Citat:
Ursprungligen postat av
dullako
Det är väl alla företags motto, att tjäna så mycket stålar som möjligt. Nu är det inte chefer för dessa företag som bestämmer utan det är en ledning, många av dessa läkemedelsföretag är dessutom börsnoterade aktiebolag. De har ägare som kräver avkastning helt enkelt. Det är en industri likt många andra och fokuserar inte på ditt och mitt välbefinnande. De vill behandla sjukdomar instället för att bota dem. Det hände Tim samt att hans managers och andra parasiterande folk som sög ur all hans energi.
Det är verkligen inte Läkemedelsindustrins fel.
Efter de operationer han genomgick så kan man få dessa typer av preparat utskrivna. Sedan, i min liberala mening, ligger givetvis halva ansvaret hos läkaren och halva hos individen. Om detta är fallet – att blanda opiater (smärtstillande) med alkohol är en dålig idé och är något som varje läkare oavsett nationalitet skall nämna till sina patienter.
Efter behandling och under medicinering borde han mediterat på Madagaska i åtminstone ett år, men han var väl för taggad att komma tillbaka. Jag tror helt enkelt han var sliten. Hans organ hann aldrig återhämta sig ordentligt.
Pågen hade ett
net worth på nästan 1 miljard. Ni som säger att han inte var ett geni får tänka om.