Citat:
Ursprungligen postat av
ludde9601
Jag tror så här! Ingen av Tims vänner och kollegor har fått höra ett skit från familjen! Familjen mörkar och alla har naturligtvis respekt för familjens sorg. Ändock, Tim har firat alla sina födelsedagar, jular, nyår, midsommar etc etc i nästan 10 år UTAN familjen. Tim har av någon anledning, även när han varit i Sverige, valt bort familjen och sett hans vänner som de närmaste! Tänker man efter är det precis så det ser ut!
Jag tycker att det är helt sjukt att omvärlden, vänner och kollegor till Tim inte får veta ett skit. Hur han gick bort! Var kroppen är? När begravningen är? Blir det någon minneskonsert? Det har fan gått 4 veckor och en sak jag verkligen undrar VAD FAN MÖRKAR MEDIA FÖR???
Hur vet du att han valt bort familjen?
Hur vet du att vänner och kollegor inte får veta ett skit?
Tim var en ung man som bott utomlands i många år, när man kommer hem, är det klart man umgås
med familjen, så har även han gjort. Men konstigare vore om han inte träffade sina vänner mest, än att sitta hemma på kammaren med mor och far.
Har en dotter som jobbar utomlands, vi har alltid varit väldigt nära i familjen, men när hon kommer hem så är det sina vänner hon träffar mest.. Oss äter hon middag med..Inget konstigt.
Tänker man noga, så har det bara gått fyra veckor...Familjen upplever just nu något som de aldrig upplevt förut, både rent känslomässigt, man har förlorat en bror och en son. Men även rent praktiskt.
Kan ni föreställa er allt som skall ordnas, både här hemma och i USA. Börjar man tänka så blir man helt snurrig. De har säkert ett proffesionellt nätverk omkring sig just nu som guidar dem i allt, även presskontakt. De har inga skyldigheter att berätta något för oss, kollegor eller fans. Jag är dock säker på att man har kontakt med närmsta vänkretsen, om man behöver det. Vännerna mår dåligt såklart och är chockade men de har också ett lugn och är ganska klara över vad som hänt. Inget dramatiskt.
Kroppen är ju självklart på ett bårhus, och varför behöver vi veta var?
Rent spontant tror jag att begravningen har varit och att man ordnade det väldigt snabbt.
Som jag skrivit här innan, tänk vilket kaos om allmänheten skulle få reda på det..tänk vilka dramascener det skulle bli, när superfansen dyker upp, usch bara tanken...
Kan ju vara så att man i samförstånd med press och media, just nu lagt locket på av orsaker.
Där kommer säkert mer infomartion till omvärlden, men det har bara gått fyra veckor, många trådar som skall knytas ihop. De vill också vara alldeles säkra på saker och ting innan de gör uttalanden.
Framförallt tror jag de respekterar sin son, bror och vän. De som behöver veta, vet.
Det som jag kan hålla med om i dagens samhälle, är att det verkligen inte finns någon läcka, överhuvudtaget från något håll. Varken i Sverige, Oman eller USA. Inga foto, inga dåliga amatörfilmer, inga onda ord om Tim...inget....väldigt imponerande faktiskt, och det gör mig på något sätt glad🙂