2018-05-14, 22:38
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag anser att Baathstyret under historien visat sig vara förfärligt i många avseenden. Ungefär på nivå med alla andra regimer i regionen. Jag anser inte att Assad begått några felaktigheter ii att bekämpa jihadisterna och Daesh. Krig är skit och jag skulle inte vilja vara i den rollen där jag avgör om bomber ska släppas eller inte. Men har man med motståndare som inte i något avseende håller sig till krigets regler så lär man nog tvingas ta beslut som kanske inte alltid tål dagsljus. Som när USAF bombade Mosul och Raqqa. Alla dessa NGO:s rapporter har vi varit inne på så många gånger att jag nu har tröttnat på att argumentera med er. Kan bara konstatera att vissa sitter fast i någon sort hallucination som inte släpper:

https://twitter.com/TerrinaMajnoona/status/771823785376788480

Du har noll bevis för dina anklagelser gentemot givna organisationer. Du har skämt ut dig ganska frekvent i den här tråden och kan bara lipa om "islamist" och så vidare då du inte kan legitimera ditt narrativ.

Giv oss rimlig bevis för att dessa organisationer baserat sina rapporter på "islamistisk" propaganda.

(Förväntar mig ingenting då du bara svamlar med din overifierade skit i evigheter och duckar från att besvara relevanta frågeställningar.)
Citera
2018-05-15, 02:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Du har noll bevis för dina anklagelser gentemot givna organisationer. Du har skämt ut dig ganska frekvent i den här tråden och kan bara lipa om "islamist" och så vidare då du inte kan legitimera ditt narrativ.

Giv oss rimlig bevis för att dessa organisationer baserat sina rapporter på "islamistisk" propaganda.

(Förväntar mig ingenting då du bara svamlar med din overifierade skit i evigheter och duckar från att besvara relevanta frågeställningar.)
Nej, du har skämt ut dig i din enfaldiga syn på alla dessa NGO:er och din naiva hållning till kurderna som demokratins försvarare. Du ägnar dig också åt simpel whataboutism i den andra tråden till försvar för sionisterna i Israel. Du är en falsk människa med en klar agenda som är riktigt obehaglig och du misslyckas ganska grovt i dina försök att klä in det i någon sorts falsk humanism.

Du är lika pantad som din idol Noam Chomsky som anser att det är en god idé att låta det Muslimska brödraskapet ta över i Syrien. Snacka om förvirrade vänsterliberaler. Ja, Obama han ställde till det rejält på Demokraternas sida och Noam Chomsky är ett bevis på att även högst intelligenta människor ibland hamnar snett.
Citera
2018-05-15, 02:40
Medlem
BBC hardtalk med Erdogan.
Assad must go mantrat pressas fram av reporter som verkar besatt av Erdogans "egna vägar" i denna konflikt. Måste ändå ge lite cred till despoten som svingar mot Usa och Israel utan axelryckning.
Tror dock hans dagar är räknade trots utrensningar och riggade val.
Hoppas militären tar över styret snart. Klart bäst för regionen.

https://www.youtube.com/watch?v=bEDruoPStNs&feature=youtu.be
Citera
2018-05-15, 02:57
Medlem
Kurderna kan ses som förrädare mot Syrien, som allierat sig med Syriens värsta fiende som är US och Israel.
Att US strider mot IS är en lögn de samarbetar med IS och andra terroristgrupper, om US hade stridit mot IS och terrorismen i Syrien skulle den ha varit borta för länge sedan.
Det som US gör är att de tränar och utbildar nya terrorister vid sina träningsläger som de kallar för baser.
De här terroristerna får sedan vapen ammunition fordon m.m. för att strida mot den syriska militären och dess allierade.

