en stad långt bort i Sverige, jag gissar då att det är p.g.a. att det står jag är 500km bort och att tjejer inte är intresserade av detta. Så kanske är smartare att välja att inte visa avståndet om man sveper i annan stad (men som jag skrev tidigare då kanske de tror man döljer något).

Kan vara bättre att använda fake-GPS appar (finns en del drös i appstor/gplay store) och ha den positionen hela tiden så det verkligen står typ 0-10km bort och brudarna ser dig som rimligt långt borta.

Jag har träffat ett fåtal härliga tjejer sen september månad, men grejen är att det kostar MYCKET tid.. först ska du svepa enormt mycket, sen tur att matchas, sen tur att de skriver/de svarar på din isbrytare, sen tur att ni klickar i text, har gemensamma nämnare, sen tur att ni träffas, sen tur att det klickar IRL, sen tur att ni dejtar seriöst/exklusivt.

Så det är MÅNGA om och men... men de finns där, nålarna i höstacken.... frågan är om det är värt all möda? Kanske. Va förberedd på att bli rejält frustrerad i perioder, dels pga majoritetens tjejers beteende, att appen är väldigt till och från, ibland får du 10 matchningar per dag och tjejer spammar dig, ibland är det ingen match på flera dagar och allt verkar helt dött.
Senast redigerad av NirvanA 2018-05-20 kl. 15:06.
Citera
2018-05-20, 15:06
Medlem
En annan grej, att detta är en app står ju klart. Men kan man köra via datorn ändå? Det jag försöker komma till är att jag tror att just själva grejen att det finns i luren som en lite app, gör förvisso det väldigt enkelt och smidigt, men jag tror även att det bidrar till den lättsamma och kanske lättvindiga stämningen.

Som jämförelse, ett mail man skriver på luren är sällan lika genomtänkt och bra uppbyggt som det man skriver på datorn. Det gäller ganska mycket. Dåligt skrivna inlägg här på FB brukar ofta förklaras med att man skriver från luren.

Hoppas nån förstår vad jag menar.

Med luren kanske man är lite varsomhelst när man svarar men när man satt sig ner vid datorn så är man ofta mer mentalt inne i det man ska göra. Det är iaf min bild av det.

Därför kan just Tinder vara en frukt av sig själv, så att säga.
Senast redigerad av xtroverto 2018-05-20 kl. 15:08.
Citera
2018-05-20, 15:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
En annan grej, att detta är en app står ju klart. Men kan man köra via datorn ändå? Det jag försöker komma till är att jag tror att just själva grejen att det finns i luren som en lite app, gör förvisso det väldigt enkelt och smidigt, men jag tror även att det bidrar till den lättsamma och kanske lättvindiga stämningen.

Som jämförelse, ett mail man skriver på luren är sällan lika genomtänkt och bra uppbyggt som det man skriver på datorn. Det gäller ganska mycket. Dåligt skrivna inlägg här på FB brukar ofta förklaras med att man skriver från luren.

Hoppas nån förstår vad jag menar.

Med luren kanske man är lite varsomhelst när man svarar men när man satt sig ner vid datorn så är man ofta mer mentalt inne i det man ska göra. Det är iaf min bild av det.

Därför kan just Tinder vara en frukt av sig själv, så att säga.

Min rekommendation till dig är att testa och utvärdera appen själv, jag var precis som dig och var fascinerad av whats going on on tinder och hade väl en skräckblandad förtjusning (låter smidigt och enkelt sätt att träffa tjejer på - men är mitt utseende och liv tillräckligt intressant för att charma en del?) man vet inte förrän man försökt.
Citera
2018-05-20, 15:17
Medlem
Citat:
Min rekommendation till dig är att testa och utvärdera appen själv, jag var precis som dig och var fascinerad av whats going on on tinder och hade väl en skräckblandad förtjusning (låter smidigt och enkelt sätt att träffa tjejer på - men är mitt utseende och liv tillräckligt intressant för att charma en del?) man vet inte förrän man försökt.
Tror man inte att man har något (eller det bör man ju veta) så är det ju kört redan innan. Bara för att Tinder-Lisa inte diggar det så säger inte det så jävla mycket. Vem fan är hon, liksom.

Tycker Tinder verkar intressant men mest är nog folks fascination för själva grejen.
Citera
2018-05-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Meltdown

Du har en viss poäng när det kommer till en del inlägg av låg kvalitet, men det finns ingen mening i att försöka skambelägga andra män för att de fortsätter belägra kvinnor istället för att slå sig ner.

Verkligheten är trots allt att det är ytterst få kvinnor i Sverige idag som är värda att slå sig ned med. Spelreglerna är trots allt ändrade idag. Man är verkligen lyckligt lottad ifall man hittar en kvinna idag som inte är lagd åt PK-hållet, haft massa kukar i sig och blivit indoktrinerad av feminism och BS, utan är traditionellt och konservativt lagd osv.
Några få har turen att hitta sådana kvinnor.

För oss andra står ju istället valet mellan att avskaffa sig all form av sexliv i jakten på en seriös kvinna, försöka göra en fru av ett luder, eller att faktiskt roa sig med lite löst sex med tinderslynor under tiden man fokuserar på annat i livet.

