2018-05-13, 21:54
Medlem
feldgraus avatar
Rätt gött ändå att vara inställd på ett mellanår och prestera ungefär utifrån den premissen, samtidigt som MFF rasar totalt, och de som ser ut att vinna (jaja, det är långt kvar) är så menlösa som ett lag för övre halvan kan vara, utifrån ett blåvitt perspektiv. Herregud, här satt man innan säsongen och hatade att MFF, eller möjligen AIK, skulle ta ytterligare en titel.

/feldgrau
2018-05-13, 21:54
Medlem
junazs avatar
Det lustiga i allt det här är ju att ÖSK:arna här inne är dem som gnäller minst - heder till er, hoppas ni tar andraplatsen före Gnaget!
2018-05-13, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tråkigt att spela i en serie som inte ens bjuder på motstånd. Är ju kul att vara bäst på alla fronter men lite motstånd får ni gärna börja ställa upp med.

Oj. Hybris much.
Har nästan unnat Hammarby ett SM-guld, men med dessa hybris supportrar har jag svängt om helt, längtar nu tills ni börjar åka neråt.
2018-05-13, 21:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Ni fuskade inte, men fick tre gratispoäng ni inte förtjänade även då när er förlust mot Elfsborg vändes till 3-0 då de använt Johan Karlsson. Utan dessa hade ni slutat tvåa. Idag vinner ni på en fuskande fjärdedomare med bajensympatier.

Haha vi vann ju matchen mot Elfsborg han spelade i, dessutom spelade vi hem serien med en match kvar. Har du suttit och tjurat över detta i 17 år snart? låter oerhört osunt.
2018-05-13, 22:04
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Att Al Hakim går ut och säger att 3 domare sett det på samma sätt gör fan att det luktar ännu mer spelfusk.
Spelfusk? Det är väl helt enkelt så att Al Hakim inte vill riskera att folk tror att de var oeniga inom teamet. Jag trodde att det var självklart att det blåstes och gavs rött för "huvud/axel-tacklingen", men folk trodde alltså att det handlade om någon lätt spark? Sen tyckte jag att det kändes fel då det inte såg ut att vara kontakt, men Al Hakims resonemang och förklaring är solklara och tydliga.

Gillar att domarna efter matchen får stå och berätta vad de tycker om uppmärksammade situationer. Påminner mig om Erikssons lugna och tvärsäkra förklaring om våra straffar mot Sirius tidigare under säsongen.
2018-05-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Oj. Hybris much.
Har nästan unnat Hammarby ett SM-guld, men med dessa hybris supportrar har jag svängt om helt, längtar nu tills ni börjar åka neråt.
Vi har bara mött åtta bottenlag hittills så vi dalar nog snart.

#stackarsallsvenskan
2018-05-13, 22:16
Medlem
Keldons avatar
Folk klagar på för mycket pengar inom fotbollen även i allsvenskan. Ödmjukt av MFF att visa att amatöridealet ännu råder inom ledningen åtminstone.

För övrigt så är det intressant med fans som bara lever för att skriva mvh serieledarna på Flashback. Hur lever ni hammarbyiter övriga säsonger? Sitt ner lite mer i båten va? Er säsong påminner inte så lite om Helsingborg 2010 de hade 25 p efter 9 omgångar och vann inte serien.
2018-05-13, 22:17
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Oerhört bittert att en toppmatch ska få avgöras på det här sättet. Det värsta är att domarna håller fast vid sin version av duellen, trots att den är så uppenbart feltolkad. Vi var en poäng från serieledning, ett horribelt rött kort och vips är vi sju poäng efter. Visst misstänkte man att bajen skulle bli tufft och att förlustnollan riskerade att spricka, men på det här sättet? Nä, det är inte värdigt svensk fotboll.

Ingen skugga faller över Hammarby, man kan inte rå för domarnas inkompetens. Tycker vi håller bra koll på dom och 1-0 är inte orättvist. Bajen gör det bra med en man mer fram till 2-1 då man blir lite rädda och ger ÖSK en liten chans att komma tillbaka. Men aldrig riktigt nära en kvittering.

Djurgården har ett drömläge att möta oss nu, tre nyckelspelare avstängda. För jag utgår ifrån att förbundet inte har bollar att häva domarens felbeslut.
2018-05-13, 22:17
Medlem
Nu börjar skadorna komma på Bajen. Hamad går sönder som vanligt. Sandberg skadad. Snart kommer fler skador. Det är nu det tuffa börjar. Kolla Sirius förra året. Vår- och höstsäsong är totalt olika saker.
Senast redigerad av Mzzo 2018-05-13 kl. 22:33.
2018-05-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...och du köper det? Axelsatsningen, det nya ordet, ser ut så här.
https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/har-blir-igboananike-utvisad-mot-hammarby/

Det där är fan ett skämt, jag gillar vanligtvis Al-Hakim då han inte mesar utan tillåter fotboll att vara en kontaktsport, dvs tillåter närkamper, men det där är ju ett jävla skämt, han träffar ju även skulderbladet.

Humornivån på domarinsatsen: Hög, ungefär lika kul som vår straff mot Kalmar på GU 2016 när Boman får lite kontakt några meter utanför straffområdet, för att sedan trilla i straffområdet, Kalmargubben fick även rött kort.

Edit: Var visst kalmargubbens andra gula, så inte rakt rött.

https://www.youtube.com/watch?v=-tTcXuIHln8
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-05-13 kl. 22:22.
2018-05-13, 22:23
Medlem
Jeff.Becks avatar
Al-Hakim borde nog utredas för matchfixning kan jag tycka. Tyvärr för Örebro så lär SvFF vilja försvara Al-Hakims felaktiga beslut och eftersom Kennedy är "återfallssyndare" så blir det nog 1-2 extramatcher.
2018-05-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Ni fuskade inte, men fick tre gratispoäng ni inte förtjänade även då när er förlust mot Elfsborg vändes till 3-0 då de använt Johan Karlsson. Utan dessa hade ni slutat tvåa. Idag vinner ni på en fuskande fjärdedomare med bajensympatier.

Och så drar du upp detta i fake news tider... suck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in