The Free Syrian Army’s (FSA) Jaysh Mughawar Al-Thurah faction was filmed training inside the U.S. military zone near the Al-Tanf Base in southern Syria this past weekend.
The Jaysh Mughawar Al-Thurah commander in the video stated that his forces are training and stationed in the Al-Tanf area, adding that their mission is to protect the civilians living in the refugee camps from the Islamic State (ISIS) and Shiite militias.

https://www.almasdarnews.com/article/rebels-filmed-training-inside-us-military-zone-in-southern-syria/

När terroristerna har gett upp har de lämnat efter sig vapen i stora mängder och de här vapnen har kommit från Israel, US och EU länder.

https://www.almasdarnews.com/article/israeli-weapons-among-a
rms-handed-over-to-syrian-army-by-militants-in-southern-dama
scus/
Senast redigerad av Fagro 2018-05-15 kl. 03:31.
Citera
2018-05-15, 07:07
Medlem
Att Trump hävde JCPOA avtalet med Iran har ingenting med att Iran skulle framställa kärnvapen, alltså ha en anrikning av uran för framställan av kärnvapen.
De som kom fram till det här avtalet borde inses att de visste vad de gjorde och JCPOA avtalet var inte något hastverk.
Med kontroll av IAEA kunde inte Iran bryta avtalet om så skulle skett hade sanktioner införts omedelbart, därför fanns ingen orsak att de skulle bryta avtalet, som de inte heller har gjort.
Iran har aldrig anrikat uran till mer än 5% som gör det omöjligt att framställa någon kärnvapenbomb med sådant material.
Iran anrikar uran för civilt bruk och har planer att ersätta elkraften med kärnenergi, därför de har stora tillgångar av uran.
USA , Israel och Saudi är ute efter att få kontroll på Iran, som skall göras med betydligt strängare sanktioner än vad som nu är fallet, landet skall bli stoppad för export, som ger dem inkomster, utan de skall komma till USA med tiggarskålen är väl Trumps plan.
Europa kommer att drabbas mycket hårt av att JCPOA avtalet sagts upp, därför många företag har redan gjort investeringar där och de räknade med att Iran blir ett mycket lukrativ marknad för investeringar från Europa.
Iran har beställt flygplan från Boeing och Airbus för 40 miljarder dollar, som kommer att hävas, nu har Iran vänt sig till Ryssland och därifrån kan de få ett mindre plan för 95 passagerare, men Ryssland är på väg att ta fram plan som är i samma storlek som Airbus planen.
Airbus har dåligt med order på plan och ordern från Iran var mycket viktig för Airbus.
Det här kommer att medföra Airbus tappar en stor kund till Ryssland, därför börjar de köpa ryska plan lär de fortsätta.
Det här ryska planet för 95 passagerare skall vara ett mycket bra plan och mycket bränslesnålt, som exporteras till flertal länder. Bränslet kommer garanterat att stiga med den US policy som nu förs.
Sanktionerna som USA fört på Ryssland och Iran har drabbat EU mycket hårt, men inte USA, hur länge skall EU falla undan för USA ?
EU har också följt USA:s linje med Syrien, som kan ses som helt vansinnig, att stödja terrorismen i landet, som har pågått i 7 år och skapat ett enormt lidande för folket i Syrien, och Europa har fått ett enormt flyktingproblem, genom den förda politiken i Syrien.
USA har blivit den "onde" och Ryssland med Iran den "gode".
Senast redigerad av Fagro 2018-05-15 kl. 07:17.
Citera
2018-05-15, 10:37
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Nej, du har skämt ut dig i din enfaldiga syn på alla dessa NGO:er och din naiva hållning till kurderna som demokratins försvarare. Du ägnar dig också åt simpel whataboutism i den andra tråden till försvar för sionisterna i Israel. Du är en falsk människa med en klar agenda som är riktigt obehaglig och du misslyckas ganska grovt i dina försök att klä in det i någon sorts falsk humanism.

Du är lika pantad som din idol Noam Chomsky som anser att det är en god idé att låta det Muslimska brödraskapet ta över i Syrien. Snacka om förvirrade vänsterliberaler. Ja, Obama han ställde till det rejält på Demokraternas sida och Noam Chomsky är ett bevis på att även högst intelligenta människor ibland hamnar snett.

Fortsätt med ditt trams hur mycket du vill. Du har fortfarande presenterat något bevis på att dessa organisationer baserar sin information på islamistisk propaganda.

