Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 15:05
Medlem
Inget riksdagsparti (inklusive Sverigedemokraterna) vill stoppa asyl-, anhörig- och kvotflyktinginvandringen, men det vill Alternativ för Sverige.

AfS 2018

http://www.friatider.se/kasselstrand-vi-vill-ha-noll-invandring
Citera
2018-05-19, 15:18
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Allt utom kvotflyktingarna? Du behöver inte följa partilinjen slaviskt så länge du är anonym, kompis. Erkänn istället att du är äcklad av att Sverigedemokraterna vill ta emot kvotflyktingar.
Vad vill du ha sagt?

Jag kan nog erkänna både det ena och det andra men jag tänker på vad som bör vara bäst för Sverige utan att samtidigt vara fullkomligt orealistiskt.
Citera
2018-05-19, 15:18
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Du får gärna skita i deras kacklande, men anklaga inte AfS för att förstöra när det var SD som uteslöt dem ur sitt eget parti. Det var inte Kasselstrand som initierade splittringen.

Varför ska vi ta emot kvotflyktingar? Varför inte en nollvision för all form av asyl- och flyktinginvandring från alla utomeuropeiska länder?
Jag säger inte emot dig.
Citera
2018-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Vore sjukt surt om AfS tog typ 3-4 procentenheter från SD och precis missade riksdagsspärren.

Känns väldigt bortkastat att rösta på AfS faktiskt, det finns liksom inte tid att bråka nationalister emellan.

SD är inte längre nationalister. De har strukit det ur programmet.
Citera
2018-05-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ja, vi får väl se. För mig känns det viktigast att få in ett parti som sätter stopp för allt utom kvotflyktingarna så snart som möjligt. Om 12 år eller när nu AfS kan tänkas få något som helst inflytande har vi redan tagit emot minst en miljon invandrare till och möjligheten för nationalistiskt avancemang har minskat kraftigt.

Umm, jo, precis. Just därför är det viktigt att få in AfS nu i höst och inte om "12 år"...
Citera
2018-05-19, 15:47
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Umm, jo, precis. Just därför är det viktigt att få in AfS nu i höst och inte om "12 år"...
Och det tror du kommer hända?

Edit: Det handlar inte om att de kommer in i riksdagen, med 4 % och helt utan hjälp från övriga partier kommer de vara lika framgångsrika som SD har varit på att bedriva sin politik.
Senast redigerad av Office 2018-05-19 kl. 15:57.
Citera
2018-05-19, 16:05
Medlem
FlashyBears avatar
Jag skrev för 2 månader sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är mycket viktigt att sådana partier finns. Alla IQ-befriade dårar kan engagera sig där så att SD slipper förklara varför en dåre skrev si och så på twitter.

Win-win.

Visst, blir det ca 10k dårar färre som röstar på SD, men det kan nog SD leva med.

Jimmie säger nu:
http://www.friatider.se/kesson-afs-r-br-kstakar-som-kanske-skrapar-ihop-n-gra-promillen
Åkesson: AFS är "bråkstakar" som kanske "skrapar ihop några promillen"
Citat:
Enligt Åkesson är det bra att AFS samlar upp "bråkstakarna som vill bromsa vår utveckling". Dock skulle partiet kunna ta så många röster att det ändå påverkar utgången i riksdagen.
Citera
2018-05-19, 16:18
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
AFS borde ta upp den extrema skatten på bensin vi har i Sverige. Om de kan profilera sig för sänkt bensinskatt så har de allt att vinna.
Alldeles nyss skrev partiet en status på deras facebooksida som kritiserar det höga priset på drivmedel: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=640004836391785&id=2705928533 32987

Mycket bra i min mening!
Citera
2018-05-19, 16:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag skrev för 2 månader sedan:

Jimmie säger nu:
http://www.friatider.se/kesson-afs-r-br-kstakar-som-kanske-skrapar-ihop-n-gra-promillen
Åkesson: AFS är "bråkstakar" som kanske "skrapar ihop några promillen"

Jag har redan länkat till den artikeln, kompis. Håll dig undan från neofascistiska sidor förresten, annars kanske pappa Mattias blir arg på dig.
Citera
2018-05-19, 16:46
Bannlyst
Citat:
Vore sjukt surt om AfS tog typ 3-4 procentenheter från SD och precis missade riksdagsspärren.

Känns väldigt bortkastat att rösta på AfS faktiskt, det finns liksom inte tid att bråka nationalister emellan.

Allt annat än bortkastat. SD får varken mer eller mindre inflytande vid 18% som vid 22%. Däremot får AfS ett fint utgångsläge vid 1% samt 2,5%. Dock hoppas vi givetvis på 4%.

Var längesedan man kunde kalla SD för nationalister.
Citera
2018-05-19, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ja, vi får väl se. För mig känns det viktigast att få in ett parti som sätter stopp för allt utom kvotflyktingarna så snart som möjligt. Om 12 år eller när nu AfS kan tänkas få något som helst inflytande har vi redan tagit emot minst en miljon invandrare till och möjligheten för nationalistiskt avancemang har minskat kraftigt.

Skulle AfS komma in i Riksdagen hade SD fått en riktig blåslampa i arslet.
Citera
2018-05-19, 17:17
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Det är du som inte förstår då du verkar leva kvar i en föråldrad syn på politik. Trump vann ju trots allt presidentvalet, så det är lite oklart vad du menar med att trumpfaktorn är meningslös.
Jag sa aldrig att Trumpfaktorn är meningslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in