2018-05-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tror inte du tyckt samma sak om du varit Malmösupporter. Serien är i ett läge där serien börjar sätta sig och där alla lag snart mött alla. Förlusterna mot Djurgården och Göteborg är väl kanske inget att orda om men Kalmar och Trelleborg är helt klart lag man bör slå om man vill ha med toppstriden att göra Svårt att säga om det är förlusterna i sig som orsakat sparkningen eller om det är sättet dom förlorat på . Det lär vi aldrig få veta. Hur som helst finns det knappast tid för MFF att vänta hur länge sen helst på att vändningen ska komma utan att agera..
Var inte så säker på det. Jag ville behålla Alm trots hans dåliga säsongsstart, när Norling kom. Alm satte inte allt från början men började sedan med 60p säsong.

Det sistnämnda tål kanske inte en faktakoll, men det är sent och jag är besviken.
19 p på 9 omgångar är väl inte dåligt alls... egentligen.
2018-05-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
AIK kommer aldrig vinna guld med Norling som tränare. Fyfan vilken feg jävel han är. Börja parkera bussen efter 60 minuter hemma mot pisslag.

Så jävla tråkig fotboll att titta på, släpp loss spelarna din jävla italienska fegfotbolls wannabe.

Haha!
Det skrev jag redan när ni anställde honom. I samma veva som jag dissade MFF & MP.
Det verkar ha gott modé i att anställa tränare som förespråkar fotboll alá Henrik Larsson style.
Ut på kanterna med ett 3-5-2 som omedelbart blir ett 5-3-2 och så körde de på tills ni bytte spelsystem tror jag. Sannerligen en feg tränare och jag håller med dig att han är en Wannabe alá italia.

Eloge till GTB som vågade satsa nytt, ungt. På en modig tränare som ingjuter mod att spelare ska våga göra saker.

Hoppas alla dödgrävartränare förvinner ur svensk fotboll. De kan ägna sig åt lettlands landslag eller att spela ner Norska lag i divisioner.

Norling
MP
och Magnus Haglund
Lenartsson
och tyvärr Henrik Larsson borde aldrig mer få träna ett allsvenskt lag i fotboll
2018-05-14, 23:25
Medlem
anteri17s avatar
Mitt i all bedrövelse för MFF, Ellos och ett kryssande AIK så är Sirius under all kritik. Spelet suger, materialet fixar inte så här många skador, och ursäkter ska inte finnas. Byt physio, byt upplägg, köp inte skadebenägna spelare. Börja ta poäng. Försök undvik Albornoz och Haglund på ett centralt fält. Eller Björkström centralt. Skäms för att ni spelar Wulff i mål för att en tjock amerikan har koksat. Eddhari en skadad diva och Maholli har tappat all sting.

Just nu bär Moses Ogbu det här laget. Han är stark som ett djur men fixar det inte ensam. Tittar man på tabellen ser det hemskt ut. Det blir bottenstrid med TFF, Dalkurd och BP, där bara ett lag slipper kvala...
2018-05-14, 23:28
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Vart hittar man highligts på alla matcher i fotbollsallsvenskan? Har testat jewtube och svenskfotboll.se men inte fan finns det där

Här är en annan bra sajt:
http://highlights.allsvenskan.se

Tror dock de väntar 24 timmar från matcherna spelas innan de får(?) lägga ut höjdpunkterna så bra sida om du letar lite äldre godbitar. :-)
2018-05-14, 23:39
Medlem
Att MP fick kicken var givetvis väntat efter det bedrövliga spelet och resultaten den senaste tiden. Trots det kan jag inte undvika att tycka att det ligger en hund begraven inom föreningen. Enligt mig bär Daniel Andersson lika stort ansvar för den här kräftgången men nu är det tydligen han som ska agera räddare i nöden. Truppbygget är totalt misslyckat sett till försäljningar och ersättare och vid försäljningen av Christiansen gjorde man ekonomiskt en riktig tabbe som ju mer jag tänker på det ter sig helt vansinnig. Redan i transferfönstret banade man vägen för det fiasko vi ser idag. Som någon sa känns det som svågerpolitiken genomsyrar klubben.

