2018-04-21, 12:59
Medlem
apropå gubbarna här som inte fattar avicii, "bara trycka på knappar" osv. det är ju helt i sin ordning. så var det när mozart kom fram, när jazzen var ny, punken, hiphopen etc etc. samma slags gubbar muttrade samma saker. "ska det här vara musik?? nä tacka vet jag RIKTIG MUSIK" osv osv
Citera
2018-04-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Opiater ger andningsdepression.
Nej, opiater kan ge andningsdepression.
Citera
2018-04-21, 13:00
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Det är väl alla företags motto, att tjäna så mycket stålar som möjligt. Nu är det inte chefer för dessa företag som bestämmer utan det är en ledning, många av dessa läkemedelsföretag är dessutom börsnoterade aktiebolag. De har ägare som kräver avkastning helt enkelt. Det är en industri likt många andra och fokuserar inte på ditt och mitt välbefinnande. De vill behandla sjukdomar instället för att bota dem. Det hände Tim samt att hans managers och andra parasiterande folk som sög ur all hans energi.

Det är verkligen inte Läkemedelsindustrins fel.

Efter de operationer han genomgick så kan man få dessa typer av preparat utskrivna. Sedan, i min liberala mening, ligger givetvis halva ansvaret hos läkaren och halva hos individen. Om detta är fallet – att blanda opiater (smärtstillande) med alkohol är en dålig idé och är något som varje läkare oavsett nationalitet skall nämna till sina patienter.

Efter behandling och under medicinering borde han mediterat på Madagaska i åtminstone ett år, men han var väl för taggad att komma tillbaka. Jag tror helt enkelt han var sliten. Hans organ hann aldrig återhämta sig ordentligt.

Pågen hade ett net worth på nästan 1 miljard. Ni som säger att han inte var ett geni får tänka om.
Citera
2018-04-21, 13:01
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Botswana? Det land i världen som har mest HIV..fast den vet inte den gemene svensken..

Jo, själv vill jag inte heller resa dit. Tydligen ska det finnas exklusiva safariarrangemang i Botswana som drar till sig förmögna turister resp. kändisar som vill slippa "gemena västerlänningar" i största allmänhet på sina semesterrresor.
Citera
2018-04-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Varför tror du det?
Hela charmen med musik är ju själva instrumentet. Att sitta och fylla i noter i ett datorprogram tar bort hela charmen med musik för alla som gillar att spela ett instrument.
Det är ungefär som att säga att ingen kommer måla med pensel och färg i framtiden, all konst kommer ske i en dator.
Så kommer det verkligen inte bli.

Och en dator kan inte vara ett instrument eller en kanvas?

Gällande konst så görs helt fantastisk interaktiv konst med datorer redan nu.
Citera
2018-04-21, 13:02
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Njae, typ 10% av USAs befolkning käkar opiater mot smärtor, Oxycontin etc. utan att det orsakar ngn massdöd.
Att ngt som de flesta tar som smärtstillande skulle vara orsaken är tveksamt. Tror mer på självmord då han verkade deprimerad.

Mja det är ju massdöd av opiater i USA vet inte va fan du snackar om.
Opiater är den meat förrädiska typ av drog som finns, oxy är väl topp 3 och slåss mot heroin och morfin som är rätt duktiga på att ta liv.
Citera
2018-04-21, 13:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Du pratar om framträdandet nu. Någon ska ju skriva låtarna också, det finns ingen ”skapa en fet hit”-knapp på deras datorer. Det handlar om extrem fingertoppskänsla och hårt arbete, tro det eller ej.
Det är jag helt övertygad om. Jag försöker inte alls förringa det jobb & den begåvning som behövs för att arbeta fram musik i en studio.

Men turnerandet där man ständigt är på resande fot & egentligen inte gör något mer än att visa upp sig bakom några fejkade skivspelare, kan säkert fresta på psyket & lätt leda till att man tar till flaskan eller droger.
Citera
2018-04-21, 13:04
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Njae, typ 10% av USAs befolkning käkar opiater mot smärtor, Oxycontin etc. utan att det orsakar ngn massdöd.
Att ngt som de flesta tar som smärtstillande skulle vara orsaken är tveksamt. Tror mer på självmord då han verkade deprimerad.

Det orsakar just en massdöd i USA. Fler dör av opioider än i trafiken där borta...
Citera
2018-04-21, 13:05
Avslutad
Citat:
Varför tror du det?
Hela charmen med musik är ju själva instrumentet. Att sitta och fylla i noter i ett datorprogram tar bort hela charmen med musik för alla som gillar att spela ett instrument.
Det är ungefär som att säga att ingen kommer måla med pensel och färg i framtiden, all konst kommer ske i en dator.
Det behöver inte vara så. För mig är charmen med musiken är att höra den, oavsett hur den kom till. Jag spelar flera instrument och älskar naturligtvis att fippla med dem oavsett tid på dygnet, men den ultimata upplevelsen uppstår först när man lyssnar på något man skapat och kan anse det vara ”färdigt” så att man kan utforska nästa grej som spelar inne i skallen och behöver konkretiseras. Det är löjligt konservativt att knyta ljudet till ett visst instrument för att det ska vara ”äkta”.
Citera
2018-04-21, 13:06
Medlem
Har själv haft akut pankreatit en gång, jag trodde jag skulle dö. Fattade själv inte vad det var, var ensam hemma och mådde så dåligt att jag inte ens inte orkade/vågade/kunde ringa sjukvårdsupplysningen. Orkade inte för att jag var i stort sett medvetslös av smärta samtidigt som smärtan var så stark att jag hade panik, så nåt slags mellanting av panik och medvetslöshet. Ålade mig på köksgolvet, var det enda jag kunde göra, kallsvettades och hade feber och kunde nästan inte andas, det går inte att beskriva. Vågade inte därför att jag kände att ingenting skulle hjälpa mig, det skulle bara göra allt värre att komma till sjukhus. Så jag ville inte få dit en ambulans, det var instinkten jag hade och det stämmer delvis att sjukvården inte kan göra så mycket rent akut mer än att smärtstilla, som jag fick reda på i efterhand.
Senast redigerad av somerandom 2018-04-21 kl. 13:18.
Citera
2018-04-21, 13:07
Medlem
Jag tror hans kropp la av helt enkelt. Arbetsnarkoman, stressad och fått en massa sjukdomar till följd av det, det håller aldrig länge.

Han kände nog en lika stor stress även efter han slutat turnera. Han hade en del otrevliga saker i skallen också, djup tänkare.

Hjärtinfarkt tippar jag på.
Citera
2018-04-21, 13:07
Medlem
HotBrunettes avatar
Citat:
Varför tror du det?

Hårdvara har gått över till mjukvara fullständigt. De flesta studios kör endast med plugins. De flesta artister idag har en dator hemma och producerar sin musik med ett midi-keyboard. Utvecklingen av samplings instrument är i fullgång där t.ex ljud kan formas av olika boxar där man drar i snören eller liknande. Den fysiska biten har du rätt i. När man spelar på ett piano vill man ju spela på ett piano.
Men till största del sköter datorerna idag all korrigering inom instrumenten för att få dom till exakt pitch för att passa dagens radio musik.

Rocken har även inspirerats av den elektroniska dans musiken sätt att mixa musiken. Metallica har tagit inspiration från den t.ex. Nu använder hela branschen samma sätt att se på den
Senast redigerad av HotBrunette 2018-04-21 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in