2018-05-16, 19:43
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det har du helt rätt i. Bevisföring i en nätdiskussion går till som så att man citerar bevismaterialet i sitt inlägg.

Du ska bevisa att du har rätt för att det är "uppenbart". Allt som är uppenbart har bevisats av vetenskapen.
Vad är din alternativa syn på saken och dina argument. Kom med ett vettigt inlägg som inte går ut på att gräla så ska komma med källhänvisning.
Citera
2018-05-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad är din alternativa syn på saken och dina argument. Kom med ett vettigt inlägg som inte går ut på att gräla så ska komma med källhänvisning.

Jag vill veta hur TS och de som håller med honom definierar "styrka".
Citera
2018-05-16, 19:58
Bannlyst
Citat:
Jag vill veta hur TS och de som håller med honom definierar "styrka".
Fysisk styrka. Snittmannen möter snittkvinnan i t ex boxning eller brottning - mannen vinner extremt enkelt.

Fysisk uthållighet. Samma personer möts i t ex att jogga till någon av dem stupar - skulle inte förvåna mig om kvinnan vinner.

Om de slåss på liv och död, ska kvinnan sedan från graven ropa: "jamen, jag hade iaf jävligt starka blodkärl" Det är den fysiska fajten som någon vinner respektive förlorar, som avgör den fysiska styrkan - alla - utom möjligen du och någon till, menar samma sak när det gäller den saken.

Om samma personer lyfter varsin skivstång. Mannen lyfter 70 kilo, och kvinnan 40-50 kilo. Anser du då att kvinnan minsann kan anses lika stark, för hon har ju kanske väldigt starka blodkärl?
Citera
2018-05-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Fysisk styrka. Snittmannen möter snittkvinnan i t ex boxning eller brottning - mannen vinner extremt enkelt.

Fysisk uthållighet. Samma personer möts i t ex att jogga till någon av dem stupar - skulle inte förvåna mig om kvinnan vinner.

Exempel är inte samma sak som definition.

"Kan du definiera baljväxter?"
"Kikärtor är baljväxter."

Exempel vs definition = inte samma sak.
Citera
2018-05-16, 20:05
Avslutad
Citat:
Fast jämförelsen mellan män och kvinnors fysiska styrka är baserad på hur vi är byggda, inte på vad vi faktiskt kan. Det skulle vara som att påstå att du lättare skulle vara bekväm instängd i en låda än vad en lång person skulle vara, vilket inte är säkert eftersom man måste ta med vighet, lungkapacitet, fettprocent och annat i beräkningen.

Min poäng är att jag anser det klokare att sluta göra direkta jämförelser eftersom resultatet därav är helt intetsägande just eftersom vi är annorlunda.

Och det är helt okej att vi är annorlunda.
Citera
2018-05-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Min poäng är att jag anser det klokare att sluta göra direkta jämförelser eftersom resultatet därav är helt intetsägande just eftersom vi är annorlunda.

Och det är helt okej att vi är annorlunda.

Tråden handlar inte om att det är okej eller inte okej att män och kvinnor är annorlunda. jag har aldrig hört någon påstå att män och kvinnor är identiska, inte en radikalfeminister.
Citera
2018-05-16, 20:13
Medlem
fskers avatar
Citat:
Vilken diskussion?

Diskussionen som handlar om på vilken vetenskaplig grund jag baserar det empiriskt bevisade påståendet om att män är fysiskt starkare än kvinnor, som grundar sig i mitt ifrågasättande av den icke-empiriskt bevisade filosofiska TEORIN om att symantiken på något magiskt sätt fått det att framstå som att fysisk styrka är subjektiv.
Citera
2018-05-16, 20:15
Avslutad
Citat:
Tråden handlar inte om att det är okej eller inte okej att män och kvinnor är annorlunda. jag har aldrig hört någon påstå att män och kvinnor är identiska, inte en radikalfeminister.

Tråden handlar om en artikel som gör just den direkta sortens direkta jämförelse jag argumenterar helt meningslös.
Citera
2018-05-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Hur kan detta vara PK??? Att SVT låter småstolliga teorier komma till tals? Det är ju snarare tvärt om, att vara PK är ju ändå att försöka vara massan till lags. Du kan orimligen tro att merparten av befolkningen är av den uppfattningen att kvinnan är fysiskt starkare än mannen. Du låter precis lika fånig som invandrare som alltid drar rasist-kortet. Skärp dig!

Massan till lags? Som att alltid påtvinga svenskarna stolliga idéer? Du är ett aktiverat troll!
Citera
2018-05-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Diskussionen som handlar om på vilken vetenskaplig grund jag baserar det empiriskt bevisade påståendet om att män är fysiskt starkare än kvinnor, som grundar sig i mitt ifrågasättande av den icke-empiriskt bevisade filosofiska TEORIN om att symantiken på något magiskt sätt fått det att framstå som att fysisk styrka är subjektiv.

Och hur förlorade jag den diskussionen?
Citera
2018-05-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Tråden handlar om en artikel som gör just den direkta sortens direkta jämförelse jag argumenterar helt meningslös.

Nej, tråden handlar om ordval. Det är flera som har rapporterat den för 0.02.
Citera
2018-05-16, 20:23
Medlem
fskers avatar
Citat:
Nej, tråden handlar om ordval. Det är flera som har rapporterat den för 0.02.

Lite trist att du diskuterar ordval då DET ÄR FEL DEL AV FORUMET ATT GÖRA DETTA PÅ.

Flyttas tråden diskuterar VI ANDRA kan se utifrån en annan ståndpunkt.
Senast redigerad av fsker 2018-05-16 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in