2018-05-19, 19:04
Medlem
Det går inte att dividera med dessa Israelkramare.
De antar att bara för att man är emot Israels förtryck av palestinierna så är man per automatik pro Hamas.
Jag är emot Hamas men jag kan till skillnad från era snedvridna sinnen förstå att om man efter 40 år av ockupation och förtryck är mer förtryckta, har en mindre landmassa att leva på samt att en lösning på problemet är allt längre bort, att man då tar till drastiska nödlösningar, som Hamas är i detta fall. (Ja, Hamas bildades 40 år efter ockupationen)

Att judiska europeer styr området, som de tillskänkts av kristna europeer är för mig helt obegripligt. Semiter bör förslagsvis styra semitiska områden. Många semitiska judar är till och med mot Israel. Det säger ju en del om dessa sk israeler (sionister).
Senast redigerad av letusjapp 2018-05-19 kl. 19:10.
Citera
2018-05-19, 20:03
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Humanlife frågade "Tycker du att det var rätt av de invandrade [fel] judarna att driva bort befolkningen med terror och kräva en egen stat där?" och du svarade ja. Alltså stödjer du etnisk rensning. Kan inte bli enklare än så. Att du först säger en sak och sen tycker det är orättvist när andra konstaterar att du sagt det blir mer och mer obegripligt. tänker du i huvud taget igenom vad du skriver?
Vilka landområden tycker du bör vara palestinska?
Citera
2018-05-19, 20:06
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Det går inte att dividera med dessa Israelkramare.
De antar att bara för att man är emot Israels förtryck av palestinierna så är man per automatik pro Hamas.
Jag är emot Hamas men jag kan till skillnad från era snedvridna sinnen förstå att om man efter 40 år av ockupation och förtryck är mer förtryckta, har en mindre landmassa att leva på samt att en lösning på problemet är allt längre bort, att man då tar till drastiska nödlösningar, som Hamas är i detta fall. (Ja, Hamas bildades 40 år efter ockupationen)

Att judiska europeer styr området, som de tillskänkts av kristna europeer är för mig helt obegripligt. Semiter bör förslagsvis styra semitiska områden. Många semitiska judar är till och med mot Israel. Det säger ju en del om dessa sk israeler (sionister).
Du igen? Jag debunkade ju ditt skitsnack igår, du väljer bara att ignorera och komma med exakt samma talking points dagen efter...
(FB) Israel - Palestina
Citera
2018-05-19, 20:09
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Xenonen är ökänd för att undvika direkta frågor eller kritik som gör honom obekväm. Senast för bara några timmar sedan. (FB) Israel - Palestina
Citera
2018-05-19, 20:26
Avstängd
Citat:
Så du envisas med att vägra svara på några frågor och förtydliga vad du menar. Åter kan jag bara tolka det som att du stödjer etnisk rensning med skäms lite för att säga det alltför öppet.

Hade det varit 1948 å hade jag ansett att palestinierna, som då inkluderade de infödda judarna, skulle fått alltihopa. Idag, 70 år senare får vi acceptera att sionisterna erövrade en massa territorium 1948 så vi får hålla oss till de gränserna. dock inte det som erövrades 1967, någon gräns får det vara.

Memestar som själv systematiskt undviker obehagliga ämnen klagar sen på att jag inte orkar bemöta varenda fråga han ställer varje gång. som i det inlägg han nu citerar där han i princip bekräftar det påstående jag kom med.
Citera
2018-05-19, 20:32
Medlem
80231s avatar
Citat:
Så du envisas med att vägra svara på några frågor och förtydliga vad du menar. Åter kan jag bara tolka det som att du stödjer etnisk rensning med skäms lite för att säga det alltför öppet.

Hade det varit 1948 å hade jag ansett att palestinierna, som då inkluderade de infödda judarna, skulle fått alltihopa. Idag, 70 år senare får vi acceptera att sionisterna erövrade en massa territorium 1948 så vi får hålla oss till de gränserna. dock inte det som erövrades 1967, någon gräns får det vara.

