2018-05-14, 01:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu ska det visst vara två av varandra oberoende vittnen, om jag fattar det rätt, för att det skall godtas som observation.

Annars borde även det funnits med på Moa (senast sedd). Vilket det inte gör eller så har man endast tittat på datum i januari. I nära anslutning till dödsfallen.
Nu var det ju så, att både Agnes och Oskar hade angivna (om än ej fastställda) preciserade dödsdatum i dödsbevisen, medan Hanna och Moa inte hade det. Då förlorar ju datum för "senast sedd" sin byråkratiska betydelse. Det är vad jag tror. Sedan att uppgiften om när någon senast sågs kan vara en ledtråd till att uppskatta dödsdatumet, är en annan femma.
Citera
2018-05-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu var det ju så, att både Agnes och Oskar hade angivna (om än ej fastställda) preciserade dödsdatum i dödsbevisen, medan Hanna och Moa inte hade det. Då förlorar ju datum för "senast sedd" sin byråkratiska betydelse. Det är vad jag tror. Sedan att uppgiften om när någon senast sågs kan vara en ledtråd till att uppskatta dödsdatumet, är en annan femma.

Då har du fattat fel. Du har tittat på datum för senast sedd, vilket är något helt annat.

Dödsdatum kvarstår för hela familjen 2018-01-00
Citera
2018-05-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Vänligen länka till det dokument där preliminära dödsdatum för O och A framgår, som du refererar till.
Senast redigerad av Remark 2018-05-14 kl. 01:51.
Citera
2018-05-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Biologiska modern: K*rst*n Brenton, V Frölunda. Född i Johanneberg.
*e *i

Fadern: L*g* Brenton, Borås. Född i Göteborg.
*a *e

Föräldrarna skilde sig 25/6-85. Fadern bor med ny kvinna. M*r*ann B*om**
*a*i *r*a*n

HB har en bror också. Ett tag bodde HB bara med sin pappa och nya mamma. Brodern bodde förmodligen då hos biologiska modern.

Innan släkten Brentons bytte efternamn hette de Andreasson.

Alla uppgifter från Sveriges befolkning 1970-1990. Plus Ratsit.

Finns förstås fler Brentons.
'

Ingen syster på B-sidan?

Hs pappa har mycket för sig, affärer o bolag. Knappast att någon ur den sfären skulle ge sig på dottern?
Senast redigerad av rappytt 2018-05-14 kl. 01:23.
Citera
2018-05-14, 01:26
Medlem
Om O författat ett brev (tillsammans med H eller ej) tror jag att det kan vara ett uttryck för att han upplevde sig kränkt. En extrem martyrhandling, åter faller blicken på spåret av utstuderad narcissism. Om föräldrarna inte blev lyssnade på, skulle man straffa människor indirekt. Kanske hoppades O på ett dåligt eftermäle för dem som han ansåg hade skadat honom, sänkt livskvalitén. På samma sätt faller blicken även här på ett objekt, skolan.

Tror att den akuta tragedin bottnar i ett beslut från skolan, som uppfattades som negativt och kränkande. Därför skedde morden precis före skolstarten...

Det vi vet (?) är att A skulle träffa en kurator och att hennes framtid skulle utredas mer av skolan, bortom Os kontroll. Han var kanske rädd att förlora vårdnaden och det behöver inte vara en alltigenom smutsig historia som rullades upp. Det kan räcka med att att A skulle beskriva honom som en pappa som inte var alltigenom perfekt, till det yttre spannet som består av övergrepp.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-14 kl. 01:31.
Citera
2018-05-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Om O författat ett brev (tillsammans med H eller ej) tror jag att det kan vara ett uttryck för att han upplevde sig kränkt. En extrem martyrhandling, åter faller blicken på spåret av utstuderad narcissism. Om föräldrarna inte blev lyssnade på, skulle man straffa människor indirekt. Kanske hoppades O på ett dåligt eftermäle för dem som han ansåg hade skadat honom, sänkt livskvalitén. På samma sätt faller blicken även här på ett objekt, skolan.

Tror att hela tragedin bottnar i ett beslut från skolan, som uppfattades som negativt. Därför skedde morden precis före skolstarten... En sista maktdemonstration. Det var O som bestämde.

Genom att hänga sig?
Citera
2018-05-14, 01:32
Medlem
Citat:
Genom att hänga sig?

Varför inte? Han blev "tvingad" att ta sig av daga. Ett avskedsbrev med budskap kan förtydliga budskapet. Han kan ha velat straffa alla som han upplevde inte lyssnat på honom, sista året.

