Så om det inte var barnens sjukdom, vad var det då?
Jag ser på listan igen där det står om faktorer som kan utlösa krisen:
-Dödsfall i personens närhet, pojk- eller flickvännen har gjort slut, arbetslöshet, konkurs, klammeri med rättvisan, skamkänslor
-En större besvikelse, misslyckad examen eller tentamen, utebliven befordran, mobbning, kränkning
-Sjukdom som depression, psykoser, allvarliga kroppsliga sjukdomar, missbruk
https://www.suicidezero.se/fakta-rad...dala-processen
Det som jag tycker är mest närliggande är depression i relation med något som är relaterade med Os arbete. Det är inte arbetslösheten som hotade. Eventuell en större besvikelse? Prestationsproblem angående det senaste projektet? Skamkänslan kopplat till det? En utebliven befordran? Men det ser inte ut som och det var inte avgjord. En kränkning som är relaterad till arbete? Han slutade på E & Y, varför?
Man kan spekulerar kring incest, skulder och skilsmässa i och med att man inte vet vad som var den utlösande faktor, men på något sett ser jag depressionen i relation med arbetet som mer närliggande.
Barnen skulle tillbaka till skolan, förklaringsmönstret för nedsatt arbetsmöjligheter pga barnens sjukdom och hemmavistelse skulle finnas i mindre omfattning i det året som kommer. Kanske något höll på att ramlar: bilden av fadern som uppoffrade sig för flickorna medan han försökte att jobba på samtidig som H var passiv och inte gjorde något. Hur skulle det blir med en fru som inte hade cancer (varför visste grannarna något som inte var sant), barn som var på väg att blir friska. Varför inte vara glad för en normalisering som var på väg? Behövde han den förklaring kring hur livet såg ut med två sjuka barn och eventuell sjuk fru eller i alla fall en fru som av någon anledning inte var involverad i samma utsträckning i möten etc.?