2018-05-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
+1!

Skrev själv (som någon nämnt i andra tråden ) till Aftonbladet häromdagen, men de lovade att skriva så fort det fanns något att skriva. Enligt dem väntar alla på vidare info från famlljen. Förståeligt att hans verksamhet och hur den ska skötas tar tid att reda upp, men en dödsannons....

Skrev även till hans presstalesman, men hon har ej svarat.
Jag förstår ändå inte riktigt.. Varför måste du (ni) ha detaljer om HUR han dog? Det tycker jag är väldigt osmakligt och respektlöst.. Han är död. Och när och var begravningen hålls, spelar väl inte heller någon roll när det endast bör vara anhöriga och vänner som går på den... Stackars familj, tidningarna står som nå gamar o väntar på smaskiga detaljer att gotta sig i.. Äckligt.
Citera
2018-05-17, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Tänker så mkt på hur folk blir arga om en skriver för mkt om tim. Då är man någon som vill ha uppmärksamhet osv. Men skriver man förlite så är det misstänktsamt.

Allt blir liksom fel. Sluta berätta hur andra ska sörja. Sociala medier säger inte ett skit. Förlåt men alltså ni vet inget, om något. Sorgbearbetning, Tim, tims familj och relationer, tims eventuella diagnoser, tims flickvän, tims ex ooooosv. Kan ni ikte bara backa och sluta berätta hur allt är och hur alla ska vara och reagera och sörja på ett ”perfekt sätt”?

Tycker du börjar bli jävligt jobbig
Du hoppar in här och vill vara nån jävla polis hela tiden och tala om för folk på villket sätt dem ska skriva sina inlägg
Du är inte här och bidrar till ämnet utan agerar skolfröken/
Låt moderator göra det jobbet

Du började med att du ville ge alla här en kurs i hobby psykologi . Vad psykisk illamående är
Och hur man bör hantera människor som mår dåligt
Newsflash for you... 2018/ in current society är psykisk ohälsa en global epidemi och tyvärr är det extremt många som lider av allt från djup ångest sjäkvmordstankar djup depression etc
Mao är det inte bara du som har insikt i vad detta innebär.

Du har utnämt dig till någon som villl komma hit och uppfostra andra i hur de vill utrycka sina tankar
Sluta med det och respektera att alla individer upplever hela livet i ett multidimensionellt raster

Du har också skrivit många ggr att du mår dåligt av vad folk skriver här och att du hoppar av tråden .... well...
Varför är du fortfarande här? Och läser? Om denna tråd inte ger dig annat än negativitet

Precis som du nu skriver att människor sörjer olika så utrycker sig alla olika pga att man just känner olika.
Annoying as fuck!
Senast redigerad av TheCaptainAO 2018-05-17 kl. 07:48.
Citera
2018-05-17, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Jag förstår ändå inte riktigt.. Varför måste du (ni) ha detaljer om HUR han dog? Det tycker jag är väldigt osmakligt och respektlöst.. Han är död. Och när och var begravningen hålls, spelar väl inte heller någon roll när det endast bör vara anhöriga och vänner som går på den... Stackars familj, tidningarna står som nå gamar o väntar på smaskiga detaljer att gotta sig i.. Äckligt.

Nej det är inte alls det som är intresset här
Helt motsatt faktiskt
Många upplever en djup sorg och tycker hans dödsfall är extremt märkligt
Folk här bearbetar tankar runt vad som egentligen hänt
Det är tecken på att han är både älskad saknad och att han på riktigt berört människor

