Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 12:20
Medlem
De som anser att en röst på AfS är bortkastad bör läsa denna artikel.

https://svegot.se/2018/05/07/en-rost-pa-det-du-tror-pa-ar-aldrig-bortkastad/
Citera
2018-05-20, 12:28
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den här tråden måste väl vara en av de platser i Sverige där AfS diskuteras mest intensivt? Här finns potentiella väljare.

Varför har inte AfS representanter i tråden som förklarar deras politik 24/7?

ibland får jag intrycket att tråddeltagarna måste gissa AfS avsikter.
Flashback är Sveriges största forum och den enda platsen där politik diskuteras utförligt.

Men ännu mer självklart borde det vara för partiet att på sin egen hemsida ha aktuell information. I skrivande stund står det inte ett ord om torgmötet i Växjö där och detta är mycket märkligt. Det är naturligtvis dit man i första hand vänder sig för att se till att man har uppdaterad information.
Citera
2018-05-20, 12:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Flashback är Sveriges största forum och den enda platsen där politik diskuteras utförligt.

Men ännu mer självklart borde det vara för partiet att på sin egen hemsida ha aktuell information. I skrivande stund står det inte ett ord om torgmötet i Växjö där och detta är mycket märkligt. Det är naturligtvis dit man i första hand vänder sig för att se till att man har uppdaterad information.
Jag förtydligade just att jag instämmer i din kommentar och påpekar fler brister i hur de (inte) informerar.
Senast redigerad av wwr 2018-05-20 kl. 12:38.
Citera
2018-05-20, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är mycket enkelt. Nämligen det att ett stort flertal av befolkningen motsätter sig platt skatt.
AfS skulle kunna ha en viktig nish - ett parti som tar upp problemen med invandringen och dessutom vill ha politiskt inflytande (alltså inte nöjer sig med att vara ett passivt stödparti till alliansen som SD hittills har gjort) - men att driva kontroversiella och egentligen knappast högprioriterade förslag som platt skatt försvårar detta.

Hur vet du det? Menar du samtidigt att majoriteten av folket vill ha progressiv skatt? Tror att majoriteten av folket vill ha lägre skatt.
Citera
2018-05-20, 13:19
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Det här med information... Man behöver inte vara speciellt slug för att förstå att AfS satsar på de väljare som följer diverse social media. Hemsidan i all ära, men går du in där är du redan frälst och söker specifik info. T.ex. om ett event (Växjö).

Följer man AfS på youtube och facebook, kanske äen twitter, så kommer det bra med information. Jämfört med övriga partier, inte minst SD, så är det rejält med både info och budskap.

Nu är det iofs en smal sak att ha en kalender med grejer på gång på hemsidan. Det kommer säkert åtgärdas.
Citera
2018-05-20, 13:26
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Det är mycket enkelt. Nämligen det att ett stort flertal av befolkningen motsätter sig platt skatt.
AfS skulle kunna ha en viktig nish - ett parti som tar upp problemen med invandringen och dessutom vill ha politiskt inflytande (alltså inte nöjer sig med att vara ett passivt stödparti till alliansen som SD hittills har gjort) - men att driva kontroversiella och egentligen knappast högprioriterade förslag som platt skatt försvårar detta.

Håller inte alls med. En mycket stor majoritet av befolkning vet öht inte vad platt skatt är. Saken är sålunda ett pedagogiskt problem. Ungefär som när halvkorkad sosseboskap sätter likhetstecken mellan "betala lika mycket i skatt" och "lika stor stor skattesats i procent".
Citera
2018-05-20, 14:13
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Håller inte alls med. En mycket stor majoritet av befolkning vet öht inte vad platt skatt är. Saken är sålunda ett pedagogiskt problem. Ungefär som när halvkorkad sosseboskap sätter likhetstecken mellan "betala lika mycket i skatt" och "lika stor stor skattesats i procent".
Du har både rätt och orätt. Kan nog stämma att många inte vet vad platt skatt är, men ety platt skatt med all sannolikhet skulle innebära att de med de högsta inkomsterna skulle få de största skattesänkningarna, så är inte detta ett särskilt populärt förslag bland folkflertalet - det är vad jag tror. (Att förslaget sedan har fördelar genom sin enkelhet är en helt annan historia.)

