Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag har nyss antytt det. Jag kan dock inte lägga upp ett helt program.
Det som gör att jag tror de är kontrollerad opposition är att de lyfter fram negativa aspekter av sin egen politik.
Bra frågor. För mig är det viktigaste att de är idealister som vill ge allt för Sverige, inte karriärpolitiker.
Nästa positiva sak är att de inte snöar in på någon ideologi utan inriktar sig på att praktiskt lösa ett antal problem de indentifierat som tillsammans utgör ett hinder för en positiv utveckling.
Allt bli därför väldigt konkret och med hög energi. Tyvärr har vi många problem och kanske är det de lösningar på dessa problem du upplever som negativa? Ett asylstopp är helt nödvändigt men det kommer inte räcka. Skeppet kommer sjunka ändå, bara långsammare. Återvandring är nödvändigt, självklart under rättssäkra former, alla ska få sin sak prövad, men har man inte giltiga skäl är det inte svenska medborgares ansvar. Hårt, kanske, men hur ska vi t.ex. annars kunna få resurser till 300 000 fattigpensionärer som lever på existensminimum? Vem ska prioriteras?
En annan unik sak är motståndet mot NATO och EU. Man är emot att Sverige deltar i eller stödjer störtandet av olika regimer. Tidigare drev vänstern dessa frågor men idag gör ingen det, utom AfS.
AfS är framtiden, det nya som nu kommer med en tydligt utstakad riktning. Partiprogrammet är redan bra men är ungt och kommer med all sannolikhet breddas, förfinas och fördjupas med tiden. Hoppas du fått något svar på dina frågor.