Många har uppfattningen att hans död inte är utredd. Allt spelar roll
Ingen här är ute efter skvaller för att " gotta" sig
Folk är genuint upprörda ledsna och letar efter avslut och förståelse.
Citera
2018-05-17, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag tror så här! Ingen av Tims vänner och kollegor har fått höra ett skit från familjen! Familjen mörkar och alla har naturligtvis respekt för familjens sorg. Ändock, Tim har firat alla sina födelsedagar, jular, nyår, midsommar etc etc i nästan 10 år UTAN familjen. Tim har av någon anledning, även när han varit i Sverige, valt bort familjen och sett hans vänner som de närmaste! Tänker man efter är det precis så det ser ut!
Jag tycker att det är helt sjukt att omvärlden, vänner och kollegor till Tim inte får veta ett skit. Hur han gick bort! Var kroppen är? När begravningen är? Blir det någon minneskonsert? Det har fan gått 4 veckor och en sak jag verkligen undrar VAD FAN MÖRKAR MEDIA FÖR???
Hur vet du att han valt bort familjen?
Hur vet du att vänner och kollegor inte får veta ett skit?
Tim var en ung man som bott utomlands i många år, när man kommer hem, är det klart man umgås
med familjen, så har även han gjort. Men konstigare vore om han inte träffade sina vänner mest, än att sitta hemma på kammaren med mor och far.
Har en dotter som jobbar utomlands, vi har alltid varit väldigt nära i familjen, men när hon kommer hem så är det sina vänner hon träffar mest.. Oss äter hon middag med..Inget konstigt.

Tänker man noga, så har det bara gått fyra veckor...Familjen upplever just nu något som de aldrig upplevt förut, både rent känslomässigt, man har förlorat en bror och en son. Men även rent praktiskt.
Kan ni föreställa er allt som skall ordnas, både här hemma och i USA. Börjar man tänka så blir man helt snurrig. De har säkert ett proffesionellt nätverk omkring sig just nu som guidar dem i allt, även presskontakt. De har inga skyldigheter att berätta något för oss, kollegor eller fans. Jag är dock säker på att man har kontakt med närmsta vänkretsen, om man behöver det. Vännerna mår dåligt såklart och är chockade men de har också ett lugn och är ganska klara över vad som hänt. Inget dramatiskt.

Kroppen är ju självklart på ett bårhus, och varför behöver vi veta var?
Rent spontant tror jag att begravningen har varit och att man ordnade det väldigt snabbt.
Som jag skrivit här innan, tänk vilket kaos om allmänheten skulle få reda på det..tänk vilka dramascener det skulle bli, när superfansen dyker upp, usch bara tanken...

Kan ju vara så att man i samförstånd med press och media, just nu lagt locket på av orsaker.
Där kommer säkert mer infomartion till omvärlden, men det har bara gått fyra veckor, många trådar som skall knytas ihop. De vill också vara alldeles säkra på saker och ting innan de gör uttalanden.
Framförallt tror jag de respekterar sin son, bror och vän. De som behöver veta, vet.

Det som jag kan hålla med om i dagens samhälle, är att det verkligen inte finns någon läcka, överhuvudtaget från något håll. Varken i Sverige, Oman eller USA. Inga foto, inga dåliga amatörfilmer, inga onda ord om Tim...inget....väldigt imponerande faktiskt, och det gör mig på något sätt glad🙂
Citera
2018-05-17, 08:30
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag tror så här! Ingen av Tims vänner och kollegor har fått höra ett skit från familjen! Familjen mörkar och alla har naturligtvis respekt för familjens sorg. Ändock, Tim har firat alla sina födelsedagar, jular, nyår, midsommar etc etc i nästan 10 år UTAN familjen. Tim har av någon anledning, även när han varit i Sverige, valt bort familjen och sett hans vänner som de närmaste! Tänker man efter är det precis så det ser ut!
Jag tycker att det är helt sjukt att omvärlden, vänner och kollegor till Tim inte får veta ett skit. Hur han gick bort! Var kroppen är? När begravningen är? Blir det någon minneskonsert? Det har fan gått 4 veckor och en sak jag verkligen undrar VAD FAN MÖRKAR MEDIA FÖR???

Men vet du att vänner och kollegor inte vet nånting? Hur vet du eller nån annan utomstående att vänner och kollegor inte har fått veta nånting? Jag drar hellre slutsatsen att det absolut pågår samtal vänner, kollegor och familjen emellan men att det hålls privat. Vi andra har faktiskt ingen självklar rättighet att veta några som helst detaljer, även om vi känner oss berörda och sorgsna över Tims bortgång. Det är klart att så småningom kommer det säkert information om begravning, varesig det är ett datum för när den blir eller ett uttalande om att den redan skett privat.

