2018-05-17, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
MaFF borde skicka Lasse Nielsen så fort det är möjligt. Han hade inte platsat bland våra tio bästa mittbackar de senaste fem åren. En riktigt dålig värvning tycker jag. Som Mishima var inne på matchtråden, och som jag själv nämnt tidigare, så är typen Arnason saknad. En ledare som tar flaggan i hand med stadigt grepp och säger hey, det här är min backlinje. Tycker inte Bengtsson är den spelaren heller, särskilt inte som han är skadad hela jävla tiden.
2018-05-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Derbyt på söndag kommer bli det mest laddade på många år känns det som. Känns osannolikt att jag lär sitta och hålla på gnaget, den såg man knappast komma innan serien drog igång.
Jag vet inte om det är det mest laddade? Spontant inte. Däremot ör resultatet viktigt.

Vad gör sidleds-Danne? Jag hade förstått om man torskat 1-0, men bjuda på tre mål. Malmö har läckt mest hitintills, det är inte målvakt och backar som de tappat flest.
Sparka sportchefen! 🤔
2018-05-17, 01:13
Medlem
Derbyt på söndag blir otroligt spännande båda lagen obesegrad,e seriens hetaste offensiv mot seriens bästa försvar.

Båda lär hänga minst en kasse i var. Är väl endast Jeppe Andersen som missar för avstängning?
2018-05-17, 06:26
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Swanson
Derbyt på söndag blir otroligt spännande båda lagen obesegrad,e seriens hetaste offensiv mot seriens bästa försvar.

Båda lär hänga minst en kasse i var. Är väl endast Jeppe Andersen som missar för avstängning?

Ja, Jeppe enda avstängningen. Dock skador i båda lagen och främst i aik.

Blir det sjätte (!) gången vi spräcker en motståndares förlustnolla tro? Eller är det vår tur att få smaka på det?
2018-05-17, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alltid tyckt att grinandet mot Malmös flyt med domare, orättvisa segrar och sena avgöranden under senaste åren osat avundsjuka och förlorarmentalitet.

Rätt soft att få uppleva detta själv nu.

Stora skillnaden är väl att MFF alltid var det bättre laget i matcherna och förtjänade sena avgöranden. Det kan man inte säga om Hammarby i år. När bollflytet försvinner så faller Hammarby, för ni har inte spelet för poängen om man säger så.
2018-05-17, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Han vill ha 30 poäng för att säkra kontraktet.

Själv siktar jag ju givetvis på 88 () poäng. Bottennappet mot Häcken får man räkna med under en säsong.

Förövrigt är Malmö för bra för att åka ur.

Bottennapp? Den poängen ni fick var snarare en jätteregnbåge som vi drog upp, rensade och tillagade innan vi serverade den till er.
2018-05-17, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Stora skillnaden är väl att MFF alltid var det bättre laget i matcherna och förtjänade sena avgöranden. Det kan man inte säga om Hammarby i år. När bollflytet försvinner så faller Hammarby, för ni har inte spelet för poängen om man säger så.
Haha vi har inte spelat för poängen?

Vi har ju gått för segern i varenda match och i 8 av 9 matcher har vi lyckats.
Som igår när vi leder med 3-2 med fem minuter kvar men våra spelare skyndar sig bokstavligen för att gå igång spelet för att gå för fyran.

Vi spelar seriens bästa fotboll, vi innehar topp-3 i skytteligan och leder serien med sex poäng efter nio omgångar men gör det bara pga flyt alltså, magiskt!

Vi skulle kunna sluta Allsvenskan på 29-1-0 och förlorare som dig skulle fortfarande gråta om att vi inte förtjänar det.
2018-05-17, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha vi har inte spelat för poängen?

Vi har ju gått för segern i varenda match och i 8 av 9 matcher har vi lyckats.
Som igår när vi leder med 3-2 med fem minuter kvar men våra spelare skyndar sig bokstavligen för att gå igång spelet för att gå för fyran.

Vi spelar seriens bästa fotboll, vi innehar topp-3 i skytteligan och leder serien med sex poäng efter nio omgångar men gör det bara pga flyt alltså, magiskt!

Vi skulle kunna sluta Allsvenskan på 29-1-0 och förlorare som dig skulle fortfarande gråta om att vi inte förtjänar det.

Vinner ni serien med 29-1-0 så är det hatten av för er, men tror inte det händer. I 7 av 9 matcher har ni varit jävligt illa ute, med som verkligen gått er väg. Hos "vanliga" serieledare är dwn siffran ungefär motsatt. Riktigt osäkert att den turen med studsar, motståndarhjärnsläpp, katastrofala domarmisstag och sista-skriket-missar kommer hålla 21 matcher till. Gör den det så får jag väl erkänna mig motbevisad, men det tar vi då.

