2017-02-09, 20:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Att åka tunna nedför Niagarafallen? Har för mig att den kvinnan var yngre, men gissar på det ändå.

Imponerande , helt korrekt. Donnan ifråga är 62åriga Annie Edson Taylor. Hon hade hoppats på ära och pengar, gick sådär. Tunnan blev stulen och autografförsäljningen uteblev.

Över till Moramannen
Citera
2017-02-09, 21:49
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Imponerande , helt korrekt. Donnan ifråga är 62åriga Annie Edson Taylor. Hon hade hoppats på ära och pengar, gick sådär. Tunnan blev stulen och autografförsäljningen uteblev.

Över till Moramannen
Var faktiskt så osäker så jag nästan struntade i att chansa, men ibland lönar det sig!

Nu efterlyser jag en person:

http://i.imgur.com/X8dmXKe.jpg

(Ingen bild ska bort.)
Citera
2017-02-10, 09:14
Medlem
stepe543s avatar
Citat:
Var faktiskt så osäker så jag nästan struntade i att chansa, men ibland lönar det sig!

(Ingen bild ska bort.)

Spontant gissar jag på Heliga Birgitta!
Citera
2017-02-10, 13:00
Medlem
Swan65s avatar
Scooter
Citera
2017-02-10, 14:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

(Ingen bild ska bort.)

Går lite i stepes fotspår och långskottar med Sven Stolpe..?

(Var har du btw hittat bilden längst upp t v? Vill verkligen ha den adressen... )
Citera
2017-02-10, 14:38
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
En bildgåta av Moramannen, härligt!

Nu får man sätta på sig tänkarmössan, tänkte först Simone de Beauvoir eller Leif GW. Professor, Cool Cow, pinup-tjej, badar i pengar.. Gissar på Marilyn Monroe
Citera
2017-02-10, 17:47
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepe543
Spontant gissar jag på Heliga Birgitta!
Bra gissat! Inte Birgitta, men det rör sig om en kyrklig person, dock betydligt mer kontroversiell på sin tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Scooter
Osäker på vem du menar, eller om du tänker på fordonet. Oavsett så är det tyvärr fel.
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Går lite i stepes fotspår och långskottar med Sven Stolpe..?

(Var har du btw hittat bilden längst upp t v? Vill verkligen ha den adressen... )
Ajaj! Stolpträff! ( )

(Bildgooglade bara "bad nun".)
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
En bildgåta av Moramannen, härligt!

Nu får man sätta på sig tänkarmössan, tänkte först Simone de Beauvoir eller Leif GW. Professor, Cool Cow, pinup-tjej, badar i pengar.. Gissar på Marilyn Monroe
Inte heller särskilt nära. GW är väl närmast med tanke på att han på ett sätt spelar på motståndarlagets sida när det gäller den som söks.

2: http://i.imgur.com/00cB2Qn.png
Citera
2017-02-10, 18:18
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Bra gissat! Inte Birgitta, men det rör sig om en kyrklig person, dock betydligt mer kontroversiell på sin tid.

Osäker på vem du menar, eller om du tänker på fordonet. Oavsett så är det tyvärr fel.

Ajaj! Stolpträff! ( )

(Bildgooglade bara "bad nun".)

Inte heller särskilt nära. GW är väl närmast med tanke på att han på ett sätt spelar på motståndarlagets sida när det gäller den som söks.

2: http://i.imgur.com/00cB2Qn.png

Jesus? Fast så lätt lär det nog inte vara
Citera
2017-02-10, 19:38
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jesus? Fast så lätt lär det nog inte vara
Nej. Men en helig man, som dock inledde sin bana med något helt annat. Ägnade sig bl.a. åt vad som nästan kan sägas vara dåtidens nigeriabrev.
Citera
2017-02-11, 08:54
Medlem
Moramannens avatar
Hade samma jobb som två andra, samtidigt! Något som är extremt ovanligt i personens yrke.
Citera
2017-02-11, 21:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Siddharta Gautama a k a Buddha..?

(tror inte ett dugg på den gissningen, enkom där pga tystand i tråden och ledtrådstiggeri... Apropå nunnor måste jag - sorry för OT! - i all korthet få referera en sekvens från Blackadder (ni minns den underbara serien - eller snarare fyra serierna m Rowan Atkinsson bl a) där Baldrick hävdade att hans farsa var nunna. Blackadder ifrågasätter detta om än ointressarad och med nonchalans. Baldrick berättar då att farsgubben arresterats för lösdriveri och under rättegången inleder åklagaren med;
- Occupation?
- None! )
Citera
2017-02-11, 23:24
Medlem
Moramannens avatar
Inte Buddha.

Personen hade samröre med viss mäktig familj, som trots namnet inte jobbade inom sjukvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in