2018-05-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då på vilka grunder tror du att det feministiska etablissemanget drar in bidragen till skyddade boenden för kvinnor?

Och återigen: jag bor inte i Skellefteå kommun och jag lägger mig inte i Skellefteå kommun fördelar sina bidrag.

Liksom jag inte lägger mig i hur andra kommuner gör med sina bidrag till kvinnojourer. Jag vet inte ens hur bidragen till kvinnojouren i min egen kommun ser ut.

Såvida inte du själv är skattebetalare i Skellefteå så tycker jag du får respektera att de använder sina pengar på det sätt som anser medför störst nytta för skattebetalarna.

Ta dina piller innan du spräcker en pulsåder. Det är varken nyttigt eller vettigt att vara så där arg för att en viss kommun inte vill betala ett visst bidrag.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Din-kommun-i-siffror/?region=2482

Då Skellefteå får ganske rejält med pengar från skatteutjämningssystemet är alla i Sverige med och betalar. Är man med och betalar har man all rätt att uttala sig, framför allt om man inte ens bor där och kan välja lokala politiker.
Citera
2018-05-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kärringen drar stekpannan i ens huvud när man sover.. jo man tackar!

Grov misshandel alternativt mordförsök.

Citat:
Nån hen som får stryk av sin fru för hen städat dåligt.

Misshandel.

Citat:
Kärringen fredar sig från sin knullkåta gubbe med kniv och gubben börjar blöda.

Om det förelåg ett våldtäktsförsök är det självförsvar, att utgå från att alla sexuella närmanden skulle vara våldtäktsförsök bara för att han är man är dock lika oacceptabelt som att utgå från att alla väskor som bärs av invandrare skulle vara bombväskor.
Citera
2018-05-20, 10:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Erin Pizzey och Earl Silverman. Ni kan ju googla de namnen om ni vill se vad som händer när man försöker hjälpa utsatta män.

Det slutar med mordhot, trakasserier och indragna pengar. Mordhoten och trakasserierna från feminister. Earl Silverman t.o.m begick självmord.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2018-05-20 kl. 10:54.
Citera
2018-05-20, 10:52
Medlem
Att kvinnor slår män går emot Könsmaktsordningen och patriarkatet där kvinnor är underordnade män och offer. Att belysa kvinnors våld i nära relationer faller inte i god jord hos alla feminister.

Har man jobbat på en mansjour så ser man en annan verklighet än den som är rådande norm och konsensus bland våra politiker och beslutsfattare.
Nämligen att kvinnor kan vara våldsamma kontrollerande och överordnad mannen.

Men eftersom "mäns våld mot kvinnor" och att motarbeta "makt strukturerna" är det som genomsyrar samhället så blir bidragen till mansjourerna därefter också. Sticker man ut hakan och säger något annat blir man motarbetad av många inom den feministiska rörelsen och politiker med en feministisk agenda.
Citera
2018-05-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittebittemitte
Att kvinnor slår män går emot Könsmaktsordningen och patriarkatet där kvinnor är underordnade män och offer. Att belysa kvinnors våld i nära relationer faller inte i god jord hos alla feminister.

Har man jobbat på en mansjour så ser man en annan verklighet än den som är rådande norm och konsensus bland våra politiker och beslutsfattare.
Nämligen att kvinnor kan vara våldsamma kontrollerande och överordnad mannen.

Men eftersom "mäns våld mot kvinnor" och att motarbeta "makt strukturerna" är det som genomsyrar samhället så blir bidragen till mansjourerna därefter också. Sticker man ut hakan och säger något annat blir man motarbetad av många inom den feministiska rörelsen och politiker med en feministisk agenda.

jag är övertygad om att de absolut flesta feminister förnekar inte kvinnors våld mot män eller tycker att mansjourer inte ska få finnas.

allt vi säger är att sätt i gång och jobba och skapa dessa jourer och bidrag själva.
Citera
2018-05-20, 10:59
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
De kommer från Socialstyrelsens dödsfallsutredning 2016-2017.

Som jag ser det finns det två tolkningar.

1. Kvinnor är mer utsatta för partnervåld än män och dör därför i större utsträckning av sådant våld

2. Kvinnor utsatta för partnervåld får ett sämre skydd än män och dör därför i större utsträckning..

https://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachme
nts/20860/2018-1-37.pdf

Jag tror att du har fel på båda. Enligt alla moderna internationella undersökningar, så är män bevisligen mer utsatta för våld i nära relation. De resurser som finns för kvinnor i ett våldsutsatt läge är långt större än motsvarigheten för män, så det vore vansinnigt ologiskt att dra den slutsatsen du gjort.

