2018-05-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Möjligt om H hade en ledande roll på arbetsplatsen? Men dom har man väl inte stup i kvarten, men vad vet jag?

Alltså, arbetsplatsträffar är något du deltar i som medarbetare. Du behöver inte vara chef... en gång i månaden är brukligt.
Citera
2018-05-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Arbetsplatsträff.

OK. Hur ofta har man, rent generellt, dylika?
Citera
2018-05-14, 00:16
Medlem
Citat:

Det är olika, på mitt förra jobb hade vi 3 ggr per år. Där jag är nu har vi inte haft något på nio månader
Citera
2018-05-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Alltså, arbetsplatsträffar är något du deltar i som medarbetare. Du behöver inte vara chef... en gång i månaden är brukligt.

Då förstår jag inte varför H inte kunde avstå från dom och ta diskussionerna med t.ex. skolan eller gå på VC med barnen? I stället för O, som tydligen snarast hade klippkort där.
Senast redigerad av Remark 2018-05-14 kl. 00:19.
Citera
2018-05-14, 00:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej har inte ändrat uppfattning.Men i ett sånt här läge vänder man på varenda sten.
Har hela tiden skrivit att ingen kunde se detta komma och känner absolut inte igen det vare sig Missan el.Rockkungen skriver.Däremot kan väl O har varit slutkörd med klippkort på V.C plus alla tunga uppdrag han hade på arbetet.
Däremot har jag tidigare skrivit att tösernas sjukdom och hemundervisning har varit ifrågasatt.
Visst har det varit upp och ner...men alltid bara hört talas om trötthetssyndrom och töserma kunde ha långa perioder då de orkade mer.Nej det fanns inte någon genetisk sjukdom.Då skulle ju bägge släkterna varit utredda.
Vill fortfarande tro att det måste vara något annat som hänt.

De kanske utreddes för något annat, exempelvis ME eller liknande en under resans gång fick rätt på ev genetisk sjukdom? Det är ju inte så att man screenar för genetiska sjukdomar vid födseln. I en del fall verkar det som att föräldraparet var för sig måste bära på någon gen som kan vara "inaktiv" hos dem. Så det finns nog åtskilliga som inte vet om att de har någon genetisk, tja, "defekt" eller svag länk i dna för den inte betingelse att bryta ut i en sjukdom.
Citera
2018-05-14, 00:22
Medlem
Citat:

Det kan vara allt mellan varje vecka till varannan vecka en gång i månaden.
Citera
2018-05-14, 00:29
Medlem
Citat:
Då förstår jag inte varför H inte kunde avstå från dom och ta diskussionerna med t.ex. skolan eller gå på VC med barnen? I stället för O, som tydligen snarast hade klippkort där.

På vissa ställen så håller väl medarbedarbetare själva i mötet enligt rullande schema. Men man ansvarar ju inte för dagordning, protokoll och att hålla mötet varje gång. Sedan kan det vara så att man på dessa diskuterar planeringsfrågor angående tillgänglighet etc och annat av organisatorisk fortlöpande karaktär. På en del ställen bryr man sig inte om att ha dem ens men på vissa ställen ses det inte blitt om man ofta är borta från dem.

De kanske var rent praktiska överväganden, VC kanske bara gav tider på förmiddag eller eftermiddagar och kanske enbart en förälder kunde viss tid. Om O kunde jobba längre påeftermiddagarså var det kanske lättare att ta besökstid på morgonen, eller tvärtom.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-14 kl. 00:34.
Citera
2018-05-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På vissa ställen så håller väl medarbedarbetare själva i mötet enligt rullande schema. Men man ansvarar ju inte för dagordning, protokoll och att hålla mötet varje gång. Sedan kan det vara så att man på dessa diskuterar planeringsfrågor angående tillgänglighet etc och annat av organisatorisk fortlöpande karaktär. På en del ställen bryr man sig inte om att ha dem ens men på vissa ställen ses det inte blitt om man ofta är borta från dem.

De kanske var rent praktiska överväganden, VC kanske bara gav tider på förmiddag eller eftermiddagar och kanske enbart en förälder kunde viss tid. Om O kunde jobba längre påeftermiddagarså var det kanske lättare att ta besökstid på morgonen, eller tvärtom.

Visst. I allmänhet är APT värdelösa. Men det kan varit praktiska lösningar som du säger.

Nja. Nöjer jag med. Sov gott!
Citera
2018-05-14, 00:46
Medlem
Citat:
It takes two. Jag hade en arbetskollega som skaffade barn ihop med sin kärlek. Båda, ovetandes, bar på en gen för cystisk fibros. Amanda hette dottern som också visats på TV. Hon har nu fått nya lungor.

Ja, det är ofta inte känt förrän något specifikt visar sig. Sedan framgick det ju på socialstyrelsens sida att man får ett etiskt dilemma som mottagaren av testresultatet (föräldrarna) måste taställning till om de ska berättaför sin släkt och hur det ska ske. Så det är ju inte givet att Os och Hs släktsidor har utretts även om man konstaterat genetisk sjukdom hos barnen (och föräldrar). Det är väl ingen speciell "utredning" heller som görs om det är en genegenskap som inte givit insjuknande hos denne.

Jag tänkte på det med den personliga hälsningen, och det att Rockungen nämnde att hen fått ett besked som hen haft svårt att smälta (ungefär tidsmässigt i linje där hen ändrade sig till att säga att Agnes var svårt sjuk).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-14 kl. 00:49.
Citera
2018-05-14, 00:47
Medlem
Citat:

Det är viktigt att vara med på träffarna. Barnen behövde säkert inte gå på läkarbesök just då. De var trots allt hemma för undervisning eller hur?
Citera
2018-05-14, 00:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag tror, att om hon arbetade mycket hemifrån, vilket har antytts, och dessutom hade en ledande roll (som mentor och stödperson för arbetskamrater på myndigheten), var det extra viktigt att just hon deltog på APT, oavsett om dessa hölls en gång i veckan, varannan vecka eller månatligen.
Citera
2018-05-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tror, att om hon arbetade mycket hemifrån, vilket har antytts, och dessutom hade en ledande roll (som mentor och stödperson för arbetskamrater på myndigheten), var det extra viktigt att just hon deltog på APT, oavsett om dessa hölls en gång i veckan, varannan vecka eller månatligen.

Jag vet inte hur viktigt det var jmfrt med Os åtaganden på arbetet. Det kan inte jag bedöma, förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in