2018-05-15, 17:45
Medlem
scoremaxs avatar
Jag tycker det är bra att man befäster att det är biologiska skillnader mellan könen, precis som det skall vara, och inte en massa ”38 olika kön”-trams.
Citera
2018-05-15, 17:51
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Är det några som dragit fördel av männens fysiska styrka så är det just kvinnorna, samhällsdebatten är på all time low, som vanligt!
Verkligen. Jag bryr mig inte ens längre så bisarrt detta land är. Låt konsekvenserna komma följt av alla galna diskussioner om hur de kunde uppstå. Jag hämtar popcorn.
Citera
2018-05-15, 17:58
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/har-har-vetenskapen-haft-fel-om-kvinnor

"Angela Saini berättar att kvinnan har framstått som det svagare könet rent fysiskt. Detta grundar sig i att män i snitt är 15 centimeter längre än kvinnor och har en överkroppsstyrka som är den dubbla."

"Men styrka kan definieras på andra sätt, menar Angela Saini. Kvinnor insjuknar senare i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar och lever längre."

Är det här en vansinnestolkning av begreppet "fysisk styrka"?
Är det OK att SVT publicerar Angelas tankar utan att ifrågasätta hennes tolkning det minsta?

Själv tycker jag detta är ett bra exempel på vad som händer när man bara anställer feminister på redaktionen. Man kan definiera vad som helst som vad som helst bara man vill. Det har dock ingenting med vetenskap att göra, men om tolkningen gör feministerna nöjda verkar SVT tycka det är OK forskning.
Ser inga problem med att man lyfter fram en åsikt som ifrågasätter rådande normer. Det är väl det som är en del i SVT:s uppdrag, att ge nya perspektiv och ifrågasätta åsikter. Att man publicerar en artikel innebär inte per definition att man anser att vetenskapligt kan bevisa att innehållet verkligen stämmer. Det vimlar av artiklar som mest är spekulationer, men de är motiverade ändå eftersom de ger oss nya perspektiv.
Citera
2018-05-15, 18:15
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Ser inga problem med att man lyfter fram en åsikt som ifrågasätter rådande normer. Det är väl det som är en del i SVT:s uppdrag, att ge nya perspektiv och ifrågasätta åsikter. Att man publicerar en artikel innebär inte per definition att man anser att vetenskapligt kan bevisa att innehållet verkligen stämmer. Det vimlar av artiklar som mest är spekulationer, men de är motiverade ändå eftersom de ger oss nya perspektiv.
Javisst gör det, som att äldst är starkast, vilket mervärde! som att en myra klarar av att lyfta 4 ggr sin egen vikt, blev du upplyft nu?
Citera
2018-05-15, 18:55
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Nu förstår jag ju din fina och i sak helt riktiga åsikt.

Tyvärr har kvaliteten blivit såpass låg emellanåt att det inte alls är motiverat, då det är agendasättande.
Citera
2018-05-15, 20:15
Medlem
Igni-ferroques avatar
Ser det mer som en språklig fråga. Hade man skrivit att styrka inte är samma sak som hälsa, eller poängterat att vårat samhälle behöver mindre och mindre fysisk styrka så visst.

Men nu betyder ju styrka just styrka så då blir det fel även om jag misstänker att journalisten i fråga snarare menar hälsa?
Citera
2018-05-15, 20:53
Medlem
Citat:

Herregud!

Pk-ismen har nått sådana bottennivåer, att man går så vilse, att "Kejsar utan kläder" går där fullt naken men ändå påklädd!
Citera
2018-05-15, 21:38
Bannlyst
Här har ni som vill veta hur lätt ni blir ledda, det tar en timme utav ert liv både män som kvinnor det torde det vara värt?

Allt handlar om polarisering och att lyfta upp samhällets svagare element för att försvaga/förstöra inget annat. Så oavsett man/kvinna stark/svag ung/gammal rik/fattig det har ingen betydelse dock så länge ni kämpar emot varandra gynnar det syftet. Det finns ingen naturlig process i detta allt är manipulerat för att skapa kaos. Och att det just skulle vara Ryssland idag som kör protokollet den naiva slutsatsen behöver ni inte ta

https://m.youtube.com/watch?v=5gnpCqsXE8g

Sen idag går det betydligt fortare att destabilisera länder via den betydligt högre mängden information via media som konsumeras utav ni naiva får.
Senast redigerad av Bern666 2018-05-15 kl. 22:05.
Citera
2018-05-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/har-har-vetenskapen-haft-fel-om-kvinnor

"Angela Saini berättar att kvinnan har framstått som det svagare könet rent fysiskt. Detta grundar sig i att män i snitt är 15 centimeter längre än kvinnor och har en överkroppsstyrka som är den dubbla."

"Men styrka kan definieras på andra sätt, menar Angela Saini. Kvinnor insjuknar senare i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar och lever längre."

Är det här en vansinnestolkning av begreppet "fysisk styrka"?
Är det OK att SVT publicerar Angelas tankar utan att ifrågasätta hennes tolkning det minsta?

Själv tycker jag detta är ett bra exempel på vad som händer när man bara anställer feminister på redaktionen. Man kan definiera vad som helst som vad som helst bara man vill. Det har dock ingenting med vetenskap att göra, men om tolkningen gör feministerna nöjda verkar SVT tycka det är OK forskning.

Men även hennes definition av "fysisk" styrka faller om man ser till sjukfrånvaro:
Sjukfranvaro--stora-skillnader-mellan-kvinnor-och-man

Att vara sjuk är inte roligt, det är skit. Kan kvinnors mkt högre sjukfrånvaro ha något med den enfaldiga feminismen att göra? Det är minsann ingen skillnad på könen, det är sociala konstruktioner osv. Så får en massa kvinnor betala ett högt pris för detta.
Senast redigerad av Efterdradd 2018-05-15 kl. 23:01.
Citera
2018-05-15, 23:38
Medlem
kungen101s avatar
Ärligt talat är det tröttsamt men all jämförelse hela tiden män är bättre på vissa saker och likaså kvinnor. Hur svårt ska det vara att acceptera det bara. Genom åren har allt blivit så känsligt med precis allting, vissa saker är bara att acceptera och sluta gnälla.
Citera
2018-05-15, 23:52
Medlem
MrBulldoggs avatar
Jag vet hur det går till på mitt gym.

Så fort en kvinna kommer in så ställer vi oss i ring och pekar och skrattar åt hur lite hon tar i bänk. Sen ger vi varandra high-fives när hon springer ut med tårar i ögonen och ringer sina lila-håriga medsystrar som kan Uppmana Till Kamp mot det vedervärdiga patriarkatet på Facebook.

Och om någon feministmupp på fullaste allvar tror att det är så det går till så har jag en fin bro mellan Malmö och Köpenhamn till salu för en spottstyver så länge du betalar cash.
Citera
2018-05-16, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Ärligt talat är det tröttsamt men all jämförelse hela tiden män är bättre på vissa saker och likaså kvinnor. Hur svårt ska det vara att acceptera det bara. Genom åren har allt blivit så känsligt med precis allting, vissa saker är bara att acceptera och sluta gnälla.

Det är inte tröttsamt det är väldigt konstruktivt för att hålla pöbeln i schack. Se mitt tidigare inlägg så kanske du förstår, så länge ni fokuserar på intetsägande bullshit så är ni lättledda inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in