Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 22:56
  #193
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Det här finska laget är ju så jävla ojämnt att jag inte blir klok. Förhoppningsvis spöar de USA i nästa match och vinner gruppen.
2018-05-13, 22:59
  #194
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tror det är billigare för alla i södra Sverige att åka på VM i Köpenhamn än att åka till Stockholm. Säkert billigare än det var för hockeyintresserade norrlänningar att ta sig till Stockholm. I Malmö kan man säkert hitta billiga hotell.
Det håller jag med om, men det borde också finnas 13850 stockholmare som är intresserade av VM. Men som sagt, hur de kunde misslyckas så rejält förstår jag inte. Att de inte såg problemet med priserna är en gåta för mig. Och det gick ju inte heller att klaga på lagen (2012 med Bäckis, Z och EK65. 2013 kom Sedinarna in i slutet, innan det var väl Landeskog, Hedman osv med?).
2018-05-13, 23:01
  #195
Medlem
vegeges avatar
Båda har alltså brutit tummen? Odds. Missade Gustafssons situation helt.
2018-05-13, 23:01
  #196
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Det här finska laget är ju så jävla ojämnt att jag inte blir klok. Förhoppningsvis spöar de USA i nästa match och vinner gruppen.


Ja det är mellan hopp och förtvivlan, visst borde de tvåla till jänkarna men frågan är om det är bäst för fortsättningen?
2018-05-13, 23:03
  #197
Medlem
MitchRapps avatar
Pettersson och Gustafsson verkar missa resten av VM. Får vi anmäla två av de som skulle lämna nu då eller är det kôrt med ersättare? Finns det deadline för att ersätta skade spelare? Isåfall när?
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2018-05-13 kl. 23:05.
2018-05-13, 23:05
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Pettersson och Gustafsson verkar missa resten av VM. Får vi anmäla två av de som skulle lämna nu då eller är det kôrt med ersättare? Finns det deadline för arr ersätta skade spelare?

Ekholm och Forsberg på väg in så dom behöver inte ersättas.
2018-05-13, 23:05
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Det håller jag med om, men det borde också finnas 13850 stockholmare som är intresserade av VM. Men som sagt, hur de kunde misslyckas så rejält förstår jag inte. Att de inte såg problemet med priserna är en gåta för mig. Och det gick ju inte heller att klaga på lagen (2012 med Bäckis, Z och EK65. 2013 kom Sedinarna in i slutet, innan det var väl Landeskog, Hedman osv med?).

Jag har en timme dit och gick på en gruppspelsmatch. Tror det gick på 1200-1300 om man räknar in alla kostnader inkl. biljett (ej hotell). Blir ju en solsemester om man har en bit att åka och måste övernatta, och då pratar vi bara en eller två matcher, så där får man verkligen tänka till nästa gång.
2018-05-13, 23:06
  #200
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Båda har alltså brutit tummen? Odds. Missade Gustafssons situation helt.

Så jävla drygt.. Tråkigt för spelarna.. Men nu får vi in 3 spelare, och 2 måste lämna.. Visst inga av de bättre spelarna, men att en back skadar sig är alltid kritiskt.. Detta måste ju innebära att någon av de svenska reserverna som inte varit med i truppen kommer registreras?
2018-05-13, 23:09
  #201
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Ekholm och Forsberg på väg in så dom behöver inte ersättas.

Tycker du tänker lite kortsiktigt. Betänk om vi får många skador framöver. Finns möjligheten ska vi givetvis ta in backuper.

Better safe than sorry!
2018-05-13, 23:09
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Pettersson och Gustafsson verkar missa resten av VM. Får vi anmäla två av de som skulle lämna nu då eller är det kôrt med ersättare? Finns det deadline för att ersätta skade spelare? Isåfall när?

25 spelare är max att anmäla. Vi hade oavsett behövt sätta anmälda spelare på läktaren nästa match så det är inga problem. Synd om inte alla är disponibla dock. Vi har dessutom bara sju backar, så är en skadad har vi bara sex kvar resten av turneringen. Vi har 15 forwards, så en skada där betyder att vi är nere på 14.

Om så är fallet blir mina kedjor:
Janmark-Zibanejad-Rakell
Arvidsson-Kempe-Forsberg
Nyquist-Backlund-Hörnqvist
Pääjärvi-Larsson-De la Rose/Everberg

OEL-Klingberg
Lindholm-Ekholm
Wikstrand-Larsson
2018-05-13, 23:12
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tycker du tänker lite kortsiktigt. Betänk om vi får många skador framöver. Finns möjligheten ska vi givetvis ta in backuper.

Better safe than sorry!

Samtidigt hade det inte varit så kul att behöva stå över Bengan, Foppa, Arvy och Ekholm för att vi anmält för många reserver.
2018-05-13, 23:18
  #204
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Samtidigt hade det inte varit så kul att behöva stå över Bengan, Foppa, Arvy och Ekholm för att vi anmält för många reserver.

Det menade jag inte heller. Det jag undrade var om man fick ersätta skadade spelare.

Men är det fast fast gräns på 25 st och vi anmält 25 nu så är svaret nej, det går inte att ersätta skade spelare.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback