2018-05-17, 11:55
Medlem
https://nyheter24.se/noje/908082-aviciis-flickvan-tereza-kacerova-svarar-pa-hatet-fran-fansen.
Håller inte med henne och hennes inlägg strider mot instagrams riktlinjer.
Senast redigerad av yeeesss 2018-05-17 kl. 12:04.
Citera
2018-05-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Detaljer om hur han dog är central information för att ge klarhet i varför den osmanska polisen redan samma dag uttalade att ingen misstanke fanns om brott och varför ingen ambulans tillkallades. Han måste ha varit solklart självmordsbenägen och stendöd.
Det är också viktig information för att bedöma hur stor sannolikhet det är att han tog livet av sig. Jag tycker tyvärr sannolikheten är låg med tanke på Tims tidigare uttalade rädsla för vassa föremål och för döden.
Sen är det också viktigt för att veta hur lång tid han var ensam, hur lång tid det tar att dö av tillvägagångssättet. Ju längre tid dess större risk för att ingen brydde sig.

Begravning brukar utlysas när den har ägt rum om vänner och familj velat ha det privat. Nu är det bara locket på. Mycket misstänksamt!

En motfråga till dig:
Hur vet du att alla brydde sig och att alla sörjer? Hur kan du vara så tvärsäker på det? Om du inte har argument eller indikationer som visar på det, så har du ingenting att bidra med till ämnet.

Min teori är indirekt mord, någon lockade honom att dricka alkohol och ta skumma droger, och inspirerade honom att hålla nära och kära på lite avstånd. De nära och kära svarade med att strunta totalt i honom, han var ju rik och framgångsrik och kunde köpa den bästa vården och överleva allt, trodde de.

Så den redan bräckliga hälsan försämrades och overklighetskänslorna blev kroniska.
Nu måste du ha citerat fel inlägg. Jag har inte skrivit något om att alla sörjer eller brydde sig?
Citera
2018-05-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Om mitt inlägg var otydligt så kan jag förtydliga mig: nämner inte HUR någonstans, men det tolkade du ut på eget bevåg.
Jag har inte ”tolkat ut” något. Jag skrev inte bara till dig, just därför skrev jag du (ni), eftersom andra frågat ”hur”.. jag valde att citera ditt inlägg eftersom jag blev helt förbluffad av att du skriver till tidningar och andra instanser... :O
Tolka inte in så mycket själv..
Citera
2018-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Stor skillnad på att läsa skrivna ord och att tolka efter eget huvud, rätt ska vara rätt
Men jag har inte tolkat något efter eget huvud? Jag skrev till både dig och de andra som faktiskt frågat ”hur”. Vad är det du inte förstår? Vad exakt är det du personligen vill veta, som skriver till tidningarna och frågar efter mer info? Vad mer finns det att veta?
Citera
2018-05-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Men är det inte tyst pga att det handlar om självmord? Tidningarnas etik säger att man inte skriver om suicid eftersom man vet att det kan trigga människor att ta steget.

Jo precis,
till och med amerikanska tidningar var väldigt etiska när Robin Williams tog sitt liv fram tills att hans fru valde att berätta mer om hans depression etc.
Citera
2018-05-17, 16:53
Medlem
Tycker detta är så fruktansvärt sorgligt och tragiskt att det kunde bli så här. Och så mycket runt allt som är konstigt, varför donerade systern pengar till suicide zero 2 veckor innan han dog?? Visste dom något redan då? Varför fick han vara kvar i Oman isåfall...? Gav de upp? Vänner var med och festade iallafall till dagarna innan och det fanns ju även ett inlägg på frickos insta den 22:e från flygplatsen i Oman.. och den 18:e la han upp bild från Oman. var han kvar hela tiden?
Han kan ju inte ha varit helt ensam på godset då de gick med dödsbeskedet så snabbt, och även att det inte fanns nån brottstanke bakom.. så många frågor om vad som egentligen hände.. och brodern som var på väg ner och kommer 2 timmar för sent, Fan...kunde ingen låst in honom eller kört honom till sjukhus om självmordstankar fanns.. eller har något annat hänt som tystas ner?? Usch, han borde ha kunnat få så mycket privatvård, behandlingshem och hjälp med sina psykiska besvär, tankar, ev. Alkohol och drogberoende. Pengar fanns ju till den bästa vård som går att få.. så fruktansvärt tragiskt, och inte för att han är en känd person utan för människan Tim Bergling som så öppet pratat om hur han mår, tablett och alkoholmissbruk och så går det så här..blir så ledsen över hur dåligt han har mått, grymt människoöde 😢
Citera
2018-05-17, 16:56
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Länkar det som Levan Tsikurishvili skrev för en vecka sedan, har inte sett det här så ursäkta om jag skulle ha missat det. Han skriver fint om sin vän.