Att man inte har så mycket övers för turkiska nationalister som försvarar övergrepp gentemot kurdisk civilbefolkning och fördömer Israel medan republikanska Turkiet bildades som en konsekvens av systematisk utrotning av de kristna minoriteterna som bebodde området.

Whataboutism? När i helvete försvarar jag sionistiska övergrepp gentemot palestinierna? Människor som försvarar Assad från anklagelser medan de samtidigt fördömer israeliska krigsförbrytelser är I.D.I.O.T.E.R.

PRESENTERA LITE BEVIS NU?

Om inte kan jag bara med oerhörd hängivenhet önska att Baathiska kackerlackor och de islamistiska råttorna utrotas samt att ni hängivna diktatursympatisörer vaknar upp ur er jävla dvala.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-05-15 kl. 10:51.
Citera
2018-05-15, 10:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Fortsätt med ditt trams hur mycket du vill. Du har fortfarande presenterat något bevis på att dessa organisationer baserar sin information på islamistisk propaganda.

Att man inte har så mycket övers för turkiska nationalister som försvarar övergrepp gentemot kurdisk civilbefolkning och fördömer Israel medan republikanska Turkiet bildades som en konsekvens av systematisk utrotning av de kristna minoriteterna som bebodde området.

Whataboutism? När i helvete försvarar jag sionistiska övergrepp gentemot palestinierna? Människor som försvarar Assad från anklagelser medan de samtidigt fördömer israeliska krigsförbrytelser är I.D.I.O.T.E.R.

PRESENTERA LITE BEVIS NU?

Om inte kan jag bara med oerhörd hängivenhet önska att Baathiska kackerlackor och de islamistiska råttorna utrotas samt att ni hängivna diktatursympatisörer vaknar upp ur er jävla dvala.
Du menar på allvar att vi ska ta dig på orden bara så där att dessa NGO:s, FN:rapporter står för sanningen och ingenting annat när exemplen på deras partiskhet i olika sammanhang är legio. "Hur understår du dig att ifrågasätta dem". Det är dags för dig att kasta upp de bevis som visar att du har rätt.

Citat:
Ditt finns dokumenterade illdåd som pogromer, massakrer och förföljelse som ägt rum innan sionismen som ide ens förekom. Att bortse från ett antal arabstaters samarbete med axelmakterna där koncentrationsläger och massakrer var dettas främsta uttryck.

Undra om Yasko är villig att vara lika villig att rationalisera kollektiv bestraffning i andra sammanhang som när araber systematisk mördade och fördrev kurdisk civilbefolkning under 80-talet, gentemot Ryssar för dess ödeläggelse av Tjejenien under krigen eller Röda khremernas masslakt av CHam-muslimer i Kambodja.?

Idag tror jag att jag ska ägna hela dagen åt lite whataboutism. När och var är det OK att skjuta på Muslimska brödraskapets civila representanter?
Citera
2018-05-15, 10:58
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Du menar på allvar att vi ska ta dig på orden bara så där att dessa NGO:s, FN:rapporter står för sanningen och ingenting annat när exemplen på deras partiskhet i olika sammanhang är legio. "Hur understår du dig att ifrågasätta dem". Det är dags för dig att kasta upp de bevis som visar att du har rätt.

Idag tror jag att jag ska ägna hela dagen åt lite whataboutism. När och var är det OK att skjuta på Muslimska brödraskapets civila representanter?

Du skall kolla på deras rapporter och sätta det i relation till hur andra partiska kanaler presenterar händelseskeenden. Man märker snabbt att det finns en tydlig dissonans mellan dessa informationskanaler. NGO:s bekräftar ingen av aktörerna i Syriens perspektiv men de baserar ändå sina rapporter på "islamistisk" propaganda (enligt vem FÖR 25 GÅNGEN?).

Jag har ingen bevisbörda då jag har presenterat bevis för mina påståenden och tydligt förklarat varför det inte skulle förhålla sig rimligt att dessa organisationer avsiktligen manipulerat bevis med tanke på deras opposition till alla i Syrien. Samt att ingen av aktörerna accepterar deras beskrivning av händelseförloppet.