Memestar som själv systematiskt undviker obehagliga ämnen klagar sen på att jag inte orkar bemöta varenda fråga han ställer varje gång. som i det inlägg han nu citerar där han i princip bekräftar det påstående jag kom med.
Du fortsätter med dina försök att kleta. Det fungerar inte. Det är åter igen just på grund av denna sortens argumentation som ni aldrig kommer att nå fram till whatever. 70 år av förlorande, och ni fortsätter ändå på samma sätt.

Vad är framtiden? Israel måste få ett territoriom som inte dagligen hotas av terrorister. Palestinierna måste få en tillvaro som inte styrs av terrorister. Hur ska vi nå dit? Hur? <3
Senast redigerad av 80231 2018-05-19 kl. 20:41.
Citera
2018-05-19, 20:36
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Du igen? Jag debunkade ju ditt skitsnack igår, du väljer bara att ignorera och komma med exakt samma talking points dagen efter...
(FB) Israel - Palestina
Det som skrivs är ju rätt så vad du tjafsar om är väldigt svårt att förstå.
Citera
2018-05-19, 20:37
Avstängd
Citat:
Du fortsätter med dina försök att kleta. Det fungerar inte. Det är åter igen just på grund av denna sortens argumentation som ni aldrig kommer att nå fram till whatever. 70 år av förlorande, och ni fortsätter ändå på samma sätt.
Du är en genomohederlig debattör som säger saker och sen vägrar stå för det utan istället faller ut i personangrepp. Gå och göm dig i sandlådan!
Citera
2018-05-19, 20:43
Medlem
80231s avatar
Citat:
Du är en genomohederlig debattör som säger saker och sen vägrar stå för det utan istället faller ut i personangrepp. Gå och göm dig i sandlådan!
Det där köper inte ens du för ett enaste illaluktande öre.

Vad är framtiden? Israel måste få ett territorium som inte dagligen hotas av terrorister. Palestinierna måste få en tillvaro som inte styrs av terrorister. Hur ska vi nå dit? Hur? <3
Senast redigerad av 80231 2018-05-19 kl. 21:22.
Citera
2018-05-19, 21:11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Terrorismen är en konsekvens av israeliskt förtryck, så ett första steg är att få bort det.

Ja, ja, ja... Som Dan Eliasson sa:
'– Man blir naturligtvis förtvivlad för alla inblandades vägnar. Naturligtvis för de anhöriga. Men också för den enskilde unge killen som begår en sån här förskräcklig händelse. Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?'

Israel får hålla på som de gör just pga deras nyttiga idioter aka Hamas och dumvänstern som dig. Israel skulle ha det mycket svårare om ni inte fanns... Grattis!
Senast redigerad av FlashyBear 2018-05-19 kl. 21:17.
Citera
2018-05-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
(FB) Israel - Palestina

Jag har utifrån dina tidigare diskussioner i detta ämne förstått att det inte går att dividera med dig. Det är som att prata med en vägg. Sen finner jag inget intresse av att diskutera med folk som börjar blanda in gener. De europeer som utvandrade till Israel är inte semiter, så enkelt är det. Om vi ska börja kolla på gener är förmodligen de flesta sydeuropeer besläktade med nordafrikaner, har nordafrikaner rätt till sydeuropa då menar du?
Citera
2018-05-19, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Israel får hålla på som de gör just pga deras nyttiga idioter aka Hamas och dumvänstern som dig. Israel skulle ha det mycket svårare om ni inte fanns... Grattis!
Verkligen? Och vad skulle hända om "vi" inte fanns tror du? Skulle plötsligt alla Israelvänner som idag glatt blundar för all israelisk terror genom åren plötsligt stå upp och säga att "nu får det vara nog!". Skulle ni i extremhögern göra något? Tror inte det. Ni skulle bara bli glada över att det blev tyst så ni slapp höra talas om vad som hände med palestinierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in