Citat:
Ursprungligen postat av
NotBad
Jag förstår vad du menar. Precis som det skrivs ovan så håller jag med om att OS X var bättre tidigare. Utan tvekan. Kanske var när Steve Jobs dog som allt gick åt helvete?
Argumentet att allt kanske gick åt helvete när Jobs dog är både uttjatat och håller föga. Detta för att det har gått oerhört bra för Apple efter Jobs dog och då menar jag inte enbart ekonomiskt. Det är ytterst saker och funktioner etc som Apple släppt och säljer idag som Jobs personligen haft nåt större inflytande på, eller över huvud taget. Ändå ligger Apples produkter fortfarande bra till i statistiken, och redovisar ofta bättre siffror i statistiken idag än när Jobs höll i rodret.
Sådana här trådar är egentligen rätt tröttsamma, för de handlar nästan enbart om subjektiva åsikter, där påståendena om vad folk upplever med sina (om de ens haft någon) Mac eller andra Apple-produkter extremt ofta är halvsanningar, rena felaktigheter eller påhittade lögner. Antingen för att de är ute på just en hate-mission och vill provocera, eller för att de själva inte har så jäkla bra koll på det de pratar om vilket i sig är lustigt för det är ju ofta man ser påståendet från de som ogillar Apples produkter att dessa är till för folk som är otekniska etc. Och ändå så verkar de som kör Windows eller Android och hånar andra för att vara otekniska alltså rätt otekniska själva när de ofta påstår saker om Apples produkter som helt enkelt inte stämmer.
Jag kan ta bara ett exempel på sådana totalt felaktiga påståenden som verkar omöjliga att få stopp på för de sprids hela tiden vidare.
Ofta får man läsa om att man måste ange kontokort/betalinfo för att över huvud taget kunna skapa ett Apple ID, och det tycker då folk är ruttet av Apple. Fast tyvärr är ju detta påstående fel (och det har kastat fram även i denna tråd några inlägg bakåt) då det är fullt möjligt att skapa Apple ID utan att ange några som helst betalkort etc, och Apple tillhandahåller t o m en beskrivning hur msn enkelt gör detta. Ändå så får vi se detta påstående gång på gång från folk...
I min värld verkar de som har mest problem med Apple och deras produkter vara de som själva aldrig haft och använt nån, eller bara kort fingrat på nån annans, och sen sväljer alla skit som andra påstår om dessa grejor och fördomarna göds fast det mesta ofta är felaktiga påståenden.
Att ogilla Apple eller deras produkter är helt ok, oavsett man tycker de är fula eller har tekniska brister etc, och välj då vad som helst annat som man tycker passar bättre. Men det är väldigt tråkigt när så många tycker så mycket, och ogillar grejorna, p g a förutfattade meningar, fördomar, påståenden etc som helt enkelt är felaktiga. Typ att det påstås att det inte skulle finnas nån funktione etc och så finns det just den funktionen.
Själv har jag levt med Mac privat sen 2009, som min primära hemmadator även om jag har flera Windatorer med, och jag kör Win på jobbet. Och personligen så trivs jag bäst med Mac och en del andra Apple-produkter. Och jag känner sällan igen eller har upplevt allt det negativa som så många påstår Appleprodukterna har och de ska ha upplevt. T ex så har jag aldrig upplevt att jag skulle få en massa tjat om skituppdateringar hels tiden, som nån i tråden nyss påstod han fick. Bara att ställa in hur man vill ha det ju, det är inte så tekniskt krävande direkt...
Jag har genom åren skrivit rejält många feedback till Apple om saker jag tyckt de borde kika på, rätta till, förbättra eller ändra på. Och i flera fall har det senare skett. Det kan ha handlat om rena bug-rapporter eller andra felaktigheter, till förslag till ändrade funktioner etc. Och med detta vill jag då säga att Apples produkter inte alltid är bäst på allt, för det är väl ingen produkt? Men de har somna fördelar och nackdelar precis som allt annat. Och det är upp till var och en att klura på vad som kan passa dem och köpa därefter. Typ att fördelarna väger upp ev nackdelar för dem.