Sen, bara för att ni är ett topp 5-lag för första gången på 10 år så spelar ni inte "bäst" fotboll. Ni spelar offensivt, men för det första så är bra fotboll jävligt subjektivt, och för det andra så har jag personligen svårt att förstå hur man kan spela bäst fotboll när man släppt in flest mål på övre halvan.
2018-05-17, 08:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hellre Bajen än Solna... eller för den delen Malmö. MFF kommer nog vinna nästa, det är iaf vad jag tippat, och efter BK Hisingen är det bara Dalkurd kvar till uppehållet, så i min spåkula är det 6 poäng in på kontot för dom.

Efter matchen mot Ellos har vi avklarat de tre värsta bortamatcherna, enligt mig, det känns bra. Vi bröt förvisso förbannelsen(12 år utan vinst) förra året men jag håller den fortfarande som topp 3 trots det faktum att dom är genomruttna i år.

Ellos borta är alltid tufft, det är ju årets match för dom också.
Vi har väl vad jag minns på rak arm bara vunnit tre gånger där sedan dom kom upp igen 97? En 1-0 seger 99, 2-0 segern 2005 (första året på Borås Arena, det var en rörig match minns jag där Ellos målisen åkte ut bl.a.) samt då ifjol med 2-1.
Jag har lyckats pricka in alla dom tre segrarna på plats trots att jag ofta sket i att åka till Borås för att man först inte såg hela planen från bortaläktaren på Ryavallen och sedan för det förhatliga plastaskiten.

På måndag får man hoppas att det sedvanliga stora bortastödet gör sitt, även om vi antagligen blir färre än på länge där, karavanen gör väl sitt till att blockera Rv40 och det det slutar väl oavgjort till slut...Det känns som att ett oavgjort resultat ändå är okej med tanke på hur tufft vi normalt har där och att båda antagligen är hyfsat nöjda med det.
2018-05-17, 08:46
Medlem
Citat:
Vinner ni serien med 29-1-0 så är det hatten av för er, men tror inte det händer. I 7 av 9 matcher har ni varit jävligt illa ute, med som verkligen gått er väg. Hos "vanliga" serieledare är dwn siffran ungefär motsatt. Riktigt osäkert att den turen med studsar, motståndarhjärnsläpp, katastrofala domarmisstag och sista-skriket-missar kommer hålla 21 matcher till. Gör den det så får jag väl erkänna mig motbevisad, men det tar vi då.

Sen, bara för att ni är ett topp 5-lag för första gången på 10 år så spelar ni inte "bäst" fotboll. Ni spelar offensivt, men för det första så är bra fotboll jävligt subjektivt, och för det andra så har jag personligen svårt att förstå hur man kan spela bäst fotboll när man släppt in flest mål på övre halvan.
Ja, vad som är bra fotboll är subjektivt men det är ingen slump att vi har sex poäng mer än tvåan. Vi spelar en fotboll som genererar mycket mål och framför allt mycket (mest) poäng, är det inte seriens bästa fotboll då?

Den enda matchen där vi fått hjälp av yttre faktorer var mot Örebro där de åker på en felaktig utvisning. Med det sagt är det mycket möjligt att vi vunnit ändå men det kan man bara spekulera i.
2018-05-17, 09:01
Medlem
Salorms avatar
Rent krasst så unnar jag faktiskt er bajare den här starten. Ni om några vet hur det är att leva i misär och nån gång behöver ju ni få uppleva framgång också. Hur långt den tar er får framtiden utvisa.
Med det sagt så hoppas jag vi krossar Örebro idag då dom som sagt har en tunn trupp. Men spelar vi lika fröjdefullt som vi gjorde mot Dalkurd så kan vi nog räkna med en 0-3 om det nu räcker..
2018-05-17, 09:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Du överdriver något djävulskt.

Främsta anledningen till att vi vunnit så mycket är att vi riskat mycket för att gå för seger i matcher som stått och vägt. Just nu får vi väldigt bra utdelning för den risk vi tar. Samma risk är det som gör att vi släppt in mycket mål också.

7 av 9 matcher är också kraftigt överdrivet, iaf om du menar att vi varit JÄVLIGT illa ute. Ingen av matcherna vi vinner är utfall av osannolik tur. Vi har inte heller blivit totalt utspelade i någon match. Snarare drar vi längsta strået i matcher som är rätt jämna. Gbg, dif och MFF BÖR kanske sluta med oavgjort, men igen så är det verkligen inte bortom rim och reson att vi vinner de matcherna.

Rent objektivt så spelar vi ju bäst enligt tabellen, men som du säger är ju preferensen i allra högsta grad subjektiv. Jag gillar dock det jag sett hittills

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in