Du framför påståendet att de baserar sina rapporter på islamistisk propaganda och att de sänkt sin standard i Syrien trots informationen presenterat ovan. Det är din skyldighet att bevisa och framföra trovärdigt källmaterial som bekräftar detta och bemöter anklagelserna.

Om du inte förstår relevansen i inlägget kring Israel-Palestina så är du lika trög som man kan förvänta sig. Förklarar på PM om önskas varför anklagelsen om Whataboutism är absurd. Att skjuta på civila demonstranter är inte acceptabelt under några omständigheter över huvud taget och uppmanar palestinierna att ta till våld för att göra sig kvitt med den sionistiska ockupationen.

Kurdernas administration är mycket mer demokratisk än assadregimens och det är inga tecken på någon kollaps eller dysfunktion som du framhäver. Det är nog mer än vettiga att etablera ett demokratiskt samhälle i Syrien, progressivaste samhällsförändringarna i hela mellanöstern har ägt rum där. Trots detta tycker du att en diktatur med rasistiska förtecken skall ta över området då det är gynnsamt för ditt ideologiska perspektiv, oberoende av kurdernas intresse som du tidigare rasistiskt beskrivit som "efterblivna" och "inavlade".

Att bli kallad naiv av någon som föredrar syrisk statsmedia, overifierade twitterinlägg och RT före organisationer vars arbete har kritiserat alla parter i syrienkonflikten innan dess begynnelse samt inte legitimerat något ideologiskt perspektiv är skrattretande. Är du hjärnskadad på riktigt? Du tror att HRW, Amnesty, läkare utan gränser och FN alla ljuger för någon agendas skull och hänvisar till Kenneth Roths twitter och invändningar i detalj gentemot Venezuela.

DU är riktigt ohederlig.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-05-15 kl. 11:01.
Citera
2018-05-15, 11:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du skall kolla på deras rapporter och sätta det i relation till hur andra partiska kanaler presenterar händelseskeenden. Man märker snabbt att det finns en tydlig dissonans mellan dessa informationskanaler. NGO:s bekräftar ingen av aktörerna i Syriens perspektiv men de baserar ändå sina rapporter på "islamistisk" propaganda (enligt vem FÖR 25 GÅNGEN?).

Jag har ingen bevisbörda då jag har presenterat bevis för mina påståenden och tydligt förklarat varför det inte skulle förhålla sig rimligt att dessa organisationer avsiktligen manipulerat bevis med tanke på deras opposition till alla i Syrien. Samt att ingen av aktörerna accepterar deras beskrivning av händelseförloppet.

Du framför påståendet att de baserar sina rapporter på islamistisk propaganda och att de sänkt sin standard i Syrien trots informationen presenterat ovan. Det är din skyldighet att bevisa och framföra trovärdigt källmaterial som bekräftar detta och bemöter anklagelserna.

Om du inte förstår relevansen i inlägget kring Israel-Palestina så är du lika trög som man kan förvänta sig. Förklarar på PM om önskas varför anklagelsen om Whataboutism är absurd. Att skjuta på civila demonstranter är inte acceptabelt under några omständigheter över huvud taget och uppmanar palestinierna att ta till våld för att göra sig kvitt med den sionistiska ockupationen.

Kurdernas administration är mycket mer demokratisk än assadregimens och det är inga tecken på någon kollaps eller dysfunktion som du framhäver. Det är nog mer än vettiga att etablera ett demokratiskt samhälle i Syrien, progressivaste samhällsförändringarna i hela mellanöstern har ägt rum där. Trots detta tycker du att en diktatur med rasistiska förtecken skall ta över området då det är gynnsamt för ditt ideologiska perspektiv, oberoende av kurdernas intresse som du tidigare rasistiskt beskrivit som "efterblivna" och "inavlade".

Citat:
Att bli kallad naiv av någon som föredrar syrisk statsmedia, overifierade twitterinlägg och RT före organisationer vars arbete har kritiserat alla parter i syrienkonflikten innan dess begynnelse samt inte legitimerat något ideologiskt perspektiv är skrattretande. Är du hjärnskadad på riktigt? Du tror att HRW, Amnesty, läkare utan gränser och FN alla ljuger för någon agendas skull och hänvisar till Kenneth Roths twitter och invändningar i detalj gentemot Venezuela.

