Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Hellre Bajen än Solna... eller för den delen Malmö. MFF kommer nog vinna nästa, det är iaf vad jag tippat, och efter BK Hisingen är det bara Dalkurd kvar till uppehållet, så i min spåkula är det 6 poäng in på kontot för dom.
Efter matchen mot Ellos har vi avklarat de tre värsta bortamatcherna, enligt mig, det känns bra. Vi bröt förvisso förbannelsen(12 år utan vinst) förra året men jag håller den fortfarande som topp 3 trots det faktum att dom är genomruttna i år.
Ellos borta är alltid tufft, det är ju årets match för dom också.
Vi har väl vad jag minns på rak arm bara vunnit tre gånger där sedan dom kom upp igen 97? En 1-0 seger 99, 2-0 segern 2005 (första året på Borås Arena, det var en rörig match minns jag där Ellos målisen åkte ut bl.a.) samt då ifjol med 2-1.
Jag har lyckats pricka in alla dom tre segrarna på plats trots att jag ofta sket i att åka till Borås för att man först inte såg hela planen från bortaläktaren på Ryavallen och sedan för det förhatliga plastaskiten.
På måndag får man hoppas att det sedvanliga stora bortastödet gör sitt, även om vi antagligen blir färre än på länge där, karavanen gör väl sitt till att blockera Rv40 och det det slutar väl oavgjort till slut...Det känns som att ett oavgjort resultat ändå är okej med tanke på hur tufft vi normalt har där och att båda antagligen är hyfsat nöjda med det.