Citat:
Furtenbach är politisk kommentator, inte guldspade-wannabe. Det var Bo Göran Bodin och Daniel Öhman som grävde och släppte ett hit job 2 dagar innan valet. Etiskt var det i många stycken ett haveri, inte minst av psykologen man tog in, Jakob Jonsson. Han såg ett PR-tillfälle. Undrar hur bra PR det blev att han ställer diagnos på enskilda spelmissbrukare så här i riksmedia:Att det olagliga (informationen kommer förmodligen från en hackad dator/mobil), eller i vilket fall extremt oetiska påverkanförsöket (det var inget olagligt som JÅ sysslade med) inte har debatterats mer är obegripligt. Man kan notera att det var statsaktivisterna på statsmedia (SR Ekot) som släppte bomben lagom till valet - var det Fuchenbach kanske? Kan tänka mig att statsaktivister på Säpo läckte, eller liknande. Jag tror dock knappast att de (stats- och MSM-aktivisterna) har så mycket mer, de har nog skjutit slut på ammunitionen. Men den som lever får se.
Jakob Jonsson är en av Sveriges främsta experter på spelberoende och han säger att en person med det här beteendet behöver hjälp.
– Det låter som en extrem överkonsumtion och för mig ett tydligt tecken på att den här personen inte har kontroll på sitt spelande.
Psykologen Jakob Jonsson har fått ta del av delar av Ekots material I ett avidentifierat skick. Han säger att spelandet är mycket problematiskt.
– Den här personen höjer sina insatser och sätter in nya pengar om och om igen ungefär som du tänkt spela för en viss summa från början, men de pengarna räcker inte och personen sätter in nya pengar och fortsätter spela.
– Det låter som en extrem överkonsumtion och för mig ett tydligt tecken på att den här personen inte har kontroll på sitt spelande.
Psykologen Jakob Jonsson har fått ta del av delar av Ekots material I ett avidentifierat skick. Han säger att spelandet är mycket problematiskt.
– Den här personen höjer sina insatser och sätter in nya pengar om och om igen ungefär som du tänkt spela för en viss summa från början, men de pengarna räcker inte och personen sätter in nya pengar och fortsätter spela.
” / ”Wow, 10,5 i ValU!!!” / ”Twittervänster gråter rödvin ser jag
” / ”Över 11,4 vore fantastiskt...” / ”Sverigevänner, detta blir en bra afton. SKÅL!
” / ”Känns som kvällen är säkrad med 10,5%. Nu är det bara att njuta av ale’n och lugnt följa pk-paniken i övriga valvakor