Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet
Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?
(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Okej, jag svarar på trådstarten fast den är gammal.
Jag tror inte alls män ogillar intelligenta kvinnor.
Däremot så behöver nog vissa begåvade tjejer lära sig hur de går in i kvinnligt, lekfullt läge när de t ex dejtar eller är med sin man. Det är inget fult i att inte vara i hjärnans iq-del på heltid, utan att lämna den därhän ibland och vara mer i kroppen och hjärnans lobus playus kan vara ett smart drag för att möta killar på en annan nivå.