2018-05-18, 20:40
Medlem
Flest gjorda mål
Bajen 24 (9)
Häcken 15 (8)
AIK 14 (9)

Flest insläppta
BP 18 (9)
Malmö 17 (10)
Sirius 14 (8)
Dslkurd 14 (8)

Minst antal insläppta
AIK 5 (9)
Häcken 6 (8)
Norrköping 7 (8)

Antal matcher i parantes. Bajen och Malmö sticker ut?
2018-05-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Förutsätter att Kalmar hanterar BP idag och yar tre poäng...

...Tar vi tre raka i desss matcher ja då kan det bära riktigt långt. Mer troligt är väl 3-5p och ett ärligt försök på topp fem.
Aj då. Fritiof Björkén ville tydligen annat...

BP blandar och ger verkligen. Man har ändå segrar mot Häcken, Djurgården och Kalmar nu. Men när de torskar blir det lätt stora siffror och otroligt låg nivå.
2018-05-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Även Borges som varit en stor del i våran succéstart.

Jaa visste att de va nån m er som vart pigg som saknades men kom inte på vem och var för lat för att googla haha.

Borges och Junior har vart enorma med, varav även Borges saknades ja.
2018-05-18, 20:50
Medlem
Märkligt med BP. Dom spelar bra mot topplagen och har som någon skrev slagit Häcken, Djurgården och vad det verkar nu dessutom Kalmar. Måste säga att det är framförallt är imponerande att dom vinner nu ikväll för när dom mötte oss senast såg dom knappt ens intresserade ut. Dom skapade inte ett skit. Men för den sakens skull så är dom ju inte ett dåligt lag. Dom kan säkert hänga kvar om dom börjar vinna mer än en match i rad.
2018-05-18, 21:04
Medlem
Inte för att Kalmar ska vara ett hot i det långa loppet, men ändå trevligt med seger för BP då de både har ödmjukare tränare och är en trevligare klubb än Kalmaäee.
2018-05-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Inte för att Kalmar ska vara ett hot i det långa loppet, men ändå trevligt med seger för BP då de både har ödmjukare tränare och är en trevligare klubb än Kalmaäee.
Nanne kaxig? När fan blev han det? Enda negativa med Nanne i mitt tycke är att han är jävligt tråkig men absolut inte kaxig.
2018-05-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nanne kaxig? När fan blev han det? Enda negativa med Nanne i mitt tycke är att han är jävligt tråkig men absolut inte kaxig.
Portugisen i BP har gett intrycket av att vara jävligt ödmjuk. Både i intervjuer och efter matchen mot oss där han gick upp på bortastå och tackade alla Brommafansen individuellt för deras stöd.

Sedan är Nanne den mest självgoda individen i fotbollssverige. Punkt. Helvete vad jag är glad att den mannen inte är kvar i min klubb.
2018-05-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Portugisen i BP har gett intrycket av att vara jävligt ödmjuk. Både i intervjuer och efter matchen mot oss där han gick upp på bortastå och tackade alla Brommafansen individuellt för deras stöd.

Sedan är Nanne den mest självgoda individen i fotbollssverige. Punkt. Helvete vad jag är glad att den mannen inte är kvar i min klubb.
Vågat att avsky en tränare så mycket när han trots allt var den som tog er upp i finrummet igen. Nåja allt är relativt.
2018-05-18, 21:14
Medlem
Citat:
Vågat att avsky en tränare så mycket när han trots allt var den som tog er upp i finrummet igen. Nåja allt är relativt.
Skrev aldrig att jag avskyr honom. Bara att han är en väldigt osympatisk människa som jag är glad att jag slipper i min klubb.

Billborn är Stockholmare, ödmjuk och en bättre tränare än Nanne. Så jag är inte bitter om jag nu gav det intrycket.
2018-05-18, 21:14
Medlem
erikp121s avatar
Vinner vi mot gnaget ser jag gärna att vi "torskar" mot kalmar. Tjänster och gentjänster.

Vi vinner guld ändå.

Tillägg: Självklart ska vi vinna mot kalmar, men man får "drömma" lite.
2018-05-18, 21:28
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Märkligt med BP. Dom spelar bra mot topplagen och har som någon skrev slagit Häcken, Djurgården och vad det verkar nu dessutom Kalmar. Måste säga att det är framförallt är imponerande att dom vinner nu ikväll för när dom mötte oss senast såg dom knappt ens intresserade ut. Dom skapade inte ett skit. Men för den sakens skull så är dom ju inte ett dåligt lag. Dom kan säkert hänga kvar om dom börjar vinna mer än en match i rad.

Titta vilka Kalmar har mött, liiiite tidigt att kalla dom topplag, dom kommer dessutom inte vinna en enda match dom kommande 10 matcherna. Djurgården är inte ett topplag, iallafall inte vid den tidpunkten dom möttes.

Tyckte BP stundtals hade lekstuga med Kalmar, jag räknar med att PB hamnar högre upp i tabellen än Kalmar.

Tillägg: Dessutom tog Kalmar 6 gula kort.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2018-05-18 kl. 21:32.
2018-05-18, 21:32
Medlem
Östersund hemma imorgon då. För första och troligtvis enda gången denna säsong så kan man nog vänta sig utsålt. Rivalmöte, Norrlandsderby, 20 mil mellan städerna och 2 klubbar som inte gillar varandra. Uppdukat för fotbollsfest oavsett hur det matchen slutar. Oroar mig dock för att första hemmaförlusten kommer imorgon. Vi hade tufft mot dom ifjol och bara en feldömd straff räddade oss från att bli nollade i inbördes möten ifjol. Östersund ser visserligen lite svajigare ut än ifjol men samtidigt vet man vilka kvaliteer dom har. Givetvis är det 3 poäng som gäller med lyckas vi greja minst en poäng så är det också klart godkänt Jag är övertygad om att ÖFK kommer att klättra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in