Det är därför obegripligt som jag ser det att AfS prioriterar denna fråga - vi har faktiskt mer akuta saker att ta itu med!
Citera
2018-05-20, 14:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Hur vet du det? Menar du samtidigt att majoriteten av folket vill ha progressiv skatt? Tror att majoriteten av folket vill ha lägre skatt.
Ja, jag tror att majoriteten vill ha progressiv skatt, och gärna få sänkt skatt själva, dock utan att det blir stora neddragningar i viktiga allmänt satsningar. Däremot tror jag inte att majoriteten är särskilt angelägna om att miljardärer skall få jättelika skattesänkningar.
Citera
2018-05-20, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tror att majoriteten vill ha progressiv skatt, och gärna få sänkt skatt själva, dock utan att det blir stora neddragningar i viktiga allmänt satsningar. Däremot tror jag inte att majoriteten är särskilt angelägna om att miljardärer skall få jättelika skattesänkningar.

Jag hoppas att du förstår att dessa idag redan har de absolut lägsta skatterna? Oftast genom att de istället för lön får avkastning av kapital, aktievinster samt genom att skatteplanera lagligt. Hade de istället kunnat åtnjuta platt skatt och tjäna lika mycket utan onödiga skatteupplägg, tror jag det hade rasslat in många fler miljarder till statskassan.

I slutändan tror jag att de flesta vill just det.
Citera
2018-05-20, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bucas
Vem är ansvarig för Stockholm?

Kasselstrand troligtvis. Men prova Jeff Ahl annars.
Citera
2018-05-20, 14:54
Medlem
Jag kom ihåg när jag såg intetljuvn med kasselstrand på youtube. När jag såg den så märkte jag att han nog vet vad problemet är men han tycker att vissa fall är svåra att lösa. Som när han sa att de är enklare att kasta ut någon som bott här 10 år än 20 år. Sedan så verkar han inte ha en ide på hur man ska få ut de som orsakar oftast de mesta problemen vilket är de som är födda här. Min lösning på det är att reformera medborgarskapet eftersom att det inte har något värde alls längre. Tex om det är en somalier som har föds här och ska ut så ger man den sitt hemlands medborgarskap om Somalia då vägrar ge dem medborgarskap så lägger man sanktioner på dem och erkänner Somaliland som ett land om de får medborgarskap där. Samma sak om tex Syrien inte vill ge sitt eget folk medborgarskap så lägger man sanktioner på dem och gör så ett annat land ger dem medborgarskap. Sedan så skulle det vara bra att ha statistik på etnicitet så vi vet hur många av befolkningen är svenskar. Och jag är inte så intreserad av hur många som ska ut utan hur många av befolkningen som ska vara svenskar.
Citera
2018-05-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucas
En liten påminnelse till den som ansvarar för Afs hemsida är att under kontaktfliken nämna vilka som ansvarar för distrikten. Vilket är viktigt för att organisera upp framtida lokalföreningar genom att lägga en grund. Lägg då gärna till regionala kontaktpersoner under denna flik https://alternativforsverige.se/kontakt/.

Nu är jag förvisso förtroendevald inom Sverigedemokraterna. Men jag vill ändå få in Afs i riksdagen som en garant för att stoppa invandringen och bredda den sverigevänliga rörelsens inflytande.

Mycket viktigt att Afs blir ett riksdagsparti för att försöka få ett stopp på den helt vansinniga politiken som förs av Sjupartiet. Dessutom blir partiet som en blåslampa i baken på JÅ.

Om Afs skulle lyckas vet jag naturligtvis inte men man kan hoppas att så sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in