2018-05-13, 22:26
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...och du köper det? Axelsatsningen, det nya ordet, ser ut så här.
https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/har-blir-igboananike-utvisad-mot-hammarby/

Utvisning? Vad i helvete är det jag ser, ska man ta en relativt tidig direktutvisning får man se till att ha på fötterna. Att alla domarna tyckte samma är ju stor humor.
Nej, här gjorde ni fel.
Senast redigerad av BestCoast. 2018-05-13 kl. 22:27. Anledning: Felstavat
2018-05-13, 22:31
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Nu börjar skadorna komma på Bajen. Hamas går sönder som vanligt. Sandberg skadad. Snart kommer fler skador. Det är nu det tuffa börjar. Kolla Sirius förra året. Vår- och höstsäsong är totalt olika saker.

Fast vi har ju haft en hel del skador, inför denna match var Erkan, Kennedy och Borges borta. Fenger gjorde väl sina första minuter i inhoppet idag, Fällman har missat matcher, Sandberg har missat matcher osv. Visst kan det mycket väl vända men det har alltid varit tufft, korta vila mellan matcher och hittills spelat mot 5 av 7 av lagen som ligger topp 8
2018-05-13, 22:32
Medlem
lagerhyllans avatar
Inte ens hammarbajsarna kan tycka att de är utvisning? Är det ens gult på Kennedy? :O :l
2018-05-13, 22:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ser fram emot derbyt. Att bekänna färg på riktigt. Hoppas du bokat tågbiljetten ner från leksand.
Du måste vara ny här på forumet. Finns flertalet gnagetsupportrar (Zlatan, Lindgren) man respekterar men din infantila nivå är ju i en klsss för sig. Leksandgrejen var inne på Söder 2013 förövrigt. Nu är Tokyo-fraktionen det enda legitima. Och Nike Air 90-skor!
2018-05-13, 22:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Utvisning? Vad i helvete är det jag ser, ska man ta en relativt tidig direktutvisning får man se till att ha på fötterna. Att alla domarna tyckte samma är ju stor humor.
Nej, här gjorde ni fel.
Varför gjorde de fel?
2018-05-13, 22:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Haha vi vann ju matchen mot Elfsborg han spelade i, dessutom spelade vi hem serien med en match kvar. Har du suttit och tjurat över detta i 17 år snart? låter oerhört osunt.

Haha ja så uppenbart att han bara chansade...hade han åtminstone dragit till med den uttjatade Sundsvallsmatchen så hade det åtminstone funnits diskussionsunderlag (om än EXTREMT lite), men nu blev han ju direkt avfärdad som en skojare.
2018-05-13, 22:36
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Gillar att du som öskare inte är i närheten av lika bajsnödigt sårad som tvillingarna när det var ni som drabbades av den billiga utvisningen.

Hoppas ni tar andraplatsen bakom oss.

Jävla bondhjon du är.--
Hade varit samma sak om det var MFF vs ÖSK. Det är pinsamt och hör inte hemma i allsvenskan. Ännu mindre när det är toppstridsmatch i en riktigt kul årgång av as.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Leksandgrejen var inne på Söder 2013 förövrigt.

Vad som är inne och inte på söder skiter jag i din hornbågade-hipster-dalmas..
Senast redigerad av Commissary 2018-05-13 kl. 22:43.
2018-05-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Nej, här gjorde ni fel.
Ja det var en felaktig utvisning. Domarna trodde axeln träffade huvudet men det gör han ju inte. Dessutom försöker han ju träffa bollen vilket domaren hävdar att han inte försöker. Nä, antingen stävjar domarn matchen tidigt med kort eller så är han tillåtande. Han kan ju inte vara tillåtande först och sen dra upp ett rött helt plötsligt för en skitgrej.
Senast redigerad av Mzzo 2018-05-13 kl. 22:39.
2018-05-13, 22:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Visst har vi sjuk flax som får med oss en felaktig utvisning, men samtidigt är det också lite grann som studion (och Hamad?) var inne på; att förlora toppanfallaren behöver inte nödvändigtvis betyda några enorma skillnader i försvarsspelet då man oftast inte försvarar med båda anfallarna djupt nere i boxen ändå.

Det tryck vi skapade ganska direkt efter paus är inte enbart ett resultat av att ha en man mer, Örebro sjunker ner i knät på Oscar Jansson helt och hållet (förmodligen mer än dem egentligen hade behövt göra) och låter oss ha väldigt mycket boll. Å andra sidan skänker man väl hellre ytor utanför straffområdet åt ett lag med sådan offensiv som Hammarby har just nu, än i det. Dock ser vi ju vid 2-1-målet att även det är farligt när man möter spelare som Hamad. Vi stänger ner deras kontringsförsök och tröttar ut deras väldigt låga försvar, så det är fullt logiskt att kvitteringen kommer. I det läget tror jag inte det hade gjort någon större skillnad om dem haft kvar Igboananike på plan.

Så jag skulle nog inte säga tvärsäkert att vi inte hade lyckats vinna även 11 mot 11, Örebro gjorde inte heller någon vidare bra match.

Du har nog rätt...vi kändes dock väldigt oskärpta i avslutslägena i första och bitvis i andra.

Jag tror nog mer på att krysset hade legat närmast till hands om det fortsatt 11 vs 11. Ösk tappade mycket i offensivt hot utan Falsk-Kennedy och man orkade aldrig slutforcera idag.
2018-05-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast vi har ju haft en hel del skador, inför denna match var Erkan, Kennedy och Borges borta. Fenger gjorde väl sina första minuter i inhoppet idag, Fällman har missat matcher, Sandberg har missat matcher osv. Visst kan det mycket väl vända men det har alltid varit tufft, korta vila mellan matcher och hittills spelat mot 5 av 7 av lagen som ligger topp 8
Sant iofs. Men det finns några spelare i Bajen som inte får gå sönder som Hamad, Junior, Wiland osv. Men visst, Bajen har en bred trupp så det kan gå bra ändå. De andra lagen har ju/får också skador.
2018-05-13, 22:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...och du köper det? Axelsatsningen, det nya ordet, ser ut så här.
https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/har-blir-igboananike-utvisad-mot-hammarby/
Nej. Om du läser vad jag skriver så köper jag det inte.
Jag refererade bara (svarade på en fråga) om vad domaren sa.
2018-05-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Jävla bondhjon du är.--
Hade varit samma sak om det var MFF vs ÖSK. Det är pinsamt och hör inte hemma i allsvenskan. Ännu mindre när det är toppstridsmatch i en riktigt kul årgång av as.
Var glad, nu har ni fortfarande något att skylla Bajens dominans i Allsvenskan på!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in