Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag står inte och hejar på någon. Jag har t.o.m. sagt i den andra tråden att jag tycker det är ett barnsligt beteende. Samtidigt anser jag att det var ett krigsbrott av Obamaadministrationen, Gulfstaterna och Turkiet att vräka in vapen och annat för åtskilliga miljarder till jihadisterna under förevändning att de skulle ha varit moderata rebeller- Är det så svårt att fatta?
Du har ju inte direkt kritiserat Assadregimen för något. Din aktivitet i tråden bygger på att försvara Assad, och det har vi ju redan sett bevis på.
Jag, till skillnad från dig, och det är förmodligen den största anledningen till att jag inte kan betrakta dig som en seriös debattör, tillstår att rebellerna begår brott och att det finns jihadister. Jag har förespråkat för att alla rebeller som begått brott ska stå inför rätta. Jag har aldrig ansett att jihadisterna bör få makten. Det ligger inte i syriernas eller ens västvärldens intressen att ha det så. Jag har istället förespråkat Assadregimens avgång till en övergångsregering som består av den syriska nationella koalitionen. Den består av assyrier, kurder och araber. Varken al-Nusra eller andra jihadister finns med i den gruppen.
Du har avvisat all kritik mot Assadregimen, även de grova brotten. Istället har du försökt misstänkliggöra alla organisationer som rapporterat om Assadregimens brott, trots att de samtidigt rapporterar om rebellernas, inklusive USA, Israel och Saudiarabien. Men när det kommer till Syrien har de tydligen fel.
Det finns flera Assadförsvarare i tråden som jag beundrar och kan utan några som helst problem samtala med. Du är tyvärr inte en av dom.