Däremot är kvinnor fysiskt svagare än män och klenare byggda. Det kan mycket enkelt förklara hur mäns besinningslösa våld mot kvinnor oftare leder till döden, än när rollerna är omvända.
Citera
2018-05-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Jag tror att du har fel på båda. Enligt alla moderna internationella undersökningar, så är män bevisligen mer utsatta för våld i nära relation. De resurser som finns för kvinnor i ett våldsutsatt läge är långt större än motsvarigheten för män, så det vore vansinnigt ologiskt att dra den slutsatsen du gjort.

Däremot är kvinnor fysiskt svagare än män och klenare byggda. Det kan mycket enkelt förklara hur mäns besinningslösa våld mot kvinnor oftare leder till döden, än när rollerna är omvända.

Eller så kan du dela upp "våld i nära relationer" i olika kategorier och ev. konstatera att där finns könsskillnader

ex:

Realtions våld ( och då fokuserar jag enbart på fysiskt våld) =

1) Våld i akt och mening utplåna offret.
2) Grovt våld (offret hamnar på sjukhus)
3) "Vanligt" våld (slagsmål typ)
4) Lavetter/ slänga tallrikar/ knuffar/ ryck i håret... typ.

låt mig gissa...det kan kanske totalt sett vara lika mellan könen över utövat våld, men 1 och 2 domineras av män.
och 1) och 2) är just den typ där behovet av att fly ett hem, och erhålla skydd är uppenbart.
Citera
2018-05-20, 11:13
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och var har du dessa samlingar av män som diskuterar hur man ska hjälpa män?...inte ä de på FB i vart fall, allt jag ser på detta forum är samlingar av män som diskuterar hur värdelösa de anser kvinnor vara.

https://www.youtube.com/watch?v=iARHCxAMAO0
Citera
2018-05-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
https://www.youtube.com/watch?v=iARHCxAMAO0

Farrell ?

På vilket sätt menar du han har idéer för att förbättra för män?
det lilla jag läst/ sett av honom vekar bara i vanlig ordning vara att attackera feminism, inte att hjälpa män.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-20 kl. 11:21.
Citera
2018-05-20, 11:22
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Eller så kan du dela upp "våld i nära relationer" i olika kategorier och ev. konstatera att där finns könsskillnader

ex:

Realtions våld ( och då fokuserar jag enbart på fysiskt våld) =

1) Våld i akt och mening utplåna offret.
2) Grovt våld (offret hamnar på sjukhus)
3) "Vanligt" våld (slagsmål typ)
4) Lavetter/ slänga tallrikar/ knuffar/ ryck i håret... typ.

låt mig gissa...det kan kanske totalt sett vara lika mellan könen över utövat våld, men 1 och 2 domineras av män.
och 1) och 2) är just den typ där behovet av att fly ett hem, och erhålla skydd är uppenbart.

Ja? Ingenting i det jag skrev motsäger detta. Snarare var jag ganska explicit när jag poängterade att mäns större styrka och kvinnors över lag fysiskt klenare beskaffenhet, är det som leder till fler dödsfall bland kvinnor.

Däremot visar alla seriösa undersökningar, att män defacto utsätts för mer våld i nära relation än kvinnor. Jag förstår att det kan vara svårt att ta till sig för vissa, då ROKS & Co inte gjort annat de senaste 20 åren, än att krydda statistiken med sina egna halvsanningar. Vilket är beklämmande (inte minst för alla kvinnor som får lida för detta)! Men så fort en intresseorganisation kapas av vänsterkrafter, så är detta en förväntad utgång.
Citera
2018-05-20, 11:22
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Farrell ?

På vilket sätt menar du han har idéer för att förbättra för män?

har han inte det? du säger att män själva ska sammlas för att diskutera sina problem och försöka komma på löningar, män sammlas, talibanfeminister går bananas. Mycket underligt beteende
Citera
2018-05-20, 11:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Varför skulle en man som blivit utsatt för våld inte vilja få hjälp av en kvinna?
Varför en kvinna som blivit slagen av en man har svårt att lita på en man och inte vill öppna sig kan jag förstå. Det är av den anledningen likadant inom andra typer av hjälpgrupper där man frivilligt väljer man eller kvinna.
En våldsutsatt man kan säkert ta hjälp av en kvinna när han blivit slagen av en kvinna på stan. Dock är det svårare om man under längre tid blivit utsatt för trakasserier och våld av en kvinna i nära relation. Då litar man mer på en man som, tror man, förstår kvinnor/man relationen bättre ur mannens synvinkel.
Oftast är ju de som sitter i denna typ av jour själva tidigare utsatta människor som man känner förtroende för då man delar upplevelsen, vågar prata ut med och inte uppfattas som en neutral psykolog.
Man till man där man kan fråga hur HAN löste situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in