Ytterligare 3 poäng. Numera 6 poäng ner till antagonisterna. Det här såg man inte komma innan säsongen, otroligt roligt att Bajen äntligen börjar leva upp till sin potential. Ett par frustrerande år sedan vi gick upp från superettan, men nu börjar den slumrande jätten äntligen att vakna. Krävdes en del sne-steg längst vägen. Professionaliseringen av vår ledning ser jag som den största anledningen.
Jag skrev innan säsongen att JJ spelade ett mycket högt spel genom att sparka J.M, och att en dålig säsongstart skulle innebära hans och hela ledningens huvuden.
De orden får jag käka upp, det som framstod som mycket irrationellt i början av säsongen har visat sig vara ett vinnande recept. mycket fingertoppskänsla där, men det visar också hur viktigt det är med rak och tydlig kommunikation från ansvariga, och behovet av att motivera och förklara sina beslut. Där har vi en del att jobba på. I medlemsägda klubbar jobbar man inte i skuggorna.
--
Söndagen då. Jeppe är avstängd, trist min inte avgörande. Mads Fenger får hoppa in och agera städgumma. Inte lika rivig, men en bättre passningsspelare.
Hoppas att Neto Borges är tillbaka tills dess, en högoddsare, tyvärr, men oj så bra han har visat sig vara.
I detta väldigt framåtlutade lag hoppas jag att vi kan göra en defensivt stabil match för en gångs skull, men mycket lite talar för det.
Tror på 2 - 1 till Bajen på söndag