2018-05-15, 18:13
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Jag har inte ännu sett några kvinnor som berättar för omgivningen att de är långt mer korkade och ointelligenta än genomsnittet trots att de finns många av dem. Hur vet du att du har en "intellegens högt över genomsnittet"? Du kanske bara tror att du är smart.
2018-05-15, 20:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag har inte ännu sett några kvinnor som berättar för omgivningen att de är långt mer korkade och ointelligenta än genomsnittet trots att de finns många av dem. Hur vet du att du har en "intellegens högt över genomsnittet"? Du kanske bara tror att du är smart.
Det är ett väldigt gammalt inlägg du besvarar, men here goes:
Jag brukar ofta få tilltala kvinnor sakta och pedagogiskt som jag gör till en femåring för att de ska fatta.
Men så ställer jag ju också ganska mycket krav på femåringar.
2018-05-17, 11:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Har aldrig träffat en kvinna som är smartare så har ingen aning om hur jag skulle reagera. Men i mina kretsar så värdesätter man intelligens så hat verkar ju väldigt konstigt, då skulle jag nog snarare tro att du är en såndär som tror du hemskt smart men som man märker knappt hänger med i konversationen, aspies brukar kunna vara sådana.
2018-05-20, 10:34
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har aldrig träffat en kvinna som är smartare så har ingen aning om hur jag skulle reagera.
Eftersom det är män som uppfunnit och definierat ordet Intelligens så är ordet naturligtvis anpassat efter mannen. Problemet är snarast att kvinnor aldrig forskar och kommer med några teorier eller slutsatser om någonting. De hakar bara på manliga tänkare.

Så själva frågeställningen i tråden är väl snarast "varför hatar män kvinnor som är manligt intelligenta". Och det är enkelt. Den manliga definitionen av Intelligens är vår domän, ytterst få kvinnor når upp till den och de måste i princip vara manliga kloner. Och det är obehagligt.
2018-05-20, 12:51
Medlem
90taletskronas avatar
Nej som man ogillar jag inte ointelligenta kvinnor. Faktum är att det är en egenskap som jag tycker är oerhört attraktiv.

Dock kan man inte mäta intelligens särskilt bra och enligt min åsikt har många kvinnor svårt att skaffa kunskap i många områden som män är intresserade av.
2018-05-20, 13:03
Medlem
EliasAlucards avatar
Hela den här tråden är ett stort missförstånd. Faktum är att vi gillar intelligenta kvinnor. Problemet är bara det att det inte finns särskilt många kvinnor som faktiskt är intelligenta. Och de få som finns är ofta fula tom boys, och väldigt aggressiva, lider av mindervärdeskomplex osv.

Det är ju inte direkt så att intelligens är synkroniserat med skönhet, inte ens bland män liksom, så att vackra kvinnor skulle vara intelligenta är ännu mer sällsynt, och när det kommer till kritan vill ingen man ha en ful kvinna.

Men i övrigt är det ett jävligt stort plus om hon är intelligent.
2018-05-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hela den här tråden är ett stort missförstånd. Faktum är att vi gillar intelligenta kvinnor. Problemet är bara det att det inte finns särskilt många kvinnor som faktiskt är intelligenta. Och de få som finns är ofta fula tom boys, och väldigt aggressiva, lider av mindervärdeskomplex osv.

Det är ju inte direkt så att intelligens är synkroniserat med skönhet, inte ens bland män liksom, så att vackra kvinnor skulle vara intelligenta är ännu mer sällsynt, och när det kommer till kritan vill ingen man ha en ful kvinna.

Men i övrigt är det ett jävligt stort plus om hon är intelligent.

Bara det lilla faktumet att i gruppen direkt ointelligenta människor, IQ under si och så så dominerar män.
Chansen att en kvinna är intelligentare än dig ex. är därmed nämast 100%.
2018-05-20, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det lilla faktumet att i gruppen direkt ointelligenta människor, IQ under si och så så dominerar män.

Intressant. Därför vi har så många ledande kvinnliga forskare, företagsledare, entreprenörer, professorer etc?

Har du någon adekvat forskning att bjuda på? Eftersom du är en kvinna så är tydligen chansen att du är mer intelligent än mig, enligt dig, 100%. Således har du läst en rad studier.
2018-05-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Intressant. Därför vi har så många ledande kvinnliga forskare, företagsledare, entreprenörer, professorer etc?

Har du någon adekvat forskning att bjuda på? Eftersom du är en kvinna så är tydligen chansen att du är mer intelligent än mig, enligt dig, 100%. Således har du läst en rad studier.

nej var inte vad jag skrev, det jag skrev riktades till en viss inläggare, eller hur?
2018-05-20, 13:53
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Okej, jag svarar på trådstarten fast den är gammal.

Jag tror inte alls män ogillar intelligenta kvinnor.

Däremot så behöver nog vissa begåvade tjejer lära sig hur de går in i kvinnligt, lekfullt läge när de t ex dejtar eller är med sin man. Det är inget fult i att inte vara i hjärnans iq-del på heltid, utan att lämna den därhän ibland och vara mer i kroppen och hjärnans lobus playus kan vara ett smart drag för att möta killar på en annan nivå.
2018-05-20, 14:08
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Både i gruppen direkt ointelligenta - och direkt högintelligenta - så dominerar män. Kvinnor ligger generellt i mittfåran och sticker ut mindre på skalan.

Så vad ville du ha sagt med ditt inlägg, egentligen?
2018-05-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Både i gruppen direkt ointelligenta - och direkt högintelligenta - så dominerar män. Kvinnor ligger generellt i mittfåran och sticker ut mindre på skalan.

Så vad ville du ha sagt med ditt inlägg, egentligen?

Ja? vad tror du jag ville ha sagt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in