2018-05-17, 09:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bottennapp? Den poängen ni fick var snarare en jätteregnbåge som vi drog upp, rensade och tillagade innan vi serverade den till er.

Lite lustig för liknande situationer likt Wahlströms (stavning?) tabbe verkar hända väldigt många backar som möter Djurdjic. Många som vill ge honom en regnbåge tydligen.

Abrahamssons fadäs dock ovanligare i de matcher Bajen spelar, det håller jag med om.
2018-05-17, 10:00
Avslutad
Förstår inte det här kvidandet på Hammarbys spel. Att prata om att man tur eller inte, formtoppade lag har inte "flyt", man är i ett stim vilket gör att allting löser sig ändå. Samma trötta prat var det förra året när vi avgjorde många av våra matcher i slutminuterna.

Nu har jag inte sett Hammarby mycket i år men så fort de kvitterade så visste jag att det var kört för oss och det var inte att de hade "flyt", att komma igen två gånger mot oss visar på att man har riktigt bra förtroende. Slutresultatet speglade matchbilden ganska väl även om jag hade gärna sett oss ta med oss minst en poäng.
2018-05-17, 10:28
Medlem
Gillar inte heller att det gnälls så mycket på Hammarby och deras s.k. tur och då ska tilläggas att jag är MFF-supporter. Tycker Bajen gjort det sjukt bra och helt klart förtjänat sin ledning - de sprutar ju in mål. Hade Gnaget bara inte kryssat varannan match och MFF inte havererat totalt kanske det sett annorlunda ut men nu är det som det är. Vi har ju lag på nedre halvan av tabellen som t.o.m. haft större förväntningar på sig än Hammarby, men då har väl dessa lag bara otur enligt vissa här. Nej, jag tror mer på form och självförtroende.
2018-05-17, 10:43
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Rent krasst så unnar jag faktiskt er bajare den här starten. Ni om några vet hur det är att leva i misär och nån gång behöver ju ni få uppleva framgång också. Hur långt den tar er får framtiden utvisa.

Tack, för en som hängt med i snart 30 år nu är det ju svårt att förstå vad det är som sker. Sitter mest och väntar på att saker och ting ska rasa ihop, skönt att spelarna inte tänker samma sak. Det verkar finnas något i ledning och trupp som inte funnits på väldigt länge, en match i taget så får man se hur långt det räcker. Sjukt viktigt att inte torska på söndag.
2018-05-17, 10:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Förstår inte det här kvidandet på Hammarbys spel. Att prata om att man tur eller inte, formtoppade lag har inte "flyt", man är i ett stim vilket gör att allting löser sig ändå. Samma trötta prat var det förra året när vi avgjorde många av våra matcher i slutminuterna.

Nu har jag inte sett Hammarby mycket i år men så fort de kvitterade så visste jag att det var kört för oss och det var inte att de hade "flyt", att komma igen två gånger mot oss visar på att man har riktigt bra förtroende. Slutresultatet speglade matchbilden ganska väl även om jag hade gärna sett oss ta med oss minst en poäng.

Jag håller inte riktigt med om slutresultatet utan jag tycker att kryss hade varit rättvist. Bollinnehav, skott på mål och hörnor var jämnt men Bajen hade flest skott utanför. Det var väl vid 1-0 ledning som Carlos hade sin jättechans?

Vi har Al-Hakim i nästa match mot Häcken han brukar vara mil bättre än Strömbergsson de gånger dessa dömt oss.
Ekberg tar hand om derbyt, jättebra för för han brukar ha samma regelbok för båda lagen.
Om det inte är MFF som spelar, var det inte så du sa vf?
2018-05-17, 10:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tack, för en som hängt med i snart 30 år nu är det ju svårt att förstå vad det är som sker. Sitter mest och väntar på att saker och ting ska rasa ihop, skönt att spelarna inte tänker samma sak. Det verkar finnas något i ledning och trupp som inte funnits på väldigt länge, en match i taget så får man se hur långt det räcker. Sjukt viktigt att inte torska på söndag.

Ja, gnagets approach blir också galet intressant. Vill man undvika att vi drar ifrån till 9 poängs ledning och lira safe, eller riskar man lite för att krympa avståndet till 3 poäng?

Spontant tror jag på förstnämnda alternativ, och att man sedan går för att slå Peking och Häcken, vilket man har goda förutsättningar för att göra. aiks trupp är fortfarande ruggigt stark, trots säkerhetsbältesfotbollen man lirar.

Helvete så viktig match! Råttvinst och det är plötsligt fullständigt jämnt igen :/
2018-05-17, 11:01
Medlem
simonvps avatar
Snor en intressant spaning från Twitter igår

”Fint ändå att GIF Sundsvall ligger före Malmö FF i tabellen och dessutom gjort fler mål... med tre matcher mindre spelade än skåningarna.”

Upp och nedvända allsvenskan!
2018-05-17, 11:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller inte riktigt med om slutresultatet utan jag tycker att kryss hade varit rättvist. Bollinnehav, skott på mål och hörnor var jämnt men Bajen hade flest skott utanför. Det var väl vid 1-0 ledning som Carlos hade sin jättechans?

Vi har Al-Hakim i nästa match mot Häcken han brukar vara mil bättre än Strömbergsson de gånger dessa dömt oss.
Ekberg tar hand om derbyt, jättebra för för han brukar ha samma regelbok för båda lagen.
Om det inte är MFF som spelar, var det inte så du sa vf?

Ditt domartjat börjar bli ganska enerverande. Jag förstår att det är jobbigt att hålla på en nedflyttningskandidat men bli inte som Ville91.
2018-05-17, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lite lustig för liknande situationer likt Wahlströms (stavning?) tabbe verkar hända väldigt många backar som möter Djurdjic. Många som vill ge honom en regnbåge tydligen.

Abrahamssons fadäs dock ovanligare i de matcher Bajen spelar, det håller jag med om.

Fast Wahlströms miss hade såklart inget med Djurdjic att göra. Det berodde helt och hållet på att han är värdelös.
2018-05-17, 12:58
Medlem
erikp121s avatar
Förövrigt helt jävla stört att jag precis innan avspark igår tänker "De borde fan skjuta direkt på avsparken" och vad händer? Förvisso en pass bakåt och sedan skott, men vafan. Jag börjar tro på synkroniciteten. #tropådet
2018-05-17, 13:21
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Snor en intressant spaning från Twitter igår

”Fint ändå att GIF Sundsvall ligger före Malmö FF i tabellen och dessutom gjort fler mål... med tre matcher mindre spelade än skåningarna.”

Upp och nedvända allsvenskan!
Hur fan lyckas de (svff) ordna så att tabellen diffar med 3 omgångar? Någon kan man ju förstå pga europaspel samt att GIF-Sirius (?) ställdes in men 3 matcher?!
2018-05-17, 13:33
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hur fan lyckas de (svff) ordna så att tabellen diffar med 3 omgångar? Någon kan man ju förstå pga europaspel samt att GIF-Sirius (?) ställdes in men 3 matcher?!
Hammarby-MFF tidigarelades (vet ej varför, skulle annars spelats nästa vecka) och MFF-DIF spelade båda sina allsvenska möten under våren då man frivilligt flyttade höstens omgång till början av maj pga europaspel för båda lagen, samt att omgång 2 Sirius-GIF spelas i juli pga vintrigt Uppsala.

Det man möjligen kan lasta SvFF för är i så fall gårdagens match.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in