Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Du menar på allvar att vi ska ta dig på orden bara så där att dessa NGO:s, FN:rapporter står för sanningen och ingenting annat när exemplen på deras partiskhet i olika sammanhang är legio. "Hur understår du dig att ifrågasätta dem". Det är dags för dig att kasta upp de bevis som visar att
du har rätt.
Idag tror jag att jag ska ägna hela dagen åt lite whataboutism.

När och var är det OK att skjuta på Muslimska brödraskapets civila representanter?
Du skall kolla på deras rapporter och sätta det i relation till hur andra partiska kanaler presenterar händelseskeenden. Man märker snabbt att det finns en tydlig dissonans mellan dessa informationskanaler. NGO:s bekräftar ingen av aktörerna i Syriens perspektiv men de baserar ändå sina rapporter på "islamistisk" propaganda (enligt vem FÖR 25 GÅNGEN?).
Jag har ingen bevisbörda då jag har presenterat bevis för mina påståenden och tydligt förklarat varför det inte skulle förhålla sig rimligt att dessa organisationer avsiktligen manipulerat bevis med tanke på deras opposition till alla i Syrien. Samt att ingen av aktörerna accepterar deras beskrivning av händelseförloppet.
Du framför påståendet att de baserar sina rapporter på islamistisk propaganda och att de sänkt sin standard i Syrien trots informationen presenterat ovan. Det är din skyldighet att bevisa och framföra trovärdigt källmaterial som bekräftar detta och bemöter anklagelserna.
Om du inte förstår relevansen i inlägget kring Israel-Palestina så är du lika trög som man kan förvänta sig. Förklarar på PM om önskas varför anklagelsen om Whataboutism är absurd. Att skjuta på civila demonstranter är inte acceptabelt under några omständigheter över huvud taget och uppmanar palestinierna att ta till våld för att göra sig kvitt med den sionistiska ockupationen.
Kurdernas administration är mycket mer demokratisk än assadregimens och det är inga tecken på någon kollaps eller dysfunktion som du framhäver. Det är nog mer än vettiga att etablera ett demokratiskt samhälle i Syrien, progressivaste samhällsförändringarna i hela mellanöstern har ägt rum där. Trots detta tycker du att en diktatur med rasistiska förtecken skall ta över området då det är gynnsamt för ditt ideologiska perspektiv, oberoende av kurdernas intresse som du tidigare rasistiskt beskrivit som "efterblivna" och "inavlade".
Att bli kallad naiv av någon som föredrar syrisk statsmedia, overifierade twitterinlägg och RT före organisationer vars arbete har kritiserat alla parter i syrienkonflikten innan dess begynnelse samt inte legitimerat något ideologiskt perspektiv är skrattretande. Är du hjärnskadad på riktigt? Du tror att HRW, Amnesty, läkare utan gränser och FN alla ljuger för någon agendas skull och hänvisar till Kenneth Roths twitter och invändningar i detalj gentemot Venezuela.
DU är riktigt ohederlig.