Citat:
Ursprungligen postat av
Ki
De klar de värre när män slår? De är ju som om en normal man behöver va rädd för en kvinna som väger 55 kilo? Sen är vill inte steget långt till våldtäkt när en man slår sin fru/sambo..
Jag tror också de är väldigt ovanligt att män kommer in blödande till akutmottagningar för att hans sambo misshandlat honom! De händer vage dag på olika kvinnomottagningar. Så man måste ju va dum om man bara kollar frekvensen och hävdar kvinnor är lika "hemska".
Jag tycker inte man ska trivialisera kvinnomisshandel, de är ju hemskt! Om nån misshandlade min syster skulle jag döda honom, eller nästan i alla fall.
Om muskelstyrkan hade varit så viktig så hade evolutionen inte gjort den försvagning av musklerna som skedde i Homo sapiens evolution. Övergången krävde att de fysiskt svagare klarade sig mot de fysiskt starkare i övergångspopulationerna. Homo erectus-kvinnor var starkare än Homo sapiens-män.
Könsneutralitet är inte att "trivialisera" någon misshandel. Ditt påstående är som att påstå att påpekanden om fransoser som misshandlar österrikare skulle "trivialisera" österrikare som misshandlar fransoser.