Det tycks även som att agerandet runt M är desperat. O ger redan där intryck av att ha blivit knäpp, men det var nog bara de närmaste som kunde se vartåt det barkade, i familjevillan. A blev sämre före jul... (om detta inte är en trådsanning, tråden kryllar av skit).

Kanske är behandlingen av M bara ett steg för att gå i land med det han redan bestämt sig för, att A behöver dö och /eller att familjen/O behöver uppmärksamhet. Om två döttrar är sjuka, så kan fler "förstå" honom?
Senast redigerad av rappytt 2018-05-14 kl. 01:37.
Citera
2018-05-14, 01:47
Bannlyst
Citat:
'

Ingen syster på B-sidan?

Hs pappa har mycket för sig, affärer o bolag. Knappast att någon ur den sfären skulle ge sig på dottern?

Hs bror och svägerska har oxå bolag.
Citera
2018-05-14, 01:49
Medlem
Citat:
Varför inte? Han blev "tvingad" att ta sig av daga. Ett avskedsbrev med budskap kan förtydliga budskapet. Han kan ha velat straffa alla som han upplevde inte lyssnat på honom, sista året.

Du tycker inte att logiken brister?

Hanna och Oskar skrev avskedsbrevet gemensamt. Någon skuld finns inte kastad på någon annan än dom själva.
Citera
2018-05-14, 03:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag tänker mer på någon som dykt upp och tänker på ev arv.

Arvskretsen är ju inte jättevid.
Eller menar du tänkbara arvingar av genetiska egenheter? Jag tror släktforsknings- och andra forskare skulle kunna uttrycka sig så. Jag reflekterade inte ens över det (fast jag är ingen forskare bör jag kanske tillägga).
Citera
2018-05-14, 05:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tror att släkten måste känna sig helt förvissad om att inte familjen fallit offer för ett brott utfört av någon utanför familjen. Först då kan de gå vidare. Jag förstår dem. För att då vara helt säker på detta, måste polisen bevisa att morden skett inom familjen och hur de gått till. De kan inte bara gå vidare innan dess. Det förstår jag också. Förstår du?

Eftersom ett allvarligt våldsdåd ägt rum (det behöver inte vara blodigt, även om det var en stor patrull på plats), måste det självklart utredas i botten. Jag tror att allmänheten kommer att få veta vad om hänt.

Låtsas inte mästra mig beträffande något jag inte påstått. Jag har hela tiden, mest i diskussion med Glittret, sagt att de inte kommer att göra någon jättedjup evighetsutredning för att altruistiskt leta en moraliskt rättmätig arvtagare om de finner GM vara bland de döda och inget specifikt skulle visa att något är verkligt fuffens med det avskedsbrev där de uppfattas ta gemensamt beslut.

Det är inte så de brukar göra. De utreder till en rimlig nivå till att fastställa vad som har hänt. (OBS jag skrev fastställa).

I fallet i Danmark för inte så länge sedan gick man också ut i tidningar och förklarade orsakerna till att man "lägger locket på" gentemot allmänheten.

Den där bloggen Elisabeth Höglund driver är lite pinsam faktiskt. Det verkar uppenbart att hon i någon mån uppfattar att det inte är ok att offensivt luska ens som journalist, så hon använder sig av en tredjehandskälla, som förmedlar något från någon som tolkat saker om familjen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-14 kl. 05:50.
Citera
2018-05-14, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Låtsas inte mästra mig beträffande något jag inte påstått. Jag har hela tiden, mest i diskussion med Glittret, sagt att de inte kommer att göra någon jättedjup evighetsutredning för att altruistiskt leta en moraliskt rättmätig arvtagare om de finner GM vara bland de döda och inget specifikt skulle visa att något är verkligt fuffens med det avskedsbrev där de uppfattas ta gemensamt beslut.

Det är inte så de brukar göra. De utreder till en rimlig nivå till att fastställa vad som har hänt. (OBS jag skrev fastställa).

I fallet i Danmark för inte så länge sedan gick man också ut i tidningar och förklarade orsakerna till att man "lägger locket på" gentemot allmänheten.

Den där bloggen Elisabeth Höglund driver är lite pinsam faktiskt. Det verkar uppenbart att hon i någon mån uppfattar att det inte är ok att offensivt luska ens som journalist, så hon använder sig av en tredjehandskälla, som förmedlar något från någon som tolkat saker om familjen.

Vad var anledningen till locket på i Danmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in