2018-05-15, 16:56
Medlem
Vindpinads avatar
Det verkar som att judarna är i bråk med alla just nu. Jag tänker på alla flygbombningar inne i Syrien mot Assad och hans medhjälpare. Krigshetsen mot Iran och massmordet på palestinier vi nu bevittnar.

När får Slaktaren i Tel aviv nog av allt dödande, och hur länge kommer det palestinska upproret pågå tror ni? Ny intifada?
Citera
2018-05-15, 17:00
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Ska jag ta det som att du accepterar Washington Post som en auktoritet, eller tänker du dra dig tillbaka likt den gången med Del Ponte i FN ang Assadregimens kemgasattacker? Intressant hur du citerar Washington Post. Är det för att de skriver negativt om en part som du ogillar?

Du är så inkonsekvent att det förbryllar mig varje gång du skriver ett inlägg.
Jag har slutat spendera tid på arbetet efter clownen påstod att antal soldater är viktigare än vapenkvalitét.

(FB) Iran har anfallit Israel (2018-05-10)

Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det verkar som att judarna är i bråk med alla just nu. Jag tänker på alla flygbombningar inne i Syrien mot Assad och hans medhjälpare. Krigshetsen mot Iran och massmordet på palestinier vi nu bevittnar.

När får Slaktaren i Tel aviv nog av allt dödande, och hur länge kommer det palestinska upproret pågå tror ni? Ny intifada?
Israel verkar komma rätt bra överens med både Ryssland och Gulfstaterna. Länder man aldrig kunde trott skulle alliera sig med dem för några år sedan...

Netanyahu bor i Jerusalem for the record.
Citera
2018-05-15, 17:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Ska jag ta det som att du accepterar Washington Post som en auktoritet, eller tänker du dra dig tillbaka likt den gången med Del Ponte i FN ang Assadregimens kemgasattacker? Intressant hur du citerar Washington Post. Är det för att de skriver negativt om en part som du ogillar?

Du är så inkonsekvent att det förbryllar mig varje gång du skriver ett inlägg.
Inte alls. Jag har redan meddelat att dagen är vigd åt whataboutism. Nu ska vi se. Ja, just det. USA lägger veto mot vidare utredning i UNSC. Var känner jag igen det ifrån?
Citera
2018-05-15, 17:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag har slutat spendera tid på arbetet efter clownen påstod att antal soldater är viktigare än vapenkvalitét.

(FB) Iran har anfallit Israel (2018-05-10)

Israel verkar komma rätt bra överens med både Ryssland och Gulfstaterna. Länder man aldrig kunde trott skulle alliera sig med dem för några år sedan...

Netanyahu bor i Jerusalem for the record.
Jag erkänner, det hänger på kvaliten på soldaterna också. Eller rättare sagt, om de pissar och skiter på sig eller inte när de står inför döden:

'This is for our guys!' Downed Russian pilot screamed and blew himself up with a grenade rather than be captured by fanatics in Syria
Senast redigerad av arbetet 2018-05-15 kl. 17:11.
Citera
2018-05-15, 17:15
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag erkänner, det hänger på kvaliten på soldaterna också. Eller rättare sagt, om de pissar och skiter på sig eller inte när de står inför döden:

'This is for our guys!' Downed Russian pilot screamed and blew himself up with a grenade rather than be captured by fanatics in Syria
Ah, som dessa? https://youtu.be/jdgg0uDhrOs?t=7m02s
https://youtu.be/cZk4Yu42g0I
Citera
2018-05-15, 17:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Ah, som dessa? https://youtu.be/jdgg0uDhrOs?t=7m02s
https://youtu.be/cZk4Yu42g0I
Ja du Memestar, jag gillar inte Brödraskapsinfluerade Hamas heller, men det som inte fattar att detta är bad optics för Israel måste lida av svår bias:

https://minfil.com/J7Ed25edb6/lauraloomer.PNG
Citera
2018-05-15, 17:29
Medlem
humanlifes avatar
59 döda, över 2000 skadade, varav ca 1300 med skottskador. Slaktarna från Israel har skjutit vilt omkring sig mot demonstranter.

När får vi se Västmedia kräva terroristen Netanyahus avgång? Denne massmördare är en mycket stor fara för sin omgivning och hans terrorister kryllar i Syrien och på många andra håll.
Det måste bli ett akut regime change i Israel!
Citera
2018-05-15, 17:58
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad

Israel verkar kunna mörda folk hämningslöst utan att någon reagerar eller kan bestraffa dem.
Citera
2018-05-15, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Israel verkar kunna mörda folk hämningslöst utan att någon reagerar eller kan bestraffa dem.
Ingen hade dött om inte terroristerna hade försökt storma gränsen. Allt är muslimernas fel den här gången.
Citera
2018-05-15, 18:49
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
At the embassy, various dignitaries struck a celebratory tone. Among them was an American pastor, Robert Jeffress, who has said all faiths, except his, lead people to eternal damnation. "Not only do religions like Mormonism, Islam, Judaism, Hinduism — not only do they lead people away from God,"*said Jeffress, "they lead people to an eternity of separation from God in Hell."
As the most prominent Mormon figure in America, Mitt Romney took exception to the role Jeffress played at the embassy opening. He expressed his view in clear terms, tweeting, "Such a religious bigot should not be giving the prayer that opens the United States Embassy in Jerusalem."
However, Jeffress was an early and vocal Trump supporter who helped deliver the conservative Christian vote in 2016. He was so important that he delivered the sermon*Trump heard at a private service on inauguration day.
https://edition-m.cnn.com/2018/05/14/opinions/what-ivankas-smile-cant-hide-dantonio/index.html

Detta är Israels polare i Usa, en hög av domedagsprofeter i samma klass som ISIS....
Citera
2018-05-15, 18:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fatta någon jävla gång: de VILL att ungarna ska dö så de kan grina framför kamerorna och få martyrpengar från staten.
Cordelia Edvardson skrev en gång i SvD om den där myten, men till skillnad från dig hade hon tillräckligt förnuft för att inse att det var just en myt, eller snarare propaganda.

Nå, det var knappast din poäng utan du ville avleda uppmärksamheten för hur israeliska prickskyttar trycker upp tröjor som visar på inställningen att de ser palestinier som födda till terrorister som är säkrast att döda så tidigt som möjligt. Med en sådan inställning förstår man om de skjuter för att döda vid minsta provokation.
Citera
2018-05-15, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Cordelia Edvardson skrev en gång i SvD om den där myten, men till skillnad från dig hade hon tillräckligt förnuft för att inse att det var just en myt, eller snarare propaganda.

Nå, det var knappast din poäng utan du ville avleda uppmärksamheten för hur israeliska prickskyttar trycker upp tröjor som visar på inställningen att de ser palestinier som födda till terrorister som är säkrast att döda så tidigt som möjligt. Med en sådan inställning förstår man om de skjuter för att döda vid minsta provokation.
Vad gjorde barnen där då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in