Del av inlägget:
Citat:
An industry that was not smart enough for you and that never really understood who you were.

I admire and will severely miss your genuine and humble behavior, which I’ve never seen in any other person. Never did I see you judge a person based on the opinion of others, and never did you let others judge someone that wasn’t there in person to defend themselves.*

https://www.instagram.com/p/BigvLRVnrDD/
Citera
2018-05-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Länkar det som Levan Tsikurishvili skrev för en vecka sedan, har inte sett det här så ursäkta om jag skulle ha missat det. Han skriver fint om sin vän.

Del av inlägget:

https://www.instagram.com/p/BigvLRVnrDD/

Hans inlägg är det finaste av allas hyllningar. Känns så genuint och äkta (och fruktansvärt sorgligt).
Citera
2018-05-17, 17:04
Medlem
Någon som vet hur det lär bli på Billboard awards som är den 21a Maj? Tim var ju nominerad... och tror ni de kommer göra någon hyllning eller tyst minut? Fyfan, det känns varje gång i hjärtat när man skriver något om Tim och begravning, tyst minut, död osv. Önskar att han hade varit vid liv och att allt hade utspelat sig annorlunda för honom. Han förtjänade ju det bästa.
Citera
2018-05-17, 19:07
Medlem
Blir så sjukt Förbanand rent ut sagt , varje gång någon kastar skit, tror hemska saker om Tims familj, smutskastar dom, tror att de struntade i Tim när han mådde dåligt, att han har varit usatt för sexuella övergrepp av någon närstående m.m . Jag är säker på att Tim hade stöttande o engagerade föräldrar o syskon som gjorde allt de kunde för att hjälpa honom. Det är inte så lätt att " lägga sig i " om inte ens anhöriga vill att man ska göra det. Han kanske inte ville ta emot deras hjälp. Han ville kanske försöka fixa sitt liv på egenhand o inte ville tynga o oroa sina anhöriga. Har själv erfarenhet av att det är så ibland. Man försöker så gott man kan ändå, men som sagt det är inte lätt att bestiga mount everest , man måste ta sig dit , innan man kan börja klättra.
Citera
2018-05-17, 20:32
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Hårdvara har gått över till mjukvara fullständigt. De flesta studios kör endast med plugins. De flesta artister idag har en dator hemma och producerar sin musik med ett midi-keyboard. Utvecklingen av samplings instrument är i fullgång där t.ex ljud kan formas av olika boxar där man drar i snören eller liknande. Den fysiska biten har du rätt i. När man spelar på ett piano vill man ju spela på ett piano.
Men till största del sköter datorerna idag all korrigering inom instrumenten för att få dom till exakt pitch för att passa dagens radio musik.

Rocken har även inspirerats av den elektroniska dans musiken sätt att mixa musiken. Metallica har tagit inspiration från den t.ex. Nu använder hela branschen samma sätt att se på den

Självklart vet och förstår jag vidden av datorers påverkan på produktion.
Jag har själv spelat in en hel del låtar med superior drummer och axe fx, men jag spelar ju fortfarande in musiken med min gitarr och bas.
Sen, eftersom jag inte har trummor så gör jag dessa på datorn.
Utöver det så sker såklart all mixning o.s.v. på datorn via olika plugins och mjukvaruprogram, det är inte det jag säger.
Det jag säger är att själva skapandet och den kreativa processen kommer fortsätta ske med själva instrumenten i centrum, men produktionsmässigt så används ju datorer till 99% idag.
Men det är viktigt att skilja på dom två sakerna.
Jag pratar inte om elektronisk musik nu, då jag spelar metal, jag pratar om musik som framförs av ett band live.
Citera
2018-05-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
Det är inget hån att påvisa märkliga sammanträffanden- undrar varför inte denna domän stängts ner då det borde vara copyright brott mot att länka Tims fulla namn till en musik site med kopplingen avicci/avicii osv...

att det dessutom skett veckor strax innan Tims dödsfall annonserats- Tycker du inte det är konstigt?

Efter en sådan uppmärksammad död är det väl inte konstigt? Om det är någon gång man ska utnyttja hans namn på det sättet så är det nu.

"Hån" kanske var en överdrift. Men musiken är ju producerad på låg låg nivå och det finns inte en chans i världen att Avicii/Tim skulle posta något sånt, det tror jag alla som håller på med musik kan hålla med om. Angående copyright-brott vet jag faktiskt inte, men det finns säkert en rimlig förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in