Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-18, 19:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Fast du verkar immun från svar från oss som är medlemmar, stödjer partiet samt har mer kunskap. Varför skulle vi eller partiet fortsätta svara på nonsens?

Om du anser dig vara en företrädare för AfS kanske du kan besvara frågan jag ställde ovan: delar partiet Anna Hagwalls syn på svenska media? Skulle de ha stött hennes motion?
Citera
2018-05-18, 19:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du anser dig vara en företrädare för AfS kanske du kan besvara frågan jag ställde ovan: delar partiet Anna Hagwalls syn på svenska media? Skulle de ha stött hennes motion?

Har du skickat ett PM till Jeff Ahl?
Citera
2018-05-18, 19:43
Medlem
Citat:
Nu handlar det väl om som vanlig medlem i och med att riksdagslistan redan är spikad och AfS inte ställer upp i kommun och landsting. Vi vet inte om hon kommer arbeta aktivt i partiet.

Att ställa krav på att alla partiers alla medlemmar ska redovisa allt dom tidigare gjort skulle nog vara en omöjlighet.

Personligen tycker jag det är helt okej. Hon tog strid mot korrupta MSM och för det ska hon ha en eloge. Tråkigt bara att hennes parti valde att sticka kniven i ryggen på henne istället för att stötta.

Sen kanske jag hade undvikit att blanda in judar osv med tanke på hur känsligt det är. Om hon nu gjorde det.
Citera
2018-05-18, 19:54
Bannlyst
Citat:

Jag är inte en officiell företrädare, då hade jag haft mitt riktiga namn som nick. Men jag är medlem och känner till politiken relativt väl. Hagvalls motion var lite klantigt skriven. AfS står definitivt bakom det rent ideologiska i den, men det är ingenting man lyfter fram i denna valrörelse.

Hade motionen varit bättre skriven, men med samma poäng hade AfS med största sannolikhet röstat för den.
Citera
2018-05-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Den 25 maj håller AfS torgmöte i Växjö med anledning av tillståndet för böneutrop:

https://twitter.com/AfS_riks/status/997502753458065411

Så ja!
Citera
2018-05-18, 20:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Så ja!

Du fick som du ville! Dina ständiga vädjanden har inte varit för gäves.
Citera
2018-05-18, 20:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jeff Ahl har figurerat i tråden. Han skulle kunna belysa frågan. Eller någon annan företrädare för partiet. Uppenbarligen har AfS några av sina mest lojala anhängare här på Flashback, så det skulle ligga i deras eget intresse att ge svar på frågor och räta ut eventuella frågetecken.

I avsaknad av sådana besked ser jag iofs inget konstigt i att folk spekulerar om vad AfS tycker i en tråd som handlar om AfS.
Om AfS INTE stödjer Hagwalls idé om att förbjuda ickesvenskar att dominera och bedriva folkmord med hjälp av ägandet av stora delar av vår media så är AfS inte bara ett parti jag inte längre stödjer, utan ett parti som måste motarbetas. Jag hoppas ingen företrädare är så dum att hen går in och motsignalerar...

Sen kan man uttala saker på olika sätt. Men juden Regulus vill ha en korkad Ahl-kommentar här. Låt honom inte få den.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-18 kl. 20:17.
Citera
2018-05-18, 20:16
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Skönt att se lite aktioner från deras sida. Det är ju ett perfekt tillfälle att komma ut och göra sig sedda i och med att majoriteten av allmänheten är emot böneutrop. Det ska bli intressant att se hur stor uppslutning det blir och hur mycket uppmärksamhet det ger.
Verkligen.

Jag kan för mitt liv inte begripa varför de lanserade der nya partiet ett halvår innan valet.

Kasselstrand har sagt att det varit en tanke de närt i flera år, man kan tycka att ett par års arbete hade varit mer behövligt för att komma in i riksdagen - vilket faktiskt verkar möjligt.
Citera
2018-05-18, 20:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Verkligen.

Jag kan för mitt liv inte begripa varför de lanserade der nya partiet ett halvår innan valet.

Kasselstrand har sagt att det varit en tanke de närt i flera år, man kan tycka att ett par års arbete hade varit mer behövligt för att komma in i riksdagen - vilket faktiskt verkar möjligt.

Han har förklarat varför i olika intervjuer. Bland annat berodde det på att företrädarna led av tidsbrist på grund av jobb och annat.
Citera
2018-05-18, 20:36
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han har förklarat varför i olika intervjuer. Bland annat berodde det på att företrädarna led av tidsbrist på grund av jobb och annat.
Jo men det är ju en tarvlig ursäkt om man ändå ämnar starta ett parti för att rädda landet från fullständigt importerad afghanförödelse.
Citera
2018-05-18, 20:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om AfS INTE stödjer Hagwalls idé om att förbjuda ickesvenskar att dominera och bedriva folkmord med hjälp av ägandet av stora delar av vår media så är AfS inte bara ett parti jag inte längre stödjer, utan ett parti som måste motarbetas. Jag hoppas ingen företrädare är så dum att hen går in och motsignalerar...

Sen kan man uttala saker på olika sätt. Men juden Regulus vill ha en korkad Ahl-kommentar här. Låt honom inte få den.

Tack för ditt klarläggande att du anser att Jeff Ahl är korkad. Jag håller inte med dig. Jag har lyssnat till några av Ahls tal i riksdagen. Jag delar inte hans åsikter i vissa frågor, men korkad är han inte. Det han sa om hur New Public Management förstört den offentliga sektorn var t.ex. riktigt bra.

P.S. Jag är inte jude. Du har judar på loftet.
Citera
2018-05-18, 20:55
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Jo men det är ju en tarvlig ursäkt om man ändå ämnar starta ett parti för att rädda landet från fullständigt importerad afghanförödelse.

Vad gör du själv för att rädda landet från förödelse? Vilka tarvliga ursäkter har du att komma med för att du inte lyckats än?

Det finns givetvis en strategi med att starta partiet såpass nära valet, man hoppas skapa momentum genom att vara nya, energiska och radikala. Det är en chansning men kan visa sig vara väldigt lyckosamt. Det politiska landskapet har förändrats mycket och AfS har definitivt en Trump-faktor genom sin oräddhet och frispråkihet. Många svenskar är redo för det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in