Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Fadern sonen och den heliga anden arbetar tillsammans, för ingen skapelse kommer till himmelriket förutom via Jesus och han har personligen upphävt förbundet så Judar är vanliga mänskliga igen precis som varenda hedning som är utan den heliga anden vilket som gör dom allsmäktiga!
Bara profeter fick Guds ande innan...detta:
Joel 2:28-29
Det skall komma en tid
då jag utgjuter min ande över
alla.
Era söner och döttrar skall profetera,
era gamla män skall ha drömmar,
era unga män se syner.
Också över slavar och slavinnor
skall jag då utgjuta min ande.
Någon bland Guds folk som INTE skulle få Guds ande? Nej. Att vissa, och du, inte lyssnar till vad Guds ande säger är en helt annan sak.
Jesus sa själv att han inte kommit för att upphäva Lagen och Profeterna. På den tiden sa kallades förbundet inte Gamla Testamentet. Och som Paulus skriver, det är föråldrat (gammalt = GT), men inte upphävt. Gud bryter inga löften.
Du misstar dig grundligt. Bara de som fått sätta sig på Guds tron har samma makt som Jesus, genom Fadern.
Upp 2:26-29
Den som segrar och ger akt på mina gärningar ända till slutet, honom skall jag ge makt över folken, och han skall valla dem med en stav av järn, som man krossar lerkärl – samma makt som jag har fått av min Fader. Och jag skall ge honom morgonstjärnan. Du som har öron, hör vad Anden säger till församlingarna!
Men fortsätt du att tro att Gud inte väljer religiösa och politiska ledare. Inte alla som har fått Guds ande har fått samma makt som de som fått sätta sig på Guds tron tillsammans med Jesus.
Upp 3:21-22
Den som segrar skall jag låta sitta hos mig på min tron, liksom jag har segrat och sitter hos min Fader på hans tron. Du som har öron, hör vad Anden säger till församlingarna!”
Dindoo Nuffin, som lite försynt frågar om det är nåt mer du inte fattat?