2018-05-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Soldater kunde välja mellan att bli slav åt den som vann slaget som en hedersgäst istället för att bemöta döden på slagfältet!

Försök igen.
Visa var det står i bibeln att israeliter kunde välja och faktiskt gjorde det.
Citera
2018-05-17, 14:23
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Visa var det står i bibeln att israeliter kunde välja och faktiskt gjorde det.

Har du läst det nya testamentet och förstått att det gamla är förbi och det nya testamentet gäller i fortsättningen?

Vanhedra din slav och Gud kommer att förgöra dig!

För du hedrar Gud när du följer hans ord och lag, men bryter mot det när du inte tar hand om dina slavar!
Senast redigerad av TwoThousand 2018-05-17 kl. 14:26.
Citera
2018-05-17, 14:30
Medlem
Citat:
Har du läst det nya testamentet och förstått att det gamla är förbi och det nya testamentet gäller i fortsättningen?

Vanhedra din slav och Gud kommer att förgöra dig!
Nej, för Jesus sa att han inte kommit för att upphäva Lagen och Profeterna, som GT kallades på den tiden, innan det fanns ett nytt förbund. Han har inte upphävt förbundet mellan Fadern och judarna, av den enkla anledningen att Fadern är större än Sonen och Sonen därför inte KAN upphäva ett förbund mellan Fadern och det judiska folket.

Vanhedra dig själv och du kommer att förgöra dig själv!
Citera
2018-05-17, 14:36
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Nej, för Jesus sa att han inte kommit för att upphäva Lagen och Profeterna, som GT kallades på den tiden, innan det fanns ett nytt förbund. Han har inte upphävt förbundet mellan Fadern och judarna, av den enkla anledningen att Fadern är större än Sonen och Sonen därför inte KAN upphäva ett förbund mellan Fadern och det judiska folket.

Vanhedra dig själv och du kommer att förgöra dig själv!

Fadern sonen och den heliga anden arbetar tillsammans, för ingen skapelse kommer till himmelriket förutom via Jesus och han har personligen upphävt förbundet så Judar är vanliga mänskliga igen precis som varenda hedning som är utan den heliga anden vilket som gör dom allsmäktiga!
Citera
2018-05-17, 15:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Slavarna hade det väldigt bra förr i tiden, dom som hade slavar följde bibeln och såg till att slavarna hade det tryggt och säkert!

När slav tiden var över gick dom tillbaka till att försörja sig själva även fast mestadels stannade kvar som slavar för att det var tryggare ekonomiskt!

Okunskap får dig fortfarande att se ut som ett troll, du får lära dig lite nu.
Fast det var ju bara en liknelse med slavarna? Och menar du att faraonerna följde bibeln? Hur gick det till, den fanns ju inte ens.
Citera
2018-05-17, 15:34
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
De blev inte sålda utan tillfångatagna. Poängen var att visa att ur ett historiskt perspektiv vad som helst kan hända.
Vad som helst? Tror jag inte på.
Kan vi återgå till hur gud placerat Löfven som statsminister? Du svarade inte på det. På vilket sätt har han manövrerat/manipulerat valet?
Citera
2018-05-17, 15:43
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kan vi återgå till hur gud placerat Löfven som statsminister? Du svarade inte på det. På vilket sätt har han manövrerat/manipulerat valet?

Gud har verkligen inte valt Löfven, i en "demokrati" där rika styr och ställer är inte Gud med utan han är för människans ursprungs tanke nämligen att en utvald av Gud ska bli krönt konung över landet.. allt annat är fortfarande att begå motstånd till Gud i trotts.
Citera
2018-05-17, 15:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Slavarna hade det väldigt bra förr i tiden, dom som hade slavar följde bibeln och såg till att slavarna hade det tryggt och säkert!

När slav tiden var över gick dom tillbaka till att försörja sig själva även fast mestadels stannade kvar som slavar för att det var tryggare ekonomiskt!

Okunskap får dig fortfarande att se ut som ett troll, du får lära dig lite nu.

Talar du av egen erfarenhet?
Citera
2018-05-17, 15:53
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Gud har verkligen inte valt Löfven, i en "demokrati" där rika styr och ställer är inte Gud med utan han är för människans ursprungs tanke nämligen att en utvald av Gud ska bli krönt konung över landet.. allt annat är fortfarande att begå motstånd till Gud i trotts.
Enligt TS så har han det. Ta den debatten med dildomuffins. Svara i stället på hur faraonerna kunde följa bibeln innan den fanns.
Citera
2018-05-17, 16:02
Medlem
borrizs avatar
Eftersom gud gett människan sin fria vilja, så tror jag att vi människor även har förtroendet att välja regering i höst.
Eller inbillar du dig att gud har riggat riksdagsvalet? och i så fall hur?

Citat:
Jag tror dina trasiga tankar missade en fläck.

Tack för gratisdiagnosen!
BTW Vem har legitimerat dig som psykoterapeft?
Är du legitimerad av Socialstyrelsen eller är du en självutnämnd nolla?
Citat:
(FB) Väljer Gud ledare?

Puts väck!
Ja ditt inlägg är som ett stort putz!

Stämmer din teori så skulle figurer som Caligula, Nero, Hitler, Stalin och Mao mfl vara av gud utsedda.
Senast redigerad av borriz 2018-05-17 kl. 16:23.
Citera
2018-05-17, 17:14
Medlem
Citat:
Fadern sonen och den heliga anden arbetar tillsammans, för ingen skapelse kommer till himmelriket förutom via Jesus och han har personligen upphävt förbundet så Judar är vanliga mänskliga igen precis som varenda hedning som är utan den heliga anden vilket som gör dom allsmäktiga!
Bara profeter fick Guds ande innan...detta:

Joel 2:28-29
Det skall komma en tid
då jag utgjuter min ande över alla.
Era söner och döttrar skall profetera,
era gamla män skall ha drömmar,
era unga män se syner.
Också över slavar och slavinnor
skall jag då utgjuta min ande.

Någon bland Guds folk som INTE skulle få Guds ande? Nej. Att vissa, och du, inte lyssnar till vad Guds ande säger är en helt annan sak.

Jesus sa själv att han inte kommit för att upphäva Lagen och Profeterna. På den tiden sa kallades förbundet inte Gamla Testamentet. Och som Paulus skriver, det är föråldrat (gammalt = GT), men inte upphävt. Gud bryter inga löften.

Du misstar dig grundligt. Bara de som fått sätta sig på Guds tron har samma makt som Jesus, genom Fadern.

Upp 2:26-29
Den som segrar och ger akt på mina gärningar ända till slutet, honom skall jag ge makt över folken, och han skall valla dem med en stav av järn, som man krossar lerkärl – samma makt som jag har fått av min Fader. Och jag skall ge honom morgonstjärnan. Du som har öron, hör vad Anden säger till församlingarna!

Men fortsätt du att tro att Gud inte väljer religiösa och politiska ledare. Inte alla som har fått Guds ande har fått samma makt som de som fått sätta sig på Guds tron tillsammans med Jesus.

Upp 3:21-22
Den som segrar skall jag låta sitta hos mig på min tron, liksom jag har segrat och sitter hos min Fader på hans tron. Du som har öron, hör vad Anden säger till församlingarna!”

Dindoo Nuffin, som lite försynt frågar om det är nåt mer du inte fattat?
Citera
2018-05-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
(FB) Väljer Gud ledare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in