2018-05-19, 15:18
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Nu har du två gånger fått frågan om vad det är för förändring du vill se i lagen, men du undviker att svara. Om du så ofta får "klä skott för andras fantasier" kan det ju bero på att folk själva försöker täppa igen de vidöppna luckorna i dina inlägg i syfte att försöka förstå dig?

Om du inte orkar eller är oförmögen att läsa mina inlägg innantill, så föreslår jag att vår dialog slutar här. Du får lägga din energi på att täppa till de vidöppna luckorna i någon annans inlägg istället.
Citera
2018-05-19, 15:35
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi säger, att sätt igång och starta era ideella mansjouer och börja jobba.
Det har kvinnor gjort under alla tider.

Nej, det ni gjort under alla tider är att kräva skattemedel för alla era påhitt.
Inget annat.
Citera
2018-05-19, 15:39
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliarchos
Ännu en macho-myt. Män har känslor de också.
Känsel heter det.

Kvinnor har känslor, män har känsel.
Citera
2018-05-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det ni gjort under alla tider är att kräva skattemedel för alla era påhitt.
Inget annat.

är väl snarast alla dessa våldssutövande män som indirekt krävt skattemedel för sin "påhitt"

Mäns kriminalitet kostar Sverige över 33 miljarder varje år, helt onödiga pengar, rätt i sjön.
Citera
2018-05-19, 15:44
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
är väl snarast alla dessa våldssutövande män som indirekt krävt skattemedel för sin "påhitt"

Mäns kriminalitet kostar Sverige över 33 miljarder varje år, helt onödiga pengar, rätt i sjön.
Ja där är vi överens.

Män är absolut synnerligen överrepresenterade i brottsstatistiken på båda sidorna.
Citera
2018-05-19, 15:57
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Om jag inte minns fel var det feministiskt aktiva kvinnor som såg till att etablera kvinnojourer. Man kan givetvis sitta framför datorskärmen och gnälla över att de inte samtidigt etablerade mansjourer, men det är förstås långt mer effektivt att män som är engagerade i mansfrågor reser sig från fåtöljen och startar mansjourer. Inget hindrar er, utöver möjligen er egen lättja. Varsågoda och sätt igång!

Edit: Merapi hade visst redan luftat idén.

Då kunde det ju kanske vara bra om inte talibanfeminister satt det i system att protestera, skrika, gapa och hota så fort några män sammlas för att försöka diskutera hur man skulle kunna hjälpa män?
Citera
2018-05-19, 15:59
Medlem
Citat:
Vi säger, att sätt igång och starta era ideella mansjouer och börja jobba.
Det har kvinnor gjort under alla tider.

Att kräva att personer måste identifiera sig som antingen män eller kvinnor för att ha rätt till jourer som skyddar mot våld, det är rättsvägran mot personer som varken vill identifiera sig som män eller som kvinnor. Förespråkar du verkligen sådan rättsvägran mot ickebinära? Se även (FB) Diskriminerar kriscenter homosexuella offer?
Senast redigerad av Tankebrott 2018-05-19 kl. 16:03.
Citera
2018-05-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Då kunde det ju kanske vara bra om inte talibanfeminister satt det i system att protestera, skrika, gapa och hota så fort några män sammlas för att försöka diskutera hur man skulle kunna hjälpa män?

och var har du dessa samlingar av män som diskuterar hur man ska hjälpa män?...inte ä de på FB i vart fall, allt jag ser på detta forum är samlingar av män som diskuterar hur värdelösa de anser kvinnor vara.
Citera
2018-05-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Att kräva att personer måste identifiera sig som antingen män eller kvinnor för att ha rätt till jourer som skyddar mot våld, det är rättsvägran mot personer som varken vill identifiera sig som män eller som kvinnor. Förespråkar du verkligen sådan rättsvägran mot ickebinära? Se även (FB) Diskriminerar kriscenter homosexuella offer?
Att man inte vill eller kan acceptera män på div. kvinnojourer tror jag alla fattar är en nödvändighet.
Hur jourer förhåller sig till ex. transpersoner, det är mer än vad jag vet. du kan väl bevisa att dessa skulel diskrimineras först.
Gällande homosexuella män så bör dessa få hjälp av mansjourer
Citera
2018-05-19, 16:11
Medlem
Citat:
Att man inte vill eller kan acceptera män på div. kvinnojourer tror jag alla fattar är en nödvändighet.

Det är precis som att påstå att det skulle vara en nödvändighet att hålla personer med vissa hudfärger borta från jourer för rasistiskt våld.

Citat:
Hur jourer förhåller sig till ex. transpersoner, det är mer än vad jag vet. du kan väl bevisa att dessa skulel diskrimineras först.

Jag talar inte om transpersoner som identifierar sig antingen som män eller som kvinnor. Jag talar om ickebinära som varken identifierar sig som det ena eller som det andra. Om jourerna är könsindelade är det den grövsta sortens diskriminering, nämligen att dessa personer inte har några jourer alls att gå till.

Citat:
Gällande homosexuella män så bör dessa få hjälp av mansjourer

Jag citerar från den länkade trådstarten:

Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
När det sägs att indelning av kriscenter och "safe spaces" i kvinnojourer och mansjourer ska skydda offer för våld i nära relationer mot sin partner är utgångspunkten heteronormativ. En indelning av "safe spaces" efter kön ger inget skydd om den våldsamma partnern är av samma kön som offret, det vill säga vid våld i samkönade relationer.

Så om tesen att könsindelning ger säkerhet tas på allvar, då innebär det att heterosexuella får ett skydd som homosexuella nekas. Är det diskriminering av homosexuella offer för våld i relationer?
Citera
2018-05-19, 16:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Gentlekvinna-idealen har ju aldrig florerat i något samhälle. Givet att en man som slår gör mycket allvarligare skada, men det väsentliga med sådana studier är ju att ifrågasätta den allmänna "ondgörandet" av maskulinitet och män som kollektiv.

Att slagna kvinnor behöver mer stöd ifrågasätter jag inte, men att det finns något fel med svensk manlighet är ju vad som behöver ifrågasättas.
Citera
2018-05-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Gentlekvinna-idealen har ju aldrig florerat i något samhälle. Givet att en man som slår gör mycket allvarligare skada, men det väsentliga med sådana studier är ju att ifrågasätta den allmänna "ondgörandet" av maskulinitet och män som kollektiv.

Att slagna kvinnor behöver mer stöd ifrågasätter jag inte, men att det finns något fel med svensk manlighet är ju vad som behöver ifrågasättas.

Om de fysiskt svagare alltid hade varit i underläge som du påstår, hur förklarar du att evolutionen lät Homo sapiens utvecklas till att bli svagare än sitt ursprung Homo erectus? Då måste ju de svagare individerna ha lyckats hävda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in