2018-05-18, 14:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kinesiske borgerkrigen 1927-1949.
Våpenhvilen var under ww ii.
Både Taiwan- og Beijing regjeringenen hevder å være den legitime makthaveren over hele Kina (både fastlands Kina og Taiwan).
Den uklare politiske statusen har vært aktualisert mange ganger, inkl. Kinas sete i Sikkerhetsrådet som i oktober 1971 ble overført fra Taiwan til fastlands Kina.
Correctamundo!

Över till dig!
Citera
2018-05-18, 15:26
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Correctamundo!

Över till dig!
Takker!

Har lyst til å prøve en litt annerledes oppgave: Annerledes fordi jeg tror jeg vet svaret, men innser at jeg eksponerer meg for å bli korrigert av mer kyndige deltakere på tråden.

Her er oppgaven:

Hvilket område/landskap i Europa har vært gjenstand for flest erobringer og erobringsforsøk?

I perioden fra de første kjent kilder og frem til i dag. Alene av denne årsak kan ikke oppgaven være det land eller den stat som har vært gjenstand for flest erobringer/erobringsforsøk.
Citera
2018-05-18, 15:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Takker!

Har lyst til å prøve en litt annerledes oppgave: Annerledes fordi jeg tror jeg vet svaret, men innser at jeg eksponerer meg for å bli korrigert av mer kyndige deltakere på tråden.

Her er oppgaven:

Hvilket område/landskap i Europa har vært gjenstand for flest erobringer og erobringsforsøk?

I perioden fra de første kjent kilder og frem til i dag.
Vild gissning: Bayern?
Citera
2018-05-18, 15:41
Medlem
tcfmogs avatar
Skulle gissa på runt Medelhavet någonstans. Sicilien?
Citera
2018-05-18, 15:41
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vild gissning: Bayern?
I og med at jeg har bodd i Bayern (kort periode) og innbiller meg å kjenne såpass til Bayerns historie sammenlignet med historien til det landskapet jeg har i tankene, tør jeg si at Bayern ikke har vært kjempet om ofte nok!

Venter i spenning på nye forslag!
Citera
2018-05-18, 15:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Provinsen Palermo? Har för mig de har något rekord. Något landskap i Polen är nog en myt, måste vara andra som ligger värre till..
Citera
2018-05-18, 15:46
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Utan att ha någon vidare koll så fyrar jag av en gissning på Böhmen!
Citera
2018-05-18, 16:02
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Utan att ha någon vidare koll så fyrar jag av en gissning på Böhmen!
Tror bestemt Middelhavsområdet har flere landskap som har blitt erobret oftere enn skog- og bergslandskapet i Bøhmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Provinsen Palermo? Har för mig de har något rekord. Något landskap i Polen är nog en myt, måste vara andra som ligger värre till..
Gir deg korrekt svar!

Egentlig tenkte jeg på hele øya Sicilia. Men Palermos beliggenhet på øyas vestre del har neppe skjermet staden fra angrep, snarere tvert om.

Linker til Wiki-siden om Sicilia - noen som kjenner til et mer omtvistet område i Europa?

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Sicily

Ny gåte fra Biling-2 (hvor ble det av Biling - den første som gjenoppsto siste uke?)
Senast redigerad av Vossevangen 2018-05-18 kl. 16:05.
Citera
2018-05-18, 16:19
Medlem
Citat:
Tror bestemt Middelhavsområdet har flere landskap som har blitt erobret oftere enn skog- og bergslandskapet i Bøhmen.

Gir deg korrekt svar!

Egentlig tenkte jeg på hele øya Sicilia. Men Palermos beliggenhet på øyas vestre del har neppe skjermet staden fra angrep, snarere tvert om.

Linker til Wiki-siden om Sicilia - noen som kjenner til et mer omtvistet område i Europa?

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Sicily

Ny gåte fra Biling-2 (hvor ble det av Biling - den første som gjenoppsto siste uke?)

Tackar! Biling1.0 är tillbaka inom kort Tcfmog var väl minuten före, om man inte går ner på provinsnivå.. Men kan köra:

Vi söker en person:

1) Dog i Italien.

2) Löjtnant.

3) Lysande gudar.

4) Gift med öl.
Citera
2018-05-18, 17:07
Medlem
5) Tor jagade Oden.

6) I sin besättning fanns vid ett tillfälle(citat wiki, lite omskrivet bara): En XX som var kemiingenjör, dykare, judomästare och playboy!
Citera
2018-05-18, 17:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tackar! Biling1.0 är tillbaka inom kort Tcfmog var väl minuten före, om man inte går ner på provinsnivå.. Men kan köra:

Vi söker en person:

1) Dog i Italien.

2) Löjtnant.

3) Lysande gudar.

4) Gift med öl.
Ojda!
"Tcfmog var väl minuten före, om man inte går ner på provinsnivå"

Beklager til Tcfmog!! Ditt svar la seg over - ikke under - mitt innlegg, og derfor så jeg ikke ditt forslag på Middelhavet og Sicilia. Nå er Biling i gang, og i beste tråd-atmosfære håper jeg du tilgir at jeg overså ditt forslag 1 min føre Biling. Du har tenkt helt parallellt med meg: Først at et slikt område å må være i Middelhavet, og etter litt frem og tilbake festet jeg meg ved Sicilia.
Citera
2018-05-18, 21:37
Medlem
7) Vosse är en fredags-lead..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in