2018-05-15, 14:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Om jag bortser från att du är partisk i israel/palestina-frågan; tycker du att alla länders gränsvakter borde få skjuta med riktiga kulor om "terrorister" kastar sten?
Dumt av mig att fråga kanske då ditt svar är givet.

Ja, i synnerhet om de använder slangbellor eller skjutvapen också.

Det här är ett sånt där oskydligt vapen som du verkar anse att man får använda i protester utan att IDF får beskjuta;

https://www.liveleak.com/view?i=f9b_1380313509
Citera
2018-05-15, 14:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I rest my case!

Hoppas du åker dit och "hjälper till" nästa gång då.
Citera
2018-05-15, 14:52
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Det här är ett sånt där oskydligt vapen som du verkar anse att man får använda i protester utan att IDF får beskjuta;

Shocker
Citera
2018-05-15, 14:53
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:

Fast det där klippet är ju fake..
Citera
2018-05-15, 15:09
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Du menar på riktigt att någon tog med sig sitt 8-månaders barn till Israel trots att Israel beskjutit demonstranterna i snart en månad utan att räkna med att ungen kommer att riskera livet?

Fatta någon jävla gång: de VILL att ungarna ska dö så de kan grina framför kamerorna och få martyrpengar från staten.

Ja, "demonstranterna" använder typiska terroristmetoder precis som "rebellerna" i Syrien som gömmer sig i skolor/sjukhus osv, men Israel kunde sköta det bättre tycker jag.
Inte som att jag bryr mig dock
Citera
2018-05-15, 15:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Nu går du in på filosofi, det är som att jag skulle säga att din mamma inte är verklig.

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nu avslöjar de all sin brutalitet, terrorstaterna USA och Israel. Deras ständiga provokationer och brott mot mänskliga rättigheter borde ha nått sin kulmen den senaste tiden.
Israel attackerar Syrien helt oprovocerat gång på gång.
Trump trotsar omvärlden och tillåter Israel kalla Jerusalem sin huvudstad och nyss har samme terrorist brutit kärnenergiavtalet med Iran.

Protesterna nonchaleras och Israel massakrerar palestinska demonstranter.
Säkerhetsrådet måste fördöma Israels massaker, allt annat vore en skam för mänskligheten. USA lägger förstås in sitt veto, men då hoppas jag verkligen att de övriga länderna har så pass civilkurage att de självständigt fördömer massakern. Iran och Syrien har redan gjort det.

Någon eller något måste sätta stopp för terrorn från USA och Israel!

De vill fördöma och de vill utreda men det blockeras av USA
Citera
2018-05-15, 15:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hoppas du åker dit och "hjälper till" nästa gång då.
Du kan väl åtminstone säga när och var det är jaktsäsong på Muslimska brödraskapet.

Frågar åt en kompis i SAA.
Citera
2018-05-15, 15:40
Medlem
Citat:
.... i syfte att döda israeliska medborgare....

Är du synsk eller kan du prata med dom döda?

Låser man in individer i en burk och förseglar locket så kommer alla till slut att äta sig ut. Avsikten är helt enkelt att överleva, du vet den instinkten som många judar hade på 40-talet.

Det enda vi vet med säkerhet är att Israeliska kulor igår dödade 60 och skadade 2200. Israel/USA påstår att Hamas bär ansvaret vilket givetvis är genant. Att Israel inte kan hålla demonstranter i schack utan att döda, bevisar att syftet handlar om att sätta skräck i Gazas befolkning. Alternativen finns; gummikulor, vattenkanoner, tårgas, skott på mindre vitala kroppsdelar osv. Dödstalen fyller bara syftet att just statuera exempel.
Citera
2018-05-15, 15:57
Medlem
arbetets avatar
Stoppa gasmördaren i Tel Aviv!

Toll for Gaza protests rises to 61 as baby dies from tear gas, with more protests expected
GAZA CITY — Ahead of another day of protests, the death toll for those killed by Israeli forces at the Gaza boundary fence climbed to 61 on Tuesday after an infant died overnight from tear gas inhalation along with two others, according to local health officials.

Monday’s protests drew a level of bloodshed not seen in Gaza since a 2014 war with Israel and more could be ahead as residents bury the dead and prepare to mark the anniversary of Israel’s founding, known to Palestinians as the “Nakba,” or “Catastrophe.”
https://www.washingtonpost.com/world/toll-for-gaza-protests-rises-to-59-as-baby-dies-from-tear-gas-with-more-protests-expected/2018/05/15/ee4156f8-57c6-11e8-9889-07bcc1327f4b_story.html?utm_term=.5a1256697b60

Dags för Tripartite (Ryssland, Iran & Kina) att skicka en Kalbr-skur mot Knesset!
Citera
2018-05-15, 16:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Stoppa gasmördaren i Tel Aviv!

Toll for Gaza protests rises to 61 as baby dies from tear gas, with more protests expected
GAZA CITY — Ahead of another day of protests, the death toll for those killed by Israeli forces at the Gaza boundary fence climbed to 61 on Tuesday after an infant died overnight from tear gas inhalation along with two others, according to local health officials.

Monday’s protests drew a level of bloodshed not seen in Gaza since a 2014 war with Israel and more could be ahead as residents bury the dead and prepare to mark the anniversary of Israel’s founding, known to Palestinians as the “Nakba,” or “Catastrophe.”
https://www.washingtonpost.com/world/toll-for-gaza-protests-rises-to-59-as-baby-dies-from-tear-gas-with-more-protests-expected/2018/05/15/ee4156f8-57c6-11e8-9889-07bcc1327f4b_story.html?utm_term=.5a1256697b60

Dags för Tripartite (Ryssland, Iran & Kina) att skicka en Kalbr-skur mot Knesset!
Ska jag ta det som att du accepterar Washington Post som en auktoritet, eller tänker du dra dig tillbaka likt den gången med Del Ponte i FN ang Assadregimens kemgasattacker? Intressant hur du citerar Washington Post. Är det för att de skriver negativt om en part som du ogillar?

Du är så inkonsekvent att det förbryllar mig varje gång du skriver ett inlägg.
Citera
2018-05-15, 16:35
Medlem
Israel / Isis samma skit olika namn...

Kolla alla kristna o muslimer i Syrien och Palestina som dött...
Något är fel....
Citera
2018-05-15, 16:56
Medlem
Memestars avatar
----
Senast redigerad av Memestar 2018-05-15 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in