Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Tror att släkten måste känna sig helt förvissad om att inte familjen fallit offer för ett brott utfört av någon utanför familjen. Först då kan de gå vidare. Jag förstår dem. För att då vara helt säker på detta, måste polisen bevisa att morden skett inom familjen och hur de gått till. De kan inte bara gå vidare innan dess. Det förstår jag också. Förstår du?
Eftersom ett allvarligt våldsdåd ägt rum (det behöver inte vara blodigt, även om det var en stor patrull på plats), måste det självklart utredas i botten. Jag tror att allmänheten kommer att få veta vad om hänt.
Låtsas inte mästra mig beträffande något jag inte påstått. Jag har hela tiden, mest i diskussion med Glittret, sagt att de inte kommer att göra någon jättedjup evighetsutredning för att altruistiskt leta en moraliskt rättmätig arvtagare om de finner GM vara bland de döda och inget specifikt skulle visa att något är verkligt fuffens med det avskedsbrev där de uppfattas ta gemensamt beslut.
Det är inte så de brukar göra. De utreder till en rimlig nivå till att fastställa vad som har hänt. (OBS jag skrev
fastställa).
I fallet i Danmark för inte så länge sedan gick man också ut i tidningar och förklarade orsakerna till att man "lägger locket på" gentemot allmänheten.
Den där bloggen Elisabeth Höglund driver är lite pinsam faktiskt. Det verkar uppenbart att hon i någon mån uppfattar att det inte är ok att offensivt luska ens som journalist, så hon använder sig av en tredjehandskälla, som förmedlar något från någon som tolkat saker om familjen.