2018-05-14, 18:41
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när ett får agerar som ett får.

Berätta mer.

/feldgrau
2018-05-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Aa men vad ska dom annars göra då? Om deras svacka blir ännu djupare så är ju säsongen körd för deras del redan vid VM-uppehållet. MP har ju uppenbarligen kört fast. Jag tycker att det har legat i luften länge att han skulle få kicken.MP har väl fått sparken såpass många gånger att vem som helst insett vid det här laget att han inte har det som krävs för att ansvara för en så pass stor klubb?
Vänta. Vem var det som värvade honom till Malmö?

Han tog SM-guld - då är man inte heelt snett på det?
2018-05-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vänta. Vem var det som värvade honom till Malmö?

Han tog SM-guld - då är man inte heelt snett på det?
Vad har fjolårets SM-guld med årets säsong att göra? Man kan väl för helvete inte leva på gamla meriter?
2018-05-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad har fjolårets SM-guld med årets säsong att göra? Man kan väl för helvete inte leva på gamla meriter?
Om han inte blivit som förbytt så borde han väl visat vad han går för? Vilka har de torskat mot i år?
Djurgården, Göteborg, Kalmar och nu Trelleborg. Bortsett Trelleborg så är det väl inte skäl att sparka tränaren så akut?

Ifjol vann de flera matcher med knapp marginal, de har inte haft marginaler med sig i år. MP är inte ansvarig för truppbygget.

Å andra sidan, är jag oftast av åsikten att man ska ge tränare tid och göra planerade byten.

Vem vill ta över MFF nu, om DA är kvar? Får man bestämma?

Edit: det vore kul om det blev Potter
2018-05-14, 19:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Parodin blir bara värre och värre! Snart poppar väl en notis upp om att diciplinnämnden stänger av båda 4 matcher vardera!

Syltryggen al-Hakim.... Jeeez

Jag tror att Mårtensson ligger illa till. Han ska ju varit väldigt verbalt ohyfsad plus att ska ha gått till handgripligheter mot ass. domaren.
Jag förstår hans frustration men att röra domaren efter matchen är inte okej.
2018-05-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om han inte blivit som förbytt så borde han väl visat vad han går för? Vilka har de torskat mot i år?
Djurgården, Göteborg, Kalmar och nu Trelleborg. Bortsett Trelleborg så är det väl inte skäl att sparka tränaren så akut?

Ifjol vann de flera matcher med knapp marginal, de har inte haft marginaler med sig i år. MP är inte ansvarig för truppbygget.

Å andra sidan, är jag oftast av åsikten att man ska ge tränare tid och göra planerade byten.

Vem vill ta över MFF nu, om DA är kvar? Får man bestämma?

Edit: det vore kul om det blev Potter
Jag tror inte du tyckt samma sak om du varit Malmösupporter. Serien är i ett läge där serien börjar sätta sig och där alla lag snart mött alla. Förlusterna mot Djurgården och Göteborg är väl kanske inget att orda om men Kalmar och Trelleborg är helt klart lag man bör slå om man vill ha med toppstriden att göra Svårt att säga om det är förlusterna i sig som orsakat sparkningen eller om det är sättet dom förlorat på . Det lär vi aldrig få veta. Hur som helst finns det knappast tid för MFF att vänta hur länge sen helst på att vändningen ska komma utan att agera..
2018-05-14, 19:27
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att Mårtensson ligger illa till. Han ska ju varit väldigt verbalt ohyfsad plus att ska ha gått till handgripligheter mot ass. domaren.
Jag förstår hans frustration men att röra domaren efter matchen är inte okej.

Video på händelsen:

https://mobile.twitter.com/nordingerzic/status/995945067503411200?s=19

Vad han sagt är såklart oklart. Men att det ska vara en attack där han känner sig hotad, det är helt omöjligt! Hoppas innerligt att klubben backar spelarna och överklagar.
2018-05-14, 19:42
Moderator
vfs avatar
Helvete också, nu kommer MFF att gå mycket bättre när den sopan är borta. Men Sidledsdanne som tränare? Har han ingen självinsikt?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han borde aldrig fått chansen från start, det var en helt oförståelig tränarrekrytering tycker jag, han hade ju typ inga som helst (bra)meriter att peka på från klubbfotbollen och denna gubben skulle alltså ta MFF till Europa, och dessutom vinna både cupen och AS.

Helt obegriplig värvning, vi var många här som var väldigt tveksamma till MP, men det var många Malmöiter som tyckte det var en bra värvning.
Senast redigerad av vf 2018-05-14 kl. 19:45.
2018-05-14, 19:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Galet att man erbjuds nästan dubbla gånger pengarna för solnaseger hemma mot Östersund idag (1.97 på bet365).

Bara att lasta in återstående lönen på det. Skulle Östersund på något sjukt sätt ta poäng är det en ekonomisk förlust jag är värd att offra.

Missade den klara, men era 2.55 mot miffmiff är ju även detta en guldgruva!

plöjde visst in 2500 så nu får ni fanimig visa att ni står pall era jävla fittbajare!
2018-05-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Missade den klara, men era 2.55 mot miffmiff är ju även detta en guldgruva!

plöjde visst in 2500 så nu får ni fanimig visa att ni står pall era jävla fittbajare!
Hade MP varit kvar så hade jag varit lockad att bryta principen att inte spela på mitt lag och lastat in något lakan på Bajen hcp.

Men med ikonen MP borta så är jag desto mer oroad. Men 2.55 är absolut ett decent odds sett till hur bra det sett ut för oss på hemmaplan kontra Malmös fyra raka torsk på bortaplan med 0-10 i målskillnad.
2018-05-14, 20:04
Medlem
erikp121s avatar
Axén till Elfsborg?
2018-05-14, 20:10
Medlem
Igår visas Igboananike felaktigt ut mot Bajen där fjärdedomaren var delaktig i beslutet. En fjärdedomare som under dagen tagit bort en gammal omslagbild från Falkenberg - Bajen.
Vid Bajens 2-1 igår fångas ex-Bajaren Besara (som även ryktas till Bajen med utgående kontrakt) på bild där han ser ut att le.

Idag spelar gnagetfostrade Sonko Sundberg bollen rakt i gapet på gnagare som enkelt rullar in bollen i mål. Det hamnar dock i skymundan av Gojani som på Hisingen först vänder sig om och rullar in bollen i eget mål för att sedan dra på sig ett rött kort minuten efter.

Är själv inte konspiratoriskt lagd av mig men roas när andra är det. På med foliehattarna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in