Kuhn fick ju trots guld i bagaget också sparken under ganska märkliga omständigheter och min känsla är att spelartruppen med Rosenberg i spetsen försökt tvinga fram dessa avgångar så fort det hackat i maskineriet. Prestationerna den här säsongen har varit så pass usla att det börjar osa myteri om hela den här cirkusen.
Senast redigerad av radiopanna 2018-05-14 kl. 23:42.
2018-05-14, 23:55
Medlem
lagerhyllans avatar
Karma kommer slå tillbaka i november när Sirius åker ur Allsvenskan för att sedermera ner i gärdsgårdsserierna där de hör hemma.
2018-05-15, 00:00
Medlem
zurfarns avatar
Största matchfixningen hittills. Häcken-Elfsborg.

Men det skiter man i. Dyker ner på Frej och Falkenberg i Superettan istället. Som jämförelsevis ger lite stålar åt kineserna.

Kineserna har bara lärt sig dölja spelet. Och alla står som fåntrattar. Nu när det blir stora kulor. Som inte Svenska Spel upptäcker. 2 lirare i Elfsborg kan i alla fall vänta sig en trevlig semester på Hawaii.

Forza Bajen!
2018-05-15, 00:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Karma kommer slå tillbaka i november när Sirius åker ur Allsvenskan för att sedermera ner i gärdsgårdsserierna där de hör hemma.

Karma för vad? Att MFF försummat att ta reda på Sarfos historia/tagit en medveten risk vilket alla gör med alla afrikaner, är knappast karmaskapande.
2018-05-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Karma för vad? Att MFF försummat att ta reda på Sarfos historia/tagit en medveten risk vilket alla gör med alla afrikaner, är knappast karmaskapande.

Sirius hade ju vetskap om att han hade träffat småbarn, det var ju en mamma som kontaktade Sirius styrelse angående detta. Varför berättade inte Sirius för MFF? Fuck etik och moral, stålarna måste in, lite sånt tänk eller? Blir så jävla skönt att ha Sirius i superettan, så slipper man se den där jävla pissåkern till fotbollsplan som aldrig någonsin är duglig till premiären.
2018-05-15, 00:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Sirius hade ju vetskap om att han hade träffat småbarn, det var ju en mamma som kontaktade Sirius styrelse angående detta. Varför berättade inte Sirius för MFF? Fuck etik och moral, stålarna måste in, lite sånt tänk eller? Blir så jävla skönt att ha Sirius i superettan, så slipper man se den där jävla pissåkern till fotbollsplan som aldrig någonsin är duglig till premiären.

Debatten är redan förd; det är en gigantiskt skillnad mellan att faktiskt utnyttja underåriga och att utöva fishing. I inga andra övergångssammanhang nämns dåliga/potentiellt brottsliga karaktärsdrag.

Och återigen; snubben är afrikan. Den med vetskap vet att risken är monumental för kaos. Stå ert kasst medan Sirius njuter av pengarna.
2018-05-15, 07:31
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Norling är en feg jävel, men anledningen till att ni har 0 förluster är en skitdomare och anledningen till till att ni har 1 oavgjord är att ni har en förjävla bolltur. Men men, bolltur förtjänas ofta, och ni är för första gången på över ett decennium år bra nog för att sluta på övre halvan. Men ni är inte 6 poängs allsvensk ledning bra (eller tre poäng om man går på faktisk merit och inte århundradets sämsta domarbeslut).

Det var ett rött kort, inte straff al hakim dömde om än ett felaktigt sådant. Vet inte hur många gånger Bajen haft en man mer på planen och inte lyckats förvalta det.

Finns inga garantier bara för att man är 11 mot 10. Vi till skillnad från gnaget gör jobbet och åker hem med 3 pinnar.
2018-05-15, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Enligt vad som rapporteras från fallet verkar ju Malmö varit informerade? Även om, vad jag gissar, varken Malmö eller Sirius förstod omfattningen. Att man flyttar en person med oönskat beteende till en ny miljö, brukar väl ses som bättre agerande än att flytta den utasatte - om man gör en liknelse till skolvärlden.

Sedan kanske inte Malmö var bästa miljön att flytta till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in