Tvärtom så tycker jag många verkar göra helt rätt här i att träffa massa olika kvinnor och samla på sig erfarenheter av dem och lära sig mer kring deras sanna natur. Det kommer ju att vara ovärderligt för deras framtida liv, istället för att slå sig ned med första bästa.

Men eftersom du enligt egen utsago har följt den här tråden i 3 år och stör dig på användare som inte har lyckats ett förhållande sedan dess utan endast är "mansluder och horbockar", så får det ju en att undra vad du ö.h.t. ser för poäng i att hänga i en tråd om en Tinder?
Du bör ju rimligtvis redan vara i ett monogamt förhållande vid det här laget, med tanke på vad du predikar.

Jag menar, du får hemskt gärna visa oss andra hur det ska göras. Kan du visa bilder på din 10:a till flickvän och som är lojal och besitter en fin personlighet och kan beskriva hur man går till väga skulle det ge enormt värde till tråden.

Men ifall din meltdown inte handlar om att kunna tillföra tråden någonting själv utan endast försöka skambelägga andra män med klassisk feministretorik (i en tråd som mestadels befolkas av män som svalt det röda pillret) pga. att de har ett aktivt sexliv bör du nog fundera på att dra till Familjeliv istället.
Citera
2018-05-20, 15:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Har någon på allvar sagt att den pippat på 100 brudar? Oavsett antal, har någon ens räknat det och det öppet, på allvar?

Jag kanske får ta tillbaka lite av det jag tidigare sagt, om det nu stämmer.

Utan att nämna användarnamn, så finns det många användare som har ett behov att lyfta sig själva och nämna att de pippat 4 Tinderbrudar i veckan, i vissa extrema fall, per dag. Helst ska de påvisa hur grymma de är med sitt Tindergame och hur de knullat Tinderbrudar som på räls. Det är alltid kul med solskenshistorier om hur någon mot stora odds lyckats lägra en Tinderbrud, men när samma gamla användare kommer med samma eviga tjat blir det bara patetiskt i längden. Som svar på din fråga: Ja det finns de i tråden som sagt att de knullat dussintals och ibland hundratals - som att den infon skulle intressera någon vuxen person i tråden. Snarare småpojkar som behöver uppmärksamhet genom sina skrikiga lögner.

Har du frågor angående Tinder så kan jag försöka svara så gott det går. Använde appen i nästan två år, ger den ris och ros men min slutgiltiga slutsats är att männen förstört appen. Jag fick se det själv med egna ögon för någon månader sedan. En tjejkompis installerade appen där hon inte ens hade en synlig bild på ansiktet och inom 1 timme hade hon över 100 likes och flertalet meddelanden från desperata män som inledde med de mest fjantiga fraserna du kan tänka dig. Jag förstår nu i efterhand, varför kvinnorna totalstruntar i appen och leker med grabbarna som tar det så seriöst. Men det är inte seriöst att högerswipa på allt och alla som majoriteten av männen gör i tron om att man får fitta. Sanningen är att 90 % av killarna kämpar mot enorma odds - tack vare sig själva och går ut från striden med förlust i bagaget. Många slutar upp besvikna och bittra.

Bra idé, men appen borde kanske göras om på vissa punkter.
Citera
2018-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Jag har träffat ett fåtal härliga tjejer sen september månad, men grejen är att det kostar MYCKET tid.. först ska du svepa enormt mycket, sen tur att matchas, sen tur att de skriver/de svarar på din isbrytare, sen tur att ni klickar i text, har gemensamma nämnare, sen tur att ni träffas, sen tur att det klickar IRL, sen tur att ni dejtar seriöst/exklusivt.

Så det är MÅNGA om och men... men de finns där, nålarna i höstacken.... frågan är om det är värt all möda? Kanske. Va förberedd på att bli rejält frustrerad i perioder, dels pga majoritetens tjejers beteende, att appen är väldigt till och från, ibland får du 10 matchningar per dag och tjejer spammar dig, ibland är det ingen match på flera dagar och allt verkar helt dött.

Det är ju det där du nämner som man ska jobba på, spenderad tid kontra resultat. Folk lägger ju i regel mycket mer tid, eller nästan bara tid på de som inte leder nån vart. Men om man känner sig själv och vet vad man vill ha och hittar ett snabbt sätt att gallra bort de som man bara kommer bränna energi och tid på, och istället lägger krutet på dem som förtjänar det, så är mycket vunnet.

Det där får man komma på själv och alla har vi olika vägar och tillvägagångssätt.
Citera
2018-05-20, 15:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det är ju det där du nämner som man ska jobba på, spenderad tid kontra resultat. Folk lägger ju i regel mycket mer tid, eller nästan bara tid på de som inte leder nån vart. Men om man känner sig själv och vet vad man vill ha och hittar ett snabbt sätt att gallra bort de som man bara kommer bränna energi och tid på, och istället lägger krutet på dem som förtjänar det, så är mycket vunnet.

Det där får man komma på själv och alla har vi olika vägar och tillvägagångssätt.
Sen är det inte så självklart alla gånger, allt kan stämma även efter du gjort din förhandsgallring, och se lovande ut, sen helt plötsligt slutar du få svar eller borttagen om nån dag helt random. Då får man se det som water under the bridge och inte bry sig.

De är inte särskilt rationella vad det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in