DU är riktigt ohederlig.
Ditt inlägg i den andra tråden säger nog mer om dig än vad du har tänkt dig. Du verkar inte ha något emot att sionister tar hand om "arabproblemet" och att Saudistödda islamister härjar i Tjetjenien, Syrien och annorstädes. Bäst vore om man fick kurderna att ställa tiil med mer oreda i MÖ. Jag ska undvika att ge dig ett epitet men för min är det slut på något framtida utbyte mellan oss.

Tack och hej!
Citera
2018-05-15, 11:48
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ditt inlägg i den andra tråden säger nog mer om dig än vad du har tänkt dig. Du verkar inte ha något emot att sionister tar hand om "arabproblemet" och att Saudistödda islamister härjar i Tjetjenien, Syrien och annorstädes. Bäst vore om man fick kurderna att ställa tiil med mer oreda i MÖ. Jag ska undvika att ge dig ett epitet men för min är det slut på något framtida utbyte mellan oss.

Tack och hej!

Trams och du har förlorat diskussionen sen länge men jag tror att du är grovt hjärnskadad så kan ha visst överseende. Noll bevis fortfarande och trovärdigheten är härsprungen ur twitterinlägg och RT. (Bra jobbat där!)

Har aldrig försvarat Israel eller islamister någonsin i tråden och du vet det. Men du är efterbliven så det är förståeligt. Diskuterar det gärna på PM eller i andra tråden angående mitt påstådda "försvar" av Israel.

Undrar hur detta hade sett ut i offentligheten med en person som refererar till twitterinlägg som motbevis gentemot väletablerade organisationers rapporter samt anklagelser gentemot dessa om förlitande på islamistisk propaganda utan bevis. Sedan lämnar du diskussionen med att anklaga motdebattören för att vara wahhabit eller sionist åter igen utan bevis.
Citera
2018-05-15, 13:12
Medlem
Dominicss avatar
Citat:
Trams och du har förlorat diskussionen sen länge men jag tror att du är grovt hjärnskadad så kan ha visst överseende. Noll bevis fortfarande och trovärdigheten är härsprungen ur twitterinlägg och RT. (Bra jobbat där!)

Har aldrig försvarat Israel eller islamister någonsin i tråden och du vet det. Men du är efterbliven så det är förståeligt. Diskuterar det gärna på PM eller i andra tråden angående mitt påstådda "försvar" av Israel.

Undrar hur detta hade sett ut i offentligheten med en person som refererar till twitterinlägg som motbevis gentemot väletablerade organisationers rapporter samt anklagelser gentemot dessa om förlitande på islamistisk propaganda utan bevis. Sedan lämnar du diskussionen med att anklaga motdebattören för att vara wahhabit eller sionist åter igen utan bevis.

Snarare du som gör dig åtlöje som bl.a. likställer amerikanska nyhetsstationer med att det måste vara skrivet i sten. Twitterinlägg från medborgare eller personer på plats har hur mycket trovärdighet som helst jämfört med västmedia med rebellterrorister som ursprungskälla.

Tar för övrigt RT över all annan av din skitmedia 25 timmar om dagen och 8 dagar i veckan.
Citera
2018-05-15, 13:19
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominics
Snarare du som gör dig åtlöje som bl.a. likställer amerikanska nyhetsstationer med att det måste vara skrivet i sten. Twitterinlägg från medborgare eller personer på plats har hur mycket trovärdighet som helst jämfört med västmedia med rebellterrorister som ursprungskälla.

Tar för övrigt RT över all annan av din skitmedia 25 timmar om dagen och 8 dagar i veckan.

Du har inte följt diskussionen om du på allvar tror att det är amerikanska nyhetsstationer jag försvarat under dess gång.

Twitterinlägg från SANA och assadsympatisörer även om på plats är inte trovärdigt. Att al qaedas kanaler är på plats i Eastern Ghouta och varit i Aleppo betyder inte att allt de säger är sant bara för att de är på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in