2018-05-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Skönt att det kommer in ännu en medgångare och berättar för oss hur dåligt vi sköter vår förening. Det bästa är att ni har bättre koll än oss på hur vi har det ekonomiskt. Trots denna misär vi uppenbarligen levt med så har vi lyckats lyfta SM-bucklan 10 ggr mer än bajen.
Vet du hur vår ungdomsutveckling går eller gissar du nu? Alla som är involverade i Stockholmsfotbollen på ungdomsnivå vet att bajen pumpar ut lag i alla åldrar för att få ökat LOK-stöd vilket är ett sätt att få en liten extra slant. Inget som varesig AIK eller DIF är särskilt intresserade av då dessa 800+k som ni får ändå måste ses som kaffepengar i sammanhanget.

Än en gång, vad vet du om vår ungdomsfotboll? Förra året missade vi semifinal i U17 med 1 poäng, den knep AIK.

Till sist, du är medveten om att du svarade en gnagare va? Eller det är klart, huserar man bara här när laget går bra så är det väl bland de första gångerna du är här som bajare efter alla år?
Marsken är sork.

Vi har sånt sjukt flyt i år verkligen. Har hela tiden med glimten i ögat drivit om att vi går för guld sedan vi gjorde 1-0 mot Sirius i premiären men nu börjar man fan tro på det. Även om gnaget är större favoriter.

Är just det flytet vi har som gör mig optimistisk. Visst kan man resonera att flytet kanske släpper snart men är samtidigt sådan medgång ett guldlag brukar ha.

Nåja, allt annat än sex poäng mot Malmö och aik är oacceptabelt, bara att köra på.
2018-05-14, 09:17
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför gjorde de fel?

Dom tog bevisligen en felaktig utvisning. Sen att dom inte kan släppa sin stolthet och erkänna att dom gjorde fel är ännu mer löjligt efter dom sett TV-bilder.

Respekt till de domare som vågar erkänna att dom gjort fel. Givetvis är det inte lätt att se allt live, då det går så väldigt snabbt. Så misstag kommer alltid ske sålänge vi inte har någon form av videogranskning.
2018-05-14, 09:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Dom tog bevisligen en felaktig utvisning. Sen att dom inte kan släppa sin stolthet och erkänna att dom gjorde fel är ännu mer löjligt efter dom sett TV-bilder.

Respekt till de domare som vågar erkänna att dom gjort fel. Givetvis är det inte lätt att se allt live, då det går så väldigt snabbt. Så misstag kommer alltid ske sålänge vi inte har någon form av videogranskning.
Nu blev ditt inlägg känslobaserat, men försök igen. Utifrån al-Hakims resonemang: vad gjorde de fel?
2018-05-14, 09:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.

Fast har inte Al Hakim erkänt tidigare när han tabbat sig? Eller blandar jag ihop honom med någon annan?

Därmed inte sagt att utvisningen igår var korrekt.
2018-05-14, 09:25
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Nu blev ditt inlägg känslobaserat, men försök igen. Utifrån al-Hakims resonemang: vad gjorde de fel?

Känslobalanserat? Inget lag i årets AS-ligger mig om hjärtat. Så bryr mig inte det minsta vem som vinner.
Det facto kan inte ändra att jag tycker utvisningen är helt felaktig. Tack för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast har inte Al Hakim erkänt tidigare när han tabbat sig? Eller blandar jag ihop honom med någon annan?

Du syftar inte på Granit Maqedonci i matchen mellan Hif- Öster?
Senast redigerad av BestCoast. 2018-05-14 kl. 09:30.
2018-05-14, 10:13
Medlem
Tlagnojs avatar
Humor att en artikel i Expressen gav full pott i MFF-bingot.

Citat av MP om hur gudalikt de spelade trots torsk, check.

Någon spelare kallar deras egna spel 'pinsamt', check.

Rosenberg säger att det är spelarnas fel och att de har förtroende för tränaren, check.

Det jag skulle vara rädd för som malmöit är inte att det ser dåligt ut utan kontinuerligt sämre. Självförtroendet hos spelarna rasar, man ser inten lösning utan bara köttar på, lossnar det inte snart kommer det se riktigt illa ut.
2018-05-14, 10:18
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Har för mig att det var han som robbade AIK på ett mål förra säsongen. Avdic blev avblåst för hög spark när han gjorde mål i slutsekunderna.
2018-05-14, 10:19
Medlem
macys avatar
MFF sparkar Magnus Pehrsson.
2018-05-14, 10:21
Medlem
Daniel Andersson ska bli hjälten som vänder på steken för MFF.

Någon som tror att det kommer funka?
2018-05-14, 10:21
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:

Ett av felen han gjorde (i mitt tycke skall tilläggas) är att han inte kunde ändra sig efter att ha sett TV-bilderna. De (tre domare) bedömde t.ex. att Igbonanike inte försökte att spela på bollen

Men jag att denna video motbevisar det och att de således hade åtminstone denna parameter fel när de gjorde sin gemensamma bedömning. De har helle inte tagit i beaktning att Omoh knuffar Khalili i ryggen vid situationen.

https://twitter.com/twitter/statuses/995703986949967877

Nåväl, skall som sagt inte älta detta mer. Bajen var bättre både innan och efter utvisningen men frågan är om det inte svider mer att det bedömdes som grovt och att han kommer missa ytterligare matcher på något som i mitt tycke (ÖSK-glasögonen på så klart) ev. är ett gult kort.

För övrigt kan vi väl alla konstatera att Hammarby inte är en dagslända. Man har en jävligt stark trupp både vad gäller spets och bredd. Wiland är seriens bäste målvakt man har en helt okej (förmodligen mer än så med Fenger tillbaka) backlinje, ruggigt brta (Hamad) och skitbra (Junior) spelare på mittfältet och flera olika vassa anfallsalternativ som kan skiftas bereonde på motstånd och matchbild.

Man är inte upptagna av Europaspel och man har redan skaffat sig ett betänkligt försprång som måste ätas upp. Vad är det som talar för att Bajen skall tappa annat än de faktum att Hamad förmodligen lämnar i sommar. Om han ersätts av Besara (svag igår) så är det ju ett tapp förvisso men inte ett superstort sådant.
2018-05-14, 10:26
Medlem
Plebeiis avatar
Ni kunde inte väntat till efter matchen på onsdag, MFF?
2018-05-14, 10:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Har för mig att det var han som robbade AIK på ett mål förra säsongen. Avdic blev avblåst för hög spark när han gjorde mål i slutsekunderna.

Så var det! Där medgav han dock inte att han hade tabbat sig, utan det var efter någon annan match han gjorde det (OM jag minns rätt).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in