Vi äger inte Avicii eller Tim Bergling, vi kan ha haft och fortsätter ha känslor för honom och hans sorgliga öde, men vår förlust går inte att jämföra med hans närmaste vänner eller familj. Att dom inte sitter live och fläker ut sina känslor eller detaljer runt hans liv och död är väl förståeligt i min mening, och mycket värdigt tycker jag. Jag ser det som ett tecken på en djup, väldigt privat sorg och en värdighet i en bottenlöst tragisk situation. Jag kan inte säga hur jag skulle agera eller reagera om jag förlorade syskon, son eller vän på detta sättet, men jag tror att jag skulle vilja dra mig undan och sörja och inte få min döda närstående granskad inför almännheten, jag skulle vilja skydda min närstående i dennes död.
Citera
2018-05-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
Nej det är inte alls det som är intresset här
Helt motsatt faktiskt
Många upplever en djup sorg och tycker hans dödsfall är extremt märkligt
Folk här bearbetar tankar runt vad som egentligen hänt
Det är tecken på att han är både älskad saknad och att han på riktigt berört människor

Många har uppfattningen att hans död inte är utredd. Allt spelar roll
Ingen här är ute efter skvaller för att " gotta" sig
Folk är genuint upprörda ledsna och letar efter avslut och förståelse.

Exakt så! 👍🏻

Underligt med personer som ska hacka, ifrågasätta och som det känns medvetet feltolka....
Citera
2018-05-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Exakt så! 👍🏻

Underligt med personer som ska hacka, ifrågasätta och som det känns medvetet feltolka....
Om det var mig du menade så var det inte alls menat så.. Undrade mest varför folk behöver detaljer. Det är flera st som frågat här i tråden ”nån som vet hur han gjorde det?”. Det tycker jag är förfärligt osmakligt och helt onödigt. Jag tänker som så, att om det vore min anhöriga så hade inte jag velat att detaljer runt tillvägagångssättet hade diskuterats eller som känd person, läckt ut.. känns så ovärdigt på något sätt.
Citera
2018-05-17, 09:52
Medlem
Citat:
Om det var mig du menade så var det inte alls menat så.. Undrade mest varför folk behöver detaljer. Det är flera st som frågat här i tråden ”nån som vet hur han gjorde det?”. Det tycker jag är förfärligt osmakligt och helt onödigt. Jag tänker som så, att om det vore min anhöriga så hade inte jag velat att detaljer runt tillvägagångssättet hade diskuterats eller som känd person, läckt ut.. känns så ovärdigt på något sätt.

Om mitt inlägg var otydligt så kan jag förtydliga mig: nämner inte HUR någonstans, men det tolkade du ut på eget bevåg.
Citera
2018-05-17, 10:16
Medlem
Citat:

Jag är helt enig med dig.
Och jag respekterar andras åsikter och inlägg.
Min åsikt är att Omvärlden som kände Avicii - artisten, behöver inte veta detaljer. Han berörde miljontals människor med sin musik och sin genuina personlighet. Vi kan sörja att vi inte får mer musik, inte får gå på fler konserter, inte få se mer av stilige Avicii...Men att vi skulle må bättre av detaljer, som tillvägagångsätt, var ,hur och varför...tror inte jag på, och Det är definitivt inte bra för hans fans som identifierar sig med honom och som då kanske följer hans tragiska öde..
Vi vet det vi behöver veta, han valde att avsluta och vi vet ju alla varför, att i grund och botten mådde han inte bra. Inget nytt under solen. Det var det familjen gick ut med i ett sakligt och vackert meddelande. Allt är utrett för familj och vänner är jag säker på. Finns inget skumt i detta. Man kan ju vända ut och in på allt, om man vill.

Handen på hjärtat...Det är av ren och skär nyfikenhet vi vill veta detaljer. Inget att sticka under stol med....Så har det varit i alla tider, kommer alltid att vara så. Olyckor, mord och självmord - worlwide eller på hemmaplan. Människan får någon typ av tillfredställelse när man får veta detaljer.
Om vi är ärliga visst är det så, eller har jag fel?

Familj och vänner runt Tim Bergling behöver däremot detaljerna för att gå vidare och för att kunna förstå och få ett avslut.
Citera
2018-05-17, 10:35
Medlem
Citat:

Detaljer om hur han dog är central information för att ge klarhet i varför den osmanska polisen redan samma dag uttalade att ingen misstanke fanns om brott och varför ingen ambulans tillkallades. Han måste ha varit solklart självmordsbenägen och stendöd.
Det är också viktig information för att bedöma hur stor sannolikhet det är att han tog livet av sig. Jag tycker tyvärr sannolikheten är låg med tanke på Tims tidigare uttalade rädsla för vassa föremål och för döden.
Sen är det också viktigt för att veta hur lång tid han var ensam, hur lång tid det tar att dö av tillvägagångssättet. Ju längre tid dess större risk för att ingen brydde sig.

Begravning brukar utlysas när den har ägt rum om vänner och familj velat ha det privat. Nu är det bara locket på. Mycket misstänksamt!

En motfråga till dig:
Hur vet du att alla brydde sig och att alla sörjer? Hur kan du vara så tvärsäker på det? Om du inte har argument eller indikationer som visar på det, så har du ingenting att bidra med till ämnet.

Min teori är indirekt mord, någon lockade honom att dricka alkohol och ta skumma droger, och inspirerade honom att hålla nära och kära på lite avstånd. De nära och kära svarade med att strunta totalt i honom, han var ju rik och framgångsrik och kunde köpa den bästa vården och överleva allt, trodde de.

Så den redan bräckliga hälsan försämrades och overklighetskänslorna blev kroniska.
Citera
2018-05-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Jag är helt enig med dig.
Och jag respekterar andras åsikter och inlägg.
Min åsikt är att Omvärlden som kände Avicii - artisten, behöver inte veta detaljer. Han berörde miljontals människor med sin musik och sin genuina personlighet. Vi kan sörja att vi inte får mer musik, inte får gå på fler konserter, inte få se mer av stilige Avicii...Men att vi skulle må bättre av detaljer, som tillvägagångsätt, var ,hur och varför...tror inte jag på, och Det är definitivt inte bra för hans fans som identifierar sig med honom och som då kanske följer hans tragiska öde..
Vi vet det vi behöver veta, han valde att avsluta och vi vet ju alla varför, att i grund och botten mådde han inte bra. Inget nytt under solen. Det var det familjen gick ut med i ett sakligt och vackert meddelande. Allt är utrett för familj och vänner är jag säker på. Finns inget skumt i detta. Man kan ju vända ut och in på allt, om man vill.

Handen på hjärtat...Det är av ren och skär nyfikenhet vi vill veta detaljer. Inget att sticka under stol med....Så har det varit i alla tider, kommer alltid att vara så. Olyckor, mord och självmord - worlwide eller på hemmaplan. Människan får någon typ av tillfredställelse när man får veta detaljer.
Om vi är ärliga visst är det så, eller har jag fel?

Familj och vänner runt Tim Bergling behöver däremot detaljerna för att gå vidare och för att kunna förstå och få ett avslut.

Det är väl bara att acceptera att vi tänker olika känner jag. Är personligen inte det minsta intresserad av smaskiga detaljer eller sensationslystenhet. I övrigt hänvisar jag till TheCaptainAO:s senaste inlägg.
Citera
2018-05-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginza85
Haha alltså nu får ni lägga av.
Mannen bakom DJ Gizzlar heter Thomas Gisslar. Avicii inspirerad absolut. Söker ni på DJ Gizzlar och läser under offentliga inlägg så kan ni hitta det själva.
Varför spekulerar ni om han fortfarande lever? Ni tycker inte det är lite sjukt?

Jag tror inte Tim lever och har aldrig yppat något sånt. Familjen gick ju snabbt ut med att Tim begått självmord. Nu diskuterade vi vem DJ Gizzlar var och det besvarades ju